Nicolai GAM-PI (Buzz-Click)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Clawhammer schreef: vr 5 augustus 2022, 21:46 Zeer recente foto (hetzelfde onkruid staat er nog) van de G13 (Dr. Philth) in de asfalt setup.
Afbeelding
Volgens mij kunnen ze deze vanuit de ruimte zien 8) :lol:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Marco79 schreef: za 6 augustus 2022, 10:00
Clawhammer schreef: vr 5 augustus 2022, 21:46 Zeer recente foto (hetzelfde onkruid staat er nog) van de G13 (Dr. Philth) in de asfalt setup.
Afbeelding
Volgens mij kunnen ze deze vanuit de ruimte zien 8) :lol:
En anders is deze zeker op te sporen met een Geigerteller :lol: :lol: :lol:

Wel GAAF!!! :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Thanks! Net nog even een rondje op gemaakt.

ff terug naar de GAM: ondertussen zitten de decals erop:
Afbeelding
https://ibb.co/hcMNwCw < iets grotere foto

Ik erger me kapot aan de kwaliteit van de foto's. Korrelig, blurry, kleuren komen niet in eens in de buurt etc. Ik neig naar een echte camera, ipv een Ipad. Handig ding, maar die camera is om te janken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ach, de opbouwfase is niet zo belangrijk. En ondanks de matige foto's is de kwaliteit van je project uitmuntend! Ziet er goed uit :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ziet er goed uit, al heb je een paar letters in spiegelbeeld geplakt zie ik :bier:
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Dutch schreef: za 6 augustus 2022, 20:57 Ziet er goed uit, al heb je een paar letters in spiegelbeeld geplakt zie ik :bier:
Ik heb echt nog gekeken, na dat ik dit las, of ik het verkeerd had gedaan. :winkie:

Ik kwam even wat tijd tekort om aan de fiets te werken. Maar kleine update, de pedalen werden vandaag bezorgd:
Afbeelding

Omdat ik de fiets overal voor gebruik, is het niet zo handig om clipless te fietsen, dus ik rij al sinds jaar en dag op flats. Ik ben echter bij vlagen ook wel nieuwsgierig naar het vermogen, maar er is dan niet zo heel veel keus met deze specifieke setup: met Pinion valt een meter in de crankarm al af, en met deze wielen iets in de naaf ook, dan blijven clipless pedalen nog over of een Powerpod. De Powerpod heb ik getest op mijn huidige fiets, maar is een behoorlijke setup en gepruts en er is geen echte primaire meet factor. Het hielp ook niet mee dat ik na 3 ritten de hele setup nog een keer moest doen, dat deukt het vertrouwen. (Dan maar geen power meting) Bij toeval kwam ik er 2 maanden geleden achter dat er nu dus flats zijn met powermeter (van SRM) en aangezien ik nu geen achterdemper heb, had ik wat budget over, dus toch een set aangeschaft. Ik ben vrij benieuwd of het goed werkt. Ik ben nu een soort fiets laadstation aan het creëren in de gang, want er moet steeds meer worden opgeladen tegenwoordig, inclufsief 2 pedalen nu. (Maar goed, dat doe ik mezelf aan.) :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

:lol:

Goed verhaal, toch wel erg nieuwsgierig naar het totaal. Dat zijn beste trappers btw :o
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

900 euro voor een setje pedalen, kolere wat een geld :o :o
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

MarkMeisner schreef: vr 12 augustus 2022, 22:00 900 euro voor een setje pedalen, kolere wat een geld :o :o
Dan heb je aan 1 kant een powermeter, maar de set is 1300 :winkie:
*Ik heb echter geen auto en geen gezin, dus mijn spaargeld (4 jaar sparen) gaat bijna in z'n geheel naar een "high end" fiets, anders zou het met mijn karige salaris ook niet mogelijk zijn hoor. :)
Dutch schreef: vr 12 augustus 2022, 21:36 :lol:

Goed verhaal, toch wel erg nieuwsgierig naar het totaal. Dat zijn beste trappers btw :o
Valt in het echt nog mee, wel wat dik. Toch 3 gram lichter dan de oranje pedalen die er oorspronkelijk op zouden komen. (Nog steeds wel aan het gewicht met 205 gram per stuk, maar ze gaan op een Nicolai, dus waar praten we over.) :)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat mij betreft is jezelf verdedigen om keuzes vwb uitgaven niet nodig. Iedereen bepaald voor zich. Ik vind het mooi :-q lekker van je hobby genieten.

Vwb beste trappers doelde ik op dat ze op foto vrij dik lijken. Sinds ik flats rijd, vind ik redelijk slank (in pedalen) wel erg veel fijner.
Clawhammer schreef: vr 12 augustus 2022, 22:23
MarkMeisner schreef: vr 12 augustus 2022, 22:00 900 euro voor een setje pedalen, kolere wat een geld :o :o
Dan heb je aan 1 kant een powermeter, maar de set is 1300 :winkie:
*Ik heb echter geen auto en geen gezin, dus mijn spaargeld (4 jaar sparen) gaat bijna in z'n geheel naar een "high end" fiets, anders zou het met mijn karige salaris ook niet mogelijk zijn hoor. :)
Dutch schreef: vr 12 augustus 2022, 21:36 :lol:

Goed verhaal, toch wel erg nieuwsgierig naar het totaal. Dat zijn beste trappers btw :o
Valt in het echt nog mee, wel wat dik. Toch 3 gram lichter dan de oranje pedalen die er oorspronkelijk op zouden komen. (Nog steeds wel aan het gewicht met 205 gram per stuk, maar ze gaan op een Nicolai, dus waar praten we over.) :)
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

100 jaar later....

Min of meer klaar voor de 1e test rit. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Buzz Click Specs:
Frame: Nicolai Argon GAM-PI
Kleur: Ral 5021 (Wasserblau)
Pinion box: 12 speed C line.
Crankarmen: CNC 170mm
Pedalen: SRM Flat X-power dual (power meter)
Sprocket voor: 32T
Sprocket achter: 26T (1:23 ratio)
Decals: Oracal 6510-047 Fluor orange/red (eigen ontwerp met vinyl snijder)
Headset: Hope
Stem: Syntace Flatforce 55mm
Stuur: Bike Ahead Flatbar, 720mm (UD)
Garmin mount: Eigen ontwerp/3D print daarna gespoten in spuitverf dat overeenkomt met RAL 5021
Vork: Fox 36 29" Grip2 Factory 2022 - 150mm - 44mm Offset
Spatbord: Fox Mudguard
Remmen: Hope Tech4 E4
Grips: Odi Rogue
Grip ringen: ook in Ral 5021 via Nicolai
Stuurdoppen: eigen ontwerp/3D print daarna gespoten in neon oranje
Vooras: kabolt
Remschijven: 203mm voor en 180mm achter (2mm) Brake-stuff.de punch disc.
Wielen: Bike Ahead Biturbo E (Trail spec) 29"
Banden: Maxxis Ardent 2.4 (tubeless)
Zadelpen: Bikeahead Straight, 30.9mm 400mm
Zadel: Saevid Alien, zelf in kleur gespoten, en daarna met 2K afgelakt... stress!

Volgens mij heb ik nu alles wel ongeveer gehad. Misschien komt er nog een bidon houder op, hoewel ik eigenlijk alleen maar met een drink zak fiets. Maar ik dacht misschien is in de wintermaanden een thermosachtig iets wel geinig om wat thee mee te nemen. Morgen een eerste testrit maken. Hoewel ik dit elke keer zeg: mijn volgende fiets gaat echt minder (kleur) gecoördineerd worden, heb de laatste maanden veel op de fiets gezeten, en hoewel het oog ook wat wil.... een raw alu frame, geen stickers, en voor de rest standaard zwarte onderdelen is misschien beter voor mijn mentale gezondheid, gewoon fietsen. Heb mij het hier vrij moeilijk gemaakt. :)

De Pinion box gaat denk ik vervangen worden zodra het onlangs gepresenteerde draadloos schakelen van de Stromer ook op de normale C en P lijn beschikbaar is. Kwestie van tijd (binnen 2 jaar...) heb ik van Pinion gehoord.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Lang en vlak!

Erg fraai resultaat!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik vind hem gaaf! :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Strak! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q :kiss:
Plaats reactie