Back on 26 Inch: de Tank. Video: middagje BP Willingen

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

TenZNL schreef: zo 7 augustus 2022, 09:54
marcomtb1972 schreef: za 6 augustus 2022, 23:03 Heb met de Tank niet alleen maar op de grond gelegen, ook af en toe wat Airtime gepakt :-q :bier:

https://www.youtube.com/watch?v=sgMXgYNCNOE
Nice :-q
Die laatste case zag je al aankomen :lol:
Thanks :-D
Die laatste tafel is me nog ff een maatje te groot, een ingecalculeerde case is met wat veerweg wel te verwerken zeg maar :tong een paar dagen later op me LTHT rammelde die laatste case wel ff meer door me lijf heen zeg maar 8) :winkie:
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Haha nice! Die laatste tafel is idd intimiderend als je er op af komt rijden. Wanneer je die step down daarvoor goed haalt heb je precies genoeg snelheid om die laatste te doen :-q.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Eind Juli met de Tank een middag op verkenning in Bikepark Schladming.

Dit was eigenlijk de eerste echte shakedown ride met de Tank, me sleutelwerk was niet helemaal op orde kwam ik achter, o.a. de crank liep los, achter derailleur liep los / zat niet lekker en nog wat kleine dingetjes die op zijn plek moesten rammelen.

In het begin even wennen maar na de eerste blauwe trail ging het steeds beter, me positie op de bike is redelijk gelijk aan me 27.5 Spectral dus aanpassen / overstappen van de 1e op de andere bike vergt niet zoveel gewenning.
Wat wel duidelijk merkbaar is, is de rolweerstand van de 26 inch ten opzichte van 27.5 inch en dan voornamelijk op de wat vlakkere blauwe trails, dan moet je wat meer aan het werk om te blijven rollen, maar als je opgewarmd ben en je pakt de wat ruigere en steilere trails dan komt dit beestje wel tot leven :winkie: :-q

Hieronder een compilatie van een middagje in het bikepark.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Hoed de gang erin! Leuke vid.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zeker een leuke, heerlijk commentaar ook 8)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Met de Tank van de zomer ook een dagje in Saalbach aan het rollen geweest, hieronder 2 filmpjes van mijn favoriete trails in Saalbach.
Ik heb in het verleden deze trails bereden met andere bike`s waaronder bijv. een 130 / 160 mm LTHT en 140 / 150 mm 275 / 29 trailbike`s, maar met dit kleine 26 inch monstertje was het echt een andere ervaring, die 180mm veerweg en de gemakkelijke wendbaarheid geeft je veel vertrouwen om wat eerder van de remmen te gaan en de bike te laten lopen, heel tof :-q zal in de toekomst toch nog 1 x terug moeten om de Roadgap aan het eind van de X-Line nog te doen :tong
Uiteindelijk werd dit de laatste dag dat de bike rollend was tijdens de vakantie, naderhand kwam ik er achter dat het achterwiel een grote slag erin kreeg op de X-Line, en tijdens het laatste deel van de Bergstadl Trail raakte ik de helft van de achter derailleur kwijt.
X-Line.

Bergstadl Trail.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Nog maar een filmpje met de Tank.
Dit is toch wel een beetje waarom ik een " big " bike erbij genomen heb, met wat meer fiets / vering is het voor mij wat veiliger om dit soort trails te rijden + me eigen progressie te vergroten. Ik had de trail 2x verkend en dit was de 3e run, ging eigenlijk best goed, maar evengoed ook best wel spannend :winkie:

Jumpline Hot Shots in Leogang.

Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nice :-q
Ja, bij die hele grote tafels komt er bij mij ook altijd iets van een snufje hoogtevrees om de hoek kijken. Alsof je tegen een muur oprijd.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Ziet er netjes uit :-q . Laatste stuk loop je ook rap in op degene die voor je rijd..
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Netjes hoor. Alleen het geluid verraad je leeftijd. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

TenZNL schreef: do 27 oktober 2022, 23:30 Nice :-q
Ja, bij die hele grote tafels komt er bij mij ook altijd iets van een snufje hoogtevrees om de hoek kijken. Alsof je tegen een muur oprijd.
Thanks, bij die grote tafels is het idd net als of je tegen een muur oprijd ja, je ziet de landing niet meer als je de lip / take-off oprijd, best wel intimiderend de eerste keren met verkennen.
Trail verkenning en body positie op de bike is echt wel iets om serieus te doen voordat je je eigen in de lucht jaag, wel mega vet als het lukt :bier:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mathijs_7 schreef: vr 28 oktober 2022, 06:47 Ziet er netjes uit :-q . Laatste stuk loop je ook rap in op degene die voor je rijd..
Thanks.
Ik loop idd wel wat in zag ik nou ook in de video, maar volgens mij ging die gozert puur voor airtime ipv gewoon proberen de jumps te clearen zoals ik, het ziet er in ieder geval soepel uit, heel tof om te zien :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

maverick76 schreef: vr 28 oktober 2022, 13:35 Netjes hoor. Alleen het geluid verraad je leeftijd. :D
:lol: :lol: :lol: :bier:
Sommige gasten gaan als ze de 50 passeren opeens naar de sportschool, nemen een cabrio en proberen een jonge vriendin met grote t..ten te scoren.
Door een 2e hands freeride fietsje en een paar bikepark tickets voel ik me de komende jaren ook weer jong volwassen :tong :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat er maar weinig zijn die je dit op dit niveau na doen 👍.

En het feit dat je het op "oude" geometry doet maakt het alleen nog maar mooier.

Vette respect "ouwe" 😁
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

👊
Plaats reactie