⚡️Stereo Hybrid 160'ers (S & A)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Na veel wikken en wegen , nadenken , wel / niet , en zeker wordt de gezondheid van het lichaam er niet beter op na een auto-ongeluk 2 jaar geleden , wordt het voor mij steeds moeilijker om "rond" : te komen op de trails en dat we toch meer naar D en A willen gaan voor de nodige vakanties had de vrouw al eerder de "knoop" doorgehakt met betrekking een Emtb , gisteren naar Bonn gereden , om daar de vooraf gereserveerde modellen te bezichtigen , en kijken of er een. beslissing kon worden genomen.

De keuze voor de vrouw was de Cube Hybrid stereo HPC 160 SL uitvoering Inn Desert / black uitvoering in maat S , dus die was , qua voorradige modellen , beetje beperkt , ze twijfelde ook nog tussen de Action team of de SL , maar uiteindelijk de SL gekozen , omdat ze toch graag weer wat Paarse Hope onderdelen wilde gaan monteren om zo haar eigen unieke fiets te creëren .

Voor mij ging het tussen de 140 of de 160 uitvoering van de Stereo Hybrid uitvoering , en dan met name twijfelde ik tussen de veerwegen en wielen , daarbij wilde ik ook zo dicht mogelijk bij de geometrie uitkomen van mn huidige fiets , Spectral CF 9.0 27.5".
De korte chainstay van de 160 heeft uiteindelijk de doorslag gegeven , mede ook dat de fiets wat " speelser" zou zijn , op papier .

Dus gisteren thuis gekomen met een volle Thule vanuit D , en dit is het resultaat :

Cube Stereo Hybrid 160 HPC SL , en de Cube Stereo Hybrid 160 HPC action team .

Afbeelding

Afbeelding

ER zitten wel verschillen in de accu's en bediening , maar dat komt hoofdzakelijk ook door de frame maten , S en M , Bij Cube is het het zo dat de S maten altijd wat " minder" zijn afgemonteerd , dan de M en groter.

Afbeelding

De SL specs lijst :


COMPONENTENFRAME
C:62 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, Aluminium 6061 T6 Rear Triangle, Efficient Trail Control, FSP 4-Link, Agile Trail Geometry, Boost 148, Full Integrated Battery, Advanced Internal Cable Routing
VORK: RockShox ZEB Select Charger RC, 15x110mm, Tapered, eMTB Approved, 170mm
DEMPER RockShox Deluxe Select+, 205x60mm, Rebound Adjust, Trunnion Mount, Lockout
DEMPER-HARDWARE Top: 54mm Trunnion Mount, Bottom: 22.2x8mm
MOTOR Bosch Drive Unit Performance CX Generation 4 (85Nm) Cruise (250Watt)
ACCU Bosch PowerTube 625
DISPLAY Bosch Kiox
OPLADER Bosch 2A
REMSYSTEEM Shimano Deore BR-M6120, Hydr. Disc Brake (203/203)
ACHTERDERAILLEUR Shimano XT RD-M8100-SGS, ShadowPlus, 12-Speed
SCHAKELAAR Shimano Deore SL-M6100-IR, Direct Attach, Rapidfire-Plus
CRANKS ACID E-Crank, 165mm, 36T
KETTINGGELEIDER e*thirteen Plus e*spec
CASSETTE Shimano Deore CS-M6100, 10-51T
KETTING Shimano CN-M6100
WIELEN Newmen Performance 30, 28/28 Spokes, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready
VOORBAND Maxxis Assegai, MaxxGrip/EXO+, Tubeless Ready, 2.5 WT
ACHTERBAND Maxxis Minion DHR II, MaxxGrip/DoubleDown, Tubeless Ready, 2.4 WT
STUURPEN CUBE Performance Stem E-MTB, 31.8mm Hope AM
STUUR Newmen Evolution SL 318.25, 780mm Raceface
HANDVATTEn ACID Disrupt, Soft Compound
ZADELPEN. CUBE Dropper Post, Handlebar Lever, Internal Cable Routing, 31.6mm (S: 100mm)
ZADELPENKLEM CUBE Screwlock Semi Integrated, 34.9mm
ZADEL Natural Fit Venec Diva Selle
BALHOOFDLAGERS ACROS AZF-1035, ICR (Integrated Cable Routing), BlockLock 120°, Top Zero-Stack 1 1/2" (ZS 56mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (ZS 56mm)
GEWICHT 24,3 kg
KLEUR desert´n´black


De Action team :

FRAME C:62 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, Aluminium 6061 T6 Rear Triangle, Efficient Trail Control, FSP 4-Link, Agile Trail Geometry, Boost 148, UDH™, Full Integrated Battery, Advanced Internal Cable Routing
VORK Fox 38 Float Factory FIT4, 3-Position w/Low Speed Compression Adjust, Tapered, 15x110mm, E-Bike Tune, 170mm, Kashima Coated
DEMPER Fox Float X Factory, 205x65mm, Trunnion Mount, Adjustable LSC w/ 2-Pos. Lever, Kashima Coated
DEMPER-HARDWARE Top: 54mm Trunnion Mount, Bottom: 22.2x8mm
MOTOR Bosch Drive Unit Performance CX Generation 4 (85Nm) Cruise (250Watt), Smart System
ACCU Bosch PowerTube 750
DISPLAY Bosch Kiox 300
OPLADER Bosch 4A
REMSYSTEEM Shimano XT BR-M8120, Hydr. Disc Brake (203/203)
ACHTERDERAILLEUR Shimano XT RD-M8100-SGS, ShadowPlus, 12-Speed
SCHAKELAAR Shimano XT SL-M8100-IR, Direct Attach
CRANKS e*thirteen Plus Crank, 165mm, 36T
KETTINGGELEIDER Reverse Flip-Guide E-Kettenführung, Direct Mount, GEN4
CASSETTE Shimano XT CS-M8100, 10-51T
KETTING Shimano CN-M8100 KMC Ti Gold
WIELEN Newmen Evolution SL E.G. 30, 28/28 Spokes, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready
VOORBAND Schwalbe Magic Mary, Super Trail, Addix Soft, Kevlar, 2.4
ACHTERBAND Schwalbe Big Betty, Addix Soft, Super Gravity, Tubeless Easy, 2.4
STUURPEN CUBE Performance Stem E-MTB, 31.8mm
STUUR Newmen Advanced 318.25, Carbon, 780mm
HANDVATTEN ACID Disrupt, Soft CompoundRaceface fatty
ZADELPEN Fox Transfer Factory 31.6mm, Kashima Coated (M,L: 150mm, XL: 175mm)
ZADELPENKLEM CUBE Screwlock Semi Integrated, 34.9mm
ZADEL Natural Fit Venec
BALHOOFDLAGERS ACROS AZF-1035, ICR (Integrated Cable Routing), BlockLock 120°, Top Zero-Stack 1 1/2" (ZS 56mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (ZS 56mm)
GEWICHT 24,3 kg
KLEUR actionteam
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op do 22 september 2022, 11:14, 35 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Echt een lelijk hok zo'n Stereo Hybrid 160. :winkie:

Mooi setje tezamen, dat gaan leuke tripjes worden in D en A. Ngmaals gefeliciteerd met de aankoop, ride on. :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dankje Dice :-q ,

vandaag de wat serieuzer test , vanuit huis naar Zeist en Austerlitz , eens kijken welke " feedback" ik krijg van de fiets :-D

8)

(Laatste keer vanuit huis naar Zeist dateert al weer 4 jaar terug )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi stel, veel plezier ermee :-q
We zien de vakantiefoto's graag tegemoet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat is een kleurrijk stelletje zo :-q
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Waar een ritje naar Bonn niet goed voor kan zijn :-q Vette bikes ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Meteen tot premium klant gepromoveerd door de mensen in Bonn denk ik? ;-)
Dikke fietsen in elk geval.

Waarschijnlijk past de 750Wh accu niet in de kleinste frame's? Dat zie je wel vaker, die dingen zijn gewoon te lang voor de kortere framebuis.
Toen ik de Cube (Acces Hybrid) van mijn vriendin kocht was alleen de 500Wh versie op voorraad, maar zij/ik wilde de uitvoering met 625Wh accu. Toen hebben ze me die fiets zonder accu geleverd en een losse 625Wh accu erbij. Om die te kunnen monteren moest de bovenste accuhouder (met slot) verplaatst worden, daar zijn gewoon twee bevestigingspunten voor.
Ik neem aan dat het met die 750Wh accu ook wel ongeveer zo zal werken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

kermit schreef: ma 16 mei 2022, 11:34 Meteen tot premium klant gepromoveerd door de mensen in Bonn denk ik? ;-)
Dikke fietsen in elk geval.

Waarschijnlijk past de 750Wh accu niet in de kleinste frame's? Dat zie je wel vaker, die dingen zijn gewoon te lang voor de kortere framebuis.
Toen ik de Cube (Acces Hybrid) van mijn vriendin kocht was alleen de 500Wh versie op voorraad, maar zij/ik wilde de uitvoering met 625Wh accu. Toen hebben ze me die fiets zonder accu geleverd en een losse 625Wh accu erbij. Om die te kunnen monteren moest de bovenste accuhouder (met slot) verplaatst worden, daar zijn gewoon twee bevestigingspunten voor.
Ik neem aan dat het met die 750Wh accu ook wel ongeveer zo zal werken.
Normaal niet. Die 2 werken niet samen, de 750wh is normaal gezien voor een bosch smart system en zijn niet uitwisselbaar ondanks dat beide een gen 4 motor zijn. Ale da heb ik toch gelezen 😁
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Dikke bike!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

sandercl schreef: ma 16 mei 2022, 12:12
kermit schreef: ma 16 mei 2022, 11:34 Meteen tot premium klant gepromoveerd door de mensen in Bonn denk ik? ;-)
Dikke fietsen in elk geval.

Waarschijnlijk past de 750Wh accu niet in de kleinste frame's? Dat zie je wel vaker, die dingen zijn gewoon te lang voor de kortere framebuis.
Toen ik de Cube (Acces Hybrid) van mijn vriendin kocht was alleen de 500Wh versie op voorraad, maar zij/ik wilde de uitvoering met 625Wh accu. Toen hebben ze me die fiets zonder accu geleverd en een losse 625Wh accu erbij. Om die te kunnen monteren moest de bovenste accuhouder (met slot) verplaatst worden, daar zijn gewoon twee bevestigingspunten voor.
Ik neem aan dat het met die 750Wh accu ook wel ongeveer zo zal werken.
Normaal niet. Die 2 werken niet samen, de 750wh is normaal gezien voor een bosch smart system en zijn niet uitwisselbaar ondanks dat beide een gen 4 motor zijn. Ale da heb ik toch gelezen 😁
Dat, en het feit dat het frame compleet anders is bij de 750wh.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tuurlijk zit hem de toegepaste accu in de framemaat .S daar kan geen 750wh accu in , maar ik vindt het prijsverschil tussen de S en de M wel klein , (+/- €200 ) daar in tegen krijg je veel minder waar voor je geld


Bv 625 wh accu >750 wh accu
2A lader > 4Alader
Kiox >kiox300

Je zou zeggen het prijsverschil is dan alleen de accu en de rest hetzelfde .
Daarin tegen zit er ook wel wat in de software van de Bosch bij de 625wh en 750wh accu , gisteren vol opgeladen kon de vrouw in alle mode's meer KM's maken dan ik met de 750wh accu :roll:

Uiteindelijk na circa 50 km trail , was de rest capaciteit nagenoeg hetzelfde van de accu's .

Cube schrijft ook op hun site " kleiner frame , lichtere berijder dus maximale accu duur "

Gaat om de beleving en gebruik en dat was goed ,behalve dat ik waarschijnlijk de " rammelende" motor heb en de vrouw niet :evil: , dus ik ga morgen even bellen hierover , vindt dat wel een minpuntje tot nu toe voor een 6K bike , maar even de reactie van de leverancier afwachten .

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik vind die 200 ook echt aan de lage kant moet ik eerlijk zeggen.. je krijgt daarmee dus het oude spul erop?
Dat zou je eigenlijk wel terug moeten vinden in de prijs.
Specialized/canyon hebben ook al behoorlijk wat verschil in prijs met verschillende accu en daar gaat het enkel om de accu's.

Minder fijn van die rammel wel, maar dit bevestigd wel waarom de een hem dus meer/minder hoort dan een ander. Hopelijk kun je eraan wennen of vind de dealer een mooie oplossing voor je!
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Snelle Buffer schreef: ma 16 mei 2022, 19:39 Tuurlijk zit hem de toegepaste accu in de framemaat .S daar kan geen 750wh accu in , maar ik vindt het prijsverschil tussen de S en de M wel klein , (+/- €200 ) daar in tegen krijg je veel minder waar voor je geld


Bv 625 wh accu >750 wh accu
2A lader > 4Alader
Kiox >kiox300

Je zou zeggen het prijsverschil is dan alleen de accu en de rest hetzelfde .
Daarin tegen zit er ook wel wat in de software van de Bosch bij de 625wh en 750wh accu , gisteren vol opgeladen kon de vrouw in alle mode's meer KM's maken dan ik met de 750wh accu :roll:

Uiteindelijk na circa 50 km trail , was de rest capaciteit nagenoeg hetzelfde van de accu's .

Cube schrijft ook op hun site " kleiner frame , lichtere berijder dus maximale accu duur "

Gaat om de beleving en gebruik en dat was goed ,behalve dat ik waarschijnlijk de " rammelende" motor heb en de vrouw niet :evil: , dus ik ga morgen even bellen hierover , vindt dat wel een minpuntje tot nu toe voor een 6K bike , maar even de reactie van de leverancier afwachten .

:-q
Dat batterijverbruik zou te maken hebben met de software van dat smart systeem. Dat zou namelijk verholpen zijn met een update. Waren veel klachten over dat het de range laag zou zijn
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

zip
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op ma 4 juli 2022, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nice die personal touch. :-q
Plaats reactie