Nicolai GAM-PI (Buzz-Click)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Na 17 jaar maar weer eens een hardtail. :)

Wat begon als een tussen project is toch redelijk uit de hand gelopen. Ik wil deze fiets de komende paar jaar full time gebruiken, en daarna als "slecht weer" fiets inzetten. (Er komt dan waarschijnlijk weer een tank achtige fully naast als mooi weer fiets.) Het idee was eerst om wat onderdelen van mijn huidige fiets (Dr. Philth) om te zetten, maar uiteindelijk is dat toch niet door gegaan.

Wat is de bedoeling? Een lichte AM fiets die wel mee zou kunnen naar de Alpen of de Ardennen, maar as usual voornamelijk NL asfalt/gravel zal zien, en daar zijn momenteel de stem en zadelpen dan ook op afgestemd.

Het voornaamste onderdelen lijstje tot dusver:
- Nicolai Argon GAM Pinion in maat L (Kleur is RAL 5021 "Wasserblau" dit is net een tintje donkerder dan Yeti blauw)
- Fox Float 36 150mm vork, ik wilde em eigenlijk met zwarte stanchions, maar kon erg "goedkoop" een Kashima versie krijgen.
- Bike Ahead Zadelpen (UD)
- Bike Ahead Bi-turbo E wielen (UD)
- Saevid Alien zadel
- Odi Rogue grips met lockringen gecoat in RAL 5021.
- Brakestuff 203 en 180mm Punchdiscs. (Deze krijg ik gratis omdat ik zo af en toe nog wat doe voor Brakestuff, in een ver verleden heb ik discs getekend met heel veel kleine gaatjes, en blijkbaar is dat ergens blijven hangen.)
- Hope Tech 4 E4 remmen (zwart)
- Syntace flatforce 66mm stem
- Maxxis Ardent 2.4 bandjes met tan sidewall.

Bij mijn laatste 3 fietsen was de anodisatie altijd in een bepaalde kleur, maar ik wil het dit keer iets universeler aanpakken.
Dus de kleinere losse alu onderdelen zijn allemaal zwart. UD carbon delen zijn ook min of meer zwart, dus dat is kleur 1. Kleur 2 is dan RAL 5021, en de decals (die ik zelf maak, want ik heb nu een vinyl snijder) zullen neon oranje (RAL 2005) worden.
Ik vermoed dat ik maandag of dinsdag wat meer fotos heb, ik ben eigenlijk al wat verder dan op deze foto, maar zowel de eerste set pedalen en handlebar zijn er nu weer af. Deze waren ook neon oranje en lagen al 5 jaar te wachten op dit project, maar de lak van de handlebar was erg slecht, en de fitting ook, dus dat gaat nu ook een Bike Ahead stuur worden. (Die moet maandag binnen komen) De pedalen zijn er weer af omdat ik na lang overwegen er toch een setje SRM flats op monteer, die zijn ook zwart, dus nu komt oranje echt alleen terug in de decals, en misschien in 3d geprinte barplugs.

Ik hoop dat de fotos zichtbaar zijn, zo niet dan moet ik even gaan bedenken hoe ik dat ga doen:

Afbeelding

Afbeelding

Garmin mount getekend, geprint en gespoten, ik ben het nog niet helemaal eens met die Syntace mount oplossing op de stem, maar ik doe het er voorlopig maar mee. :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Clawhammer op zo 31 juli 2022, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Eindelijk weer eens wat anders dan al die mainstream.

Leuk ding.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dat wordt zo te lezen een heeeeele mooie. Ben benieuwd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Leuk, een Pinion project :-q Benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dit wordt een hele mooie! :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Nicolai altijd goed (zeg ik niet geheel onbevooroordeeld) maar…. Ik kan de plaatjes niet zien. Zal wel aan mijn aaifone liggen.
Laatst gewijzigd door Marco79 op di 2 augustus 2022, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Marco79 schreef: zo 31 juli 2022, 22:47 Nicolai altijd goed (zeg ik niet geheel bevooroordeeld) maar…. Ik kan de plaatjes niet zien. Zal wel aan mijn aaifone liggen.
Ha! Saturn ook niet verkeerd! :P
Roger, na wat checken in andere browsers: ik kan ze ook niet zien, hoe suf is dat! Ga ff kijken of ik het kan fixen!

Edit: ze zouden nu zichtbaar moeten zijn.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Gaaf frame in een gave kleur. Benieuwd hoe het oranje erbij gaat passen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gaaf ding! Interessante keuzes ook.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk dat het een goede zet is dat de pedalen nu niet oranje worden ;-)
Ben benieuwd naar het eindplaatje!

Naar aanleiding van dit topic was ik even op zoek naar je eerdere builds maar helaas doen de foto's het daar niet meer van. Die waren ook vrij apart -custom- als ik me goed herinner.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

kermit schreef: ma 1 augustus 2022, 11:06 Ik denk dat het een goede zet is dat de pedalen nu niet oranje worden ;-)
Ben benieuwd naar het eindplaatje!

Naar aanleiding van dit topic was ik even op zoek naar je eerdere builds maar helaas doen de foto's het daar niet meer van. Die waren ook vrij apart -custom- als ik me goed herinner.
Alagos en Hyperion voornamelijk. :)
Afbeelding

Afbeelding

Ja, in het totaal plaatje waren die pedalen geen probleem geweest, maar aangezien de handlebar nu ook gewoon zwart is, is oranje een steunkleur geworden, het was eerst een 50/50 split achtig idee. :) (boeiend :P)

Wiel voorproefje:
Afbeelding

En de bende als een amateur zelf de stickers maakt, dit komt voornamelijk omdat Nicolai geen neon oranje vinyl in huis had, ze hebben me toen maar het template opgestuurd, hoewel ik daar wel weer iets van af ben geweken...
Afbeelding
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nicolai, tja dan kan het natuurlijk niet mis gaan... :D :D :-q

Mooi kleurtje ook :-q :-q :-q

Rechtstreeks bij Nicolai besteld?
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

mud mate schreef: ma 1 augustus 2022, 21:12 Nicolai, tja dan kan het natuurlijk niet mis gaan... :D :D :-q

Mooi kleurtje ook :-q :-q :-q

Rechtstreeks bij Nicolai besteld?
Thanks! :) Direct bij Nicolai inderdaad, met het vorige frame ook gedaan, de 2 daarvoor kwamen nog via Jaap.

Vork: (decals in progress) Ik heb 4 soorten vinyl besteld, die allemaal in de buurt van RAL5021 kwamen, en deze zit er voldoende dichtbij, je moet ze al op elkaar leggen om echt kleurverschil te ontdekken. (Daar kan ik helemaal kapot aan gaan, als dat niet klopt. :winkie: )

Afbeelding

Banden:
Afbeelding

Remmen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Clawhammer schreef: ma 1 augustus 2022, 22:28

Vork: (decals in progress) Ik heb 4 soorten vinyl besteld, die allemaal in de buurt van RAL5021 kwamen, en deze zit er voldoende dichtbij, je moet ze al op elkaar leggen om echt kleurverschil te ontdekken. (Daar kan ik helemaal kapot aan gaan, als dat niet klopt. :winkie: )

Afbeelding
Dat is zeker mooi geworden :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vette kleur dat frame, gast een mooie combi worden met neon oranje :-q
Plaats reactie