Haibike fullnine 10

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Na 11000 km rond gecrost
te hebben op mijn e-hardtail heb ik een nieuwe vervanger gevonden.
Het top model uit de haibike fullnine serie: fullnine 10. zag hem per toeval langskomen in mijn maat, meteen gaan kijken, een bod gedaan en hem dezelfde avond meegepakt :) .

Specs zijn:
Vork: RockShox, Pike Ultimate RC 140mm
Demper: RockShox, Deluxe Select Plus 140
Remmen f&r : Shimano, Deore XT M8020, 203 mm
Groepset: mix van shimano xt en slx 12 speed
Wielen: DT Swiss, H1900 spline
Motor: Bosch, Performance CX GEN4 85 nm
Frame is ook voorzien van keramische coating.

Op de plaatjes oogde hij mooi, maar ik het echt vond ik hem nog veel mooier

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nice! Als je inspiratie zoekt wat je ermee kunt (zou kunnen) dhr Pelgrim zet wel eens wat op YouTube :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi, ik had m al gezien in het e-bike topic., Maar deze foto's zijn beter
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

paulus1981 schreef: zo 12 juni 2022, 23:29 Nice! Als je inspiratie zoekt wat je ermee kunt (zou kunnen) dhr Pelgrim zet wel eens wat op YouTube :)
Ja die kijk ik af en toe. Maar wat hij doet ligt allemaal ver buiten mijn skillgebied
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Mijn eerste 350 km zitten erop en dat met heel veel plezier.

Deze fiets is in alle opzichten een enorme stap vooruit.
Ondanks dat de geometrie bijna gelijk is als mijn vorige hardtail, rijd deze fiets toch wel heel anders met een relaxte zitpositie en toch veel wendbaarder in het stuurgedrag
Wat het meeste opviel bij de eerste Ritten is het comfort van de vering.
De overschakeling van de suntour raidon 34 100mm naar de rockshox pike ultimate 140mm is echt ongelooflijk. Nooit gedacht dat het zo een groot verschil kon uitmaken en dan nog niet gesproken van de demper.
De demper geeft me toch dat extra comfort waar ik naar opzoek was, waarin denk ik niet meer zonder kan. Merk wel dat ik rap meer snelheid maak op de fully dan op de hardtail.

De remmen compenseren dat dan weer. Van de oude mt4 2pot 180mm naar de xt 4pot 200 mm remmen merk ik dat ze toch veel meer remkracht hebben en een pak stiller remmen.

Aan upgrades heb ik de purion vervangen door een kiox, en een bikespeed rs speedchip gezet wat toch relaxter fiets ( toekomst zal uitwijzen of ik ook die beruchte error ga krijgen maar daar denk ik niet te veel aan)
Plaats reactie