Kona Unit '21 - one gear to rule them all

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Vette fiets. En Star, Staal en SingleSpeed is sowieso +1.
Zelf fiets ik met 30:16. Maar ik heb verder geen hoogteverschillen in de buurt maar wel veel draaien en keren. Dus die vertanding bevalt prima.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: vr 2 september 2022, 11:20 Vette fiets. En Star, Staal en SingleSpeed is sowieso +1.
Zelf fiets ik met 30:16. Maar ik heb verder geen hoogteverschillen in de buurt maar wel veel draaien en keren. Dus die vertanding bevalt prima.
Maar jij hebt weer een Vikingbaard! Dat helpt ook :D
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Marco79 schreef: vr 2 september 2022, 12:49
Klitse schreef: vr 2 september 2022, 11:20 Vette fiets. En Star, Staal en SingleSpeed is sowieso +1.
Zelf fiets ik met 30:16. Maar ik heb verder geen hoogteverschillen in de buurt maar wel veel draaien en keren. Dus die vertanding bevalt prima.
Maar jij hebt weer een Vikingbaard! Dat helpt ook :D
:lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

En ook Duno proof.
Afbeelding

Afbeelding

Een stuk uitdagender dan met een FS, maar doordat de geometrie nog vrij lang is, is steil geen probleem!
Die TRP remmen werken ook boven verwachting goed.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

+ Traumapad 'proof' al doet dat gewoon zeer.
Hogere snelheid is wel beter, maar met brake bumps wel link omdat je bochten echt uitstuitert.
Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Snel die ZEB er in!
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

baron062 schreef: di 6 december 2022, 12:31 Snel die ZEB er in!
Moet eerst maar eens komen :p
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja, erg fraai fietsje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Wat een lekker apparaat! :-q Met 32/18 de klim bij de Duno oprijden? Respect! Zeker dat laatste stukje met boomwortels voordat je boven bent. Dat is een bitch van heb-ik-jou-daar. :o
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

FreedomRanger schreef: za 14 januari 2023, 18:34 Wat een lekker apparaat! :-q Met 32/18 de klim bij de Duno oprijden? Respect! Zeker dat laatste stukje met boomwortels voordat je boven bent. Dat is een bitch van heb-ik-jou-daar. :o
Mooie van singlespeed: je moet wel :)
Die rhododendron klim in Nijmegen is nog erger, daar had ik vooraf m'n twijfels over...
Sowieso wordt je met star en single speed rijden wel bewuster van hoe trails lopen èn blijf je gewoon meer van je remmen af.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Voelde me geïnspireerd door je en heb vanmorgen mijn Laufey (29x2.6) in standje 32/18 gezet. Daarna Schaarsbergen en Arnhem achter elkaar gereden, zonder nog aan de shifter te komen.

Ging perfect! Soms was het malen als een op hol geslagen koffiemolen. Soms was het stoempen en dreigden mijn dijen te exploderen. Het was in ieder geval keivet! Heb meteen mijn PR op de Waterberg aangescherpt. Topsnelheid lag ook wel een stuk lager dan normaal (39 in plaats van 58), maar eh ... "Boeie!"

Alleen de Muur van Mariëndaal heb ik links laten liggen. Die pak ik sowieso nooit, omdat ik daarvoor via de Mariëndownhilll het bos uit rijd richting huis.

Ik vrees dat ik een single speed besmetting heb opgelopen ... :lol:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Heel goed! En bedenk dat het zonder derailleur en met perfecte kettinglijn nog directer en lekkerder rijdt :)

Met een beetje training en gewenning kom je op een 29er met 32x18 in NL en ook daarbuiten (Wales, Solingen, Ardennen) overal boven. Mentaal ook genieten natuurlijk, als je mensen die afzien op hun enduro bak met een 52 achter voorbij stuift :D
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

FreedomRanger schreef: zo 15 januari 2023, 15:50 Voelde me geïnspireerd door je en heb vanmorgen mijn Laufey (29x2.6) in standje 32/18 gezet. Daarna Schaarsbergen en Arnhem achter elkaar gereden, zonder nog aan de shifter te komen.

Ging perfect! Soms was het malen als een op hol geslagen koffiemolen. Soms was het stoempen en dreigden mijn dijen te exploderen. Het was in ieder geval keivet! Heb meteen mijn PR op de Waterberg aangescherpt. Topsnelheid lag ook wel een stuk lager dan normaal (39 in plaats van 58), maar eh ... "Boeie!"

Alleen de Muur van Mariëndaal heb ik links laten liggen. Die pak ik sowieso nooit, omdat ik daarvoor via de Mariëndownhilll het bos uit rijd richting huis.

Ik vrees dat ik een single speed besmetting heb opgelopen ... :lol:
Gaaf! De muur heb ik nog niet geprobeerd :p
Gelijk even inschrijven voor NKSS2023
DaanJ schreef: zo 15 januari 2023, 16:44 Heel goed! En bedenk dat het zonder derailleur en met perfecte kettinglijn nog directer en lekkerder rijdt :)

Met een beetje training en gewenning kom je op een 29er met 32x18 in NL en ook daarbuiten (Wales, Solingen, Ardennen) overal boven. Mentaal ook genieten natuurlijk, als je mensen die afzien op hun enduro bak met een 52 achter voorbij stuift :D
En vooral, stil!
Ik hou van die hope ratel, maar ik zit er nu aan te denken om een wielset te maken met een zo stil mogelijke naaf
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Inmiddels ben ik ook eindelijk van de Reverb af; er zit nu een 180mm oneup dropper in!
Er zitten inmiddels ook een setje alu superstar pedalen op, Hope remmen liggen nog in de schuur, naast een zwarte crank.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Blijft mooi een Unit, Goed stuur ook

En die zwarte crank verdient hij wel :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie