Dat Rambo mes op tafel is nodig bij jou thuis?
Maar wordt een mooie build. Die wielen ben ik wel heel benieuwd naar hoe die staan maar ook rijden.
Nicolai GAM-PI (Buzz-Click)
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1450
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Wow, dit is een hele bijzonder (net als je vorige twee Nicolai's ) Meer plaatjes en meer info, daar houden we van
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Thanks!
Ik heb eigenlijk niets met messen, maar dat is mijn dozenopener.
Ik was ook zeer "angstig" hoe de wielen zouden staan, helemaal net nadat ik ze uit de doos had gehaald. Leek namelijk 24" te zijn.
Voordat ik begon had ik wel een conceptje gemaakt in Photoshop, maar dan neig je toch meer naar wenselijkheid dan werkelijkheid.
In Photoshop was de visuele "zwaarte" van de wielen/banden t.o.v de andere onderdelen niet mijn favoriet. Gelukkig is de praktijk in dit geval beter uitgevallen, en het lijkt spot on te zijn. Biturbo E's zijn net iets platter/scherper dan de vorige All Mountain set van Bike Ahead, die ik in photoshop had gebruikt. Die E staat voor E-bike (yikes) maar ze zijn ook wat sterker en kunnen daardoor ook op wat lomper terrein gebruikt worden. (Ik bedoel "AM")
(Het zadel staat in het echt gelukkig iets lager)
De witte stickers, hier nog zichtbaar op de wielen, zijn ondertussen vervangen door oranje. (digitaal bestand gekregen van Bike Ahead)
Zadel (Saevid Alien voor de 3e fiets op rij) Deze moet nog gespoten worden, ik wacht momenteel op 2K lak.
Zal vanavond even de complete wielset op de foto zetten, bandjes zitten er nu op, stickers ook, en ventieldopjes in de kleur van de fiets gespoten. Het is een zielig detail, maar toe maar.
Ik heb eigenlijk niets met messen, maar dat is mijn dozenopener.
Ik was ook zeer "angstig" hoe de wielen zouden staan, helemaal net nadat ik ze uit de doos had gehaald. Leek namelijk 24" te zijn.
Voordat ik begon had ik wel een conceptje gemaakt in Photoshop, maar dan neig je toch meer naar wenselijkheid dan werkelijkheid.
In Photoshop was de visuele "zwaarte" van de wielen/banden t.o.v de andere onderdelen niet mijn favoriet. Gelukkig is de praktijk in dit geval beter uitgevallen, en het lijkt spot on te zijn. Biturbo E's zijn net iets platter/scherper dan de vorige All Mountain set van Bike Ahead, die ik in photoshop had gebruikt. Die E staat voor E-bike (yikes) maar ze zijn ook wat sterker en kunnen daardoor ook op wat lomper terrein gebruikt worden. (Ik bedoel "AM")
(Het zadel staat in het echt gelukkig iets lager)
De witte stickers, hier nog zichtbaar op de wielen, zijn ondertussen vervangen door oranje. (digitaal bestand gekregen van Bike Ahead)
Zadel (Saevid Alien voor de 3e fiets op rij) Deze moet nog gespoten worden, ik wacht momenteel op 2K lak.
Zal vanavond even de complete wielset op de foto zetten, bandjes zitten er nu op, stickers ook, en ventieldopjes in de kleur van de fiets gespoten. Het is een zielig detail, maar toe maar.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1450
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Vanwaar de keuze voor dit type wielset? Hebben ze een voordeel t.o.v. losse velg, spaken en een naaf?
-
- Moderator
- Berichten: 16789
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Niet echt, maar ze zien er wel vet uit
Al zal dat wel een puntje worden wat de meningen verdeeld denk ik, gezien de gemengde reacties op mijn eigen wielsets die er net wat anders uitzagen dan standaard.... (Crankbrothers Iodine, Campagnolo Scirocco en Rolf Hyalite).
Ik vind het wel wat hebben, en zeker gezien het genoemde inzetgebied van deze fiets ook wel een passende keus. Zou je er heftig terrein mee in gaan zou ik voor wat conventionelers kiezen.
Al zal dat wel een puntje worden wat de meningen verdeeld denk ik, gezien de gemengde reacties op mijn eigen wielsets die er net wat anders uitzagen dan standaard.... (Crankbrothers Iodine, Campagnolo Scirocco en Rolf Hyalite).
Ik vind het wel wat hebben, en zeker gezien het genoemde inzetgebied van deze fiets ook wel een passende keus. Zou je er heftig terrein mee in gaan zou ik voor wat conventionelers kiezen.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Klopt, ik fiets nu op de voorganger van deze, en nooit gedoe mee. (Wel de meest luide hub ooit, en dat is bij de nieuwere versie wat minder, de vorige had syncros naven, de huidige hebben dt swiss naven.)kermit schreef: ↑di 2 augustus 2022, 14:31 Niet echt, maar ze zien er wel vet uit
Al zal dat wel een puntje worden wat de meningen verdeeld denk ik, gezien de gemengde reacties op mijn eigen wielsets die er net wat anders uitzagen dan standaard.... (Crankbrothers Iodine, Campagnolo Scirocco en Rolf Hyalite).
Ik vind het wel wat hebben, en zeker gezien het genoemde inzetgebied van deze fiets ook wel een passende keus. Zou je er heftig terrein mee in gaan zou ik voor wat conventionelers kiezen.
1 miniem voordeeltje: geen velglint nodig, want geen spaakgaten. Ik wilde eigenlijk voor een setje Enve's gaan, maar toen ik zag dat de E versie ook AM gespecificeerd was, en toen was ik eigenlijk al om.
Ik heb ze nu stiekem al in het frame zitten, en het komt niet heel onnatuurlijk over. Dat is goed nieuws denk ik.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
@ Clawhammer: Je hebt voor je vorige project nog wel wat vragen van Christiaan openstaan trouwens viewtopic.php?f=14&t=125606&start=135
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Mooi project
Was hoogst waarschijnlijk mijn "of the shelf" keuze geweest als ik niet toevallig betrokken was geweest bij 11Ants
Qua opbouw niet direct mijn keuze maar wel weer lekker "eigen"
..... maar uh ...... geen droppert?
Was hoogst waarschijnlijk mijn "of the shelf" keuze geweest als ik niet toevallig betrokken was geweest bij 11Ants
Qua opbouw niet direct mijn keuze maar wel weer lekker "eigen"
..... maar uh ...... geen droppert?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Ah, lees net het asphalt/gravel stuk pas ...... tsja ..... dan zit er wel meer op dat niet nodig is
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Ik zie het... doh! Maar ik spreek Christiaan vrij veel over Facebook. (en hij heeft uiteindelijk toen Hyperion overgekocht)suravida schreef: ↑di 2 augustus 2022, 15:21 @ Clawhammer: Je hebt voor je vorige project nog wel wat vragen van Christiaan openstaan trouwens viewtopic.php?f=14&t=125606&start=135
Ik zal proberen af en toe een update te geven hoe het met deze gaat.
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Na wat snij en plakwerk zit nu de juiste kleur sticker op de velg.
(Waarbij de eerste X uitlijnt op de decal, min of meer.)
Ik heb het zadel nog niet durven schuren/spuiten. Nu komt voor mij het stress werk: de Pinion shifter kabel, en het inkorten van remleidingen.
Ik wacht nog op remschijven en pedalen, voor de rest is alles binnen, tenzij ik iets verpruts natuurlijk.
De sprocket achter is een 26T ipv een 32. Dat leek mij beter voor vlakker terrein. Ik fiets het meest in versnelling 10 op de huidige Ion G13. Met deze verhouding dacht ik dat nu in versnelling 8 te bereiken, maar de fiets voelt (tot zover) wel een stukje lichter aan dan de G13, dus ik eindig denk ik gewoon weer in 10.
Zeer recente foto (hetzelfde onkruid staat er nog) van de G13 (Dr. Philth) in de asfalt setup.
(Waarbij de eerste X uitlijnt op de decal, min of meer.)
Ik heb het zadel nog niet durven schuren/spuiten. Nu komt voor mij het stress werk: de Pinion shifter kabel, en het inkorten van remleidingen.
Ik wacht nog op remschijven en pedalen, voor de rest is alles binnen, tenzij ik iets verpruts natuurlijk.
De sprocket achter is een 26T ipv een 32. Dat leek mij beter voor vlakker terrein. Ik fiets het meest in versnelling 10 op de huidige Ion G13. Met deze verhouding dacht ik dat nu in versnelling 8 te bereiken, maar de fiets voelt (tot zover) wel een stukje lichter aan dan de G13, dus ik eindig denk ik gewoon weer in 10.
Zeer recente foto (hetzelfde onkruid staat er nog) van de G13 (Dr. Philth) in de asfalt setup.