Helemaal waar hoor. Het schoot gewoon door m'n hoofd, en uit eerdere opmerkingen van Clawhammer kunnen we opmaken dat hij geen probleem heeft om zijn fietsen weer te verkopen, als de tijd rijp is.
We kunnen dus concluderen dat hij hier goed mee weg komt
En inderdaad, bij elke fiets die ik koop heb ik de intentie er jaren mee te doen. Maar ik sloop ze gewoon te snel, dan is doorverkopen al gauw ook geen optie meer
Nicolai GAM-PI (Buzz-Click)
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Ha! Ja, dat probleem heb ik wat minder. Ik schrijf aardig wat af, maar dat calculeer ik er bij in. Als een fiets uiteindelijk in elkaar zit, de foto's zijn genomen (in schone staat) dan begin ik er op te fietsen. (Vanaf dat moment is het een gebruiksvoorwerp.)Kapitein Iglo schreef: ↑do 20 oktober 2022, 14:34 Helemaal waar hoor. Het schoot gewoon door m'n hoofd, en uit eerdere opmerkingen van Clawhammer kunnen we opmaken dat hij geen probleem heeft om zijn fietsen weer te verkopen, als de tijd rijp is.
We kunnen dus concluderen dat hij hier goed mee weg komt
En inderdaad, bij elke fiets die ik koop heb ik de intentie er jaren mee te doen. Maar ik sloop ze gewoon te snel, dan is doorverkopen al gauw ook geen optie meer
Ik wil met deze veel KM's te maken. Het gaat al aardig, maar nog niet heel snel, ik mis nog wat efficiëntie, ik vermoed door de zithouding, de Ardent banden en de bak die nog een beetje moet inwerken. (misschien ook een stukje conditie na een week griep.) Ben normaal geen fan van te lange stems op een MTB, maar de reach vergeleken met de G13 is idd wat korter, met langere stem en nog iets meer negatieve rise kom ik wat meer in de buurt van de G13 wat betreft zit houding.
"Koop dan een XC of een gravelbike, of een racefiets". Zeker waar.... maar: dit is mijn enige fiets en die moet het altijd en (bijna) overal doen. Wat wel opvalt, ondanks een wielbasis van 128cm voelt deze fiets veel korter als mijn G13.(127cm) Ik evalueer nog even verder op woon/werk ritjes, en zal na een week of 2 eens kijken wat er nog anders kan in de afstelling.
Dan toch de vraag stellen die al vaker opkwam maar je topic niet met gezeur wilde bevuilen;
Vanwaar dan voor deze maat gekozen?
En ook het geen dropper icm LtHt met deze geo, ontgaat mij toch wel enigszins.
Kun/wil je je overwegingen kwijt aan ons?
Vanwaar dan voor deze maat gekozen?
En ook het geen dropper icm LtHt met deze geo, ontgaat mij toch wel enigszins.
Kun/wil je je overwegingen kwijt aan ons?
Goed dat je voor de schurk gaat, die zijn toch de smaakmakers, helden zijn meest saai.Clawhammer schreef: ↑wo 19 oktober 2022, 18:04 komen uit een cartoon serie: Roger Ramjet.
1 van zijn aartsvijanden: robots (Solenoids) die zich op 1 wiel voortbewegen, en die wielen hebben meestal 6 spaken)
En dan koop je "dus" de 6 spaaks Bike Ahead carbon wielen, darn dat is commitment.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
... had je reactie gemist
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Gewoon vragen! Ik heb tot zover altijd een L maat gehad van Nicolai, proportioneel pas ik daar het beste op, behalve arm lengte (te lange armen) M zou wat lengte betreft het beste kunnen, maar mijn inziens vergroot dat mijn "probleem". (nog kortere reach) Hoewel ik volledig buiten de aanbevolen lengte val van een GAM XL, komt die maat wel dichter bij een G13 L, maar dat durfde ik niet aan. Ik kan dit redelijk snel oplossen door er een iets langere stem tussen te plakken, want de front end voelt wel erg licht nu, en daar zit ook het grootste percentage verschil met de G13. Ik zit het liefst superdiep. dat zit em voornamelijk in de inzet en dat verklaart ook min of meer het ontbreken van de dropper:
Ik fiets 80% op straat, mondjesmaat in terrein, en zelden in terrein waar een dropper noodzakelijk is. Het idee was om mijn huidige (AXS) dropper er naast te houden, mocht dat dropper terrein ooit in zicht komen, maar ondertussen had Nicolai sneaky de buis dikte aangepast waardoor de 31.6, 30.9 moest worden. Dus ik heb momenteel geen dropper, maar sluit niet uit dat die er een keer op gaat komen.
Wil wel ruilen mijn 30.9 moet een 31.6 worden
Leuk die uiteenzetting, 80% weg, dan zou ik eerder aan een gravel met pinion denken itt 150mm veerweg all mountain.
Maar als je 20% wel wat heftiger wil is dit wel mooi natuurlijk
Mooie is dat een ieder kan rijden wat het prettigst voelt, ratio is maar bijzaak in hobby
Leuk die uiteenzetting, 80% weg, dan zou ik eerder aan een gravel met pinion denken itt 150mm veerweg all mountain.
Maar als je 20% wel wat heftiger wil is dit wel mooi natuurlijk
Mooie is dat een ieder kan rijden wat het prettigst voelt, ratio is maar bijzaak in hobby
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Die AXS gaat al naar Christiaan.Dutch schreef: ↑vr 21 oktober 2022, 21:17 Wil wel ruilen mijn 30.9 moet een 31.6 worden
Leuk die uiteenzetting, 80% weg, dan zou ik eerder aan een gravel met pinion denken itt 150mm veerweg all mountain.
Maar als je 20% wel wat heftiger wil is dit wel mooi natuurlijk
Mooie is dat een ieder kan rijden wat het prettigst voelt, ratio is maar bijzaak in hobby
Ik heb tussen 1992 en nu eigenlijk altijd op MTB's of ATB's gefietst, ben daar, sinds ze hier mainstream/populair werden, al fan van. (Raleigh Lizard, Velo Schauff, Trek 800)
In 2010 nog 1 uitstapje gedaan naar een citybike omdat ik wat serieuzer naar het werk wilde fietsen, maar daar was geen bal aan.
Hoe dan ook: Ik kan maar 1 fiets in de gang (en in mijn hoofd) parkeren en heb geen auto, dus vandaar iets dat weinig onderhoud nodig heeft, en in bijna elk scenario kan werken.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Reminder, ik moet mijn stem toch ergens kwijt.Clawhammer schreef: ↑di 18 oktober 2022, 07:04Bedankt!Dice Oldskool schreef: ↑ma 17 oktober 2022, 22:55 Wow, heel bijzondere build met exotische onderdelen. Fraai geheel, veel plezier met deze potentiële BOTY.
https://youtu.be/xVeibifL1S8
Ga ik zeker aan denken. Ben ff kwijt hoe dat in z'n werk ging, maar komt goed.
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Oh, bijna vergeten! Ik duik er ff in!Dice Oldskool schreef: ↑za 3 december 2022, 20:27Reminder, ik moet mijn stem toch ergens kwijt.Clawhammer schreef: ↑di 18 oktober 2022, 07:04
Bedankt!
Ga ik zeker aan denken. Ben ff kwijt hoe dat in z'n werk ging, maar komt goed.
In de paar maanden sinds dit topic heb ik nog een aantal dingen aangepast:
Nieuwe Garmin houder. (Ik wist wel dat het resin dat ik gebruikt redelijk zwak was voor echte toepassingen, maar ging toch iets eerder defect dan ik had gedacht, maar wil nog even niet investeren in het type resin voor echte gebruik-toepassingen)
En een langere stem, van 55 naar 77, even uit mijn hoofd. Gelijk de hele houding (voor mij) een stuk natuurlijker. Ik fiets nu akelig lekker.
Merk wel dat ik iets vaker uit het zadel ga om (zelfs op asfalt) dingen op te vangen, en vergeleken met de G13 is het stuurgedrag een stuk scherper, scherper maar niet zenuwachtig.
Gearbox is nu na een paar 100km ook mooi ingelopen, en erg blij met de SRM pedalen, dat is 1x per week opladen, en verder heb je er geen omkijken meer naar.
Ben de laatste maand een beetje aan het kwakkelen met griep etc, wil volgende week weer een ritje doen (even buiten de standaard commute om.)
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS
Ervarings update! (foto van vandaag.)
Ik heb de fiets nu ongeveer 9 maanden in gebruik, gisteren voor de 1e keer onderhoudt gehad, in de vorm van... 1x afspoelen met een tuinslang. (nog niet lopen poetsen) De fiets is in deze periode elke week op z'n minst 3 keer gebruikt, hoewel dat gebruik in mijn geval wel 90% asfalt is, dus het zegt ook weer niet zo heel veel. Maar dat je er vrijwel geen onderhoudt aan hebt is wel duidelijk. Het niet hebben van een achterdemper, en dus ook geen moeilijke spanner constructie om het groeien/krimpen van de "ketting" te compenseren voor de riem, is zeker een voordeel, ik merk daar gewoon minder gedoe, zeker bij nat weer. (Daar wilde een fully nog wel eens piepen als een slechte v-snaar, ondanks een juiste afstand en rechte kettinglijn.)
Ik roep altijd keihard dat ik niet van de cijfertjes ben, dat is niet waar. Ik had door gestuntel van mijzelf en de Edge 520, een paar dagen geen powermeter data, letterlijk een reden om niet te gaan fietsen of gewoon met een slecht humeur op de fiets te zitten. Werkt nu weer naar behoren. (reset van de Garmin) Ik kan digitaal op zich wel afkicken als het zou moeten, maar data werkt blijkbaar als een stok achter de deur, dus accepteer ik het maar.
Dit jaar zie ik nog zeker 2 aanpassingen, ik wil graag een keer een ander zadel uit proberen, zit nu al 4 fietsen achter elkaar op een plankje van Saevid, maar merk op de hardtail dat het net ff te oncomfortabel aan het worden is na een bepaalde afstand. (kan ook de leeftijd zijn.)
En de aanpassing waar ik het meest (en al 10 jaar) naar uit kijk:
Eindelijk elektronisch shiften in combinatie met een nieuwe pinion bak. (C1.12i) Zodra die beschikbaar is, schroef ik em eronder. Ik was al wel een paar jaar klaar met de gripshifter en de beperkte keus in handvatten die dat met zich meebrengt. (meestal keiharde Rogues van ODI) Het werkt maar is eigenlijk niet meer van deze tijd.
Een dropper overweeg ik nog, maar meer om aan de criteria van "Trail" te voldoen, ik zie het voor mijzelf in de usecase Nederland gewoon niet als super noodzakelijk. (Maar ik ben mij ook bewust dat als ik die lijn doortrek, ik in principe beter op een racefiets kan gaan zitten.)
Al met al: onder een bepaalde basis conditie is dit geen leuke fiets, heb je die conditie (na een in mijn geval vette winter) weer terug, dan is het heerlijk fietsen. Deze blijf ik fietsen en ik bouw er een fully naast op den duur. (maar dat zal 2024 of later worden vermoed ik.)
- Clawhammer
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
- Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS