⚡️Stereo Hybrid 160'ers (S & A)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tsja , was erg mooi daar, ook genoeg downhill trails en bikeparken , zeker nog genoeg om als reden weer terug te gaan voor de rest .., nog even gauw een klein stukje van het trail park wat voor " uitdagingen " daar zijn ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de lift omhoog is al weer super mooi uitzicht

Afbeelding

Afbeelding

Nu zijn we geen bikepark gewend , maar hebben toch wat rode en blauwe trails gepakt , en dat smaakt naar meer ..., zeker in een super mooie omgeving , vraag is nu alleen EMTB of MTB :roll:

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Snelle Buffer schreef: zo 18 september 2022, 22:00

Nu zijn we geen bikepark gewend , maar hebben toch wat rode en blauwe trails gepakt , en dat smaakt naar meer ..., zeker in een super mooie omgeving , vraag is nu alleen EMTB of MTB :roll:

:-q
Juist in een gebied als Saalbach kun je toch heel goed uit de voeten met een analoge MTB aangezien je daar overal met de liften naar boven kunt en mag. Ben er deze zomer ook geweest en denk er regelmatig met weemoed aan terug als ik weer over de vlakke Nederlandse trails rijd :( Kan niet wachten om weer naar een berggebied te gaan om te mtb'en...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je alleen maar liften pakt om naar boven te gaan zou ik voor analoog kiezen. Alleen al om het feit dat het bij sommige liften een rotklus is om 23~24kg aan een haak te hangen :D
Ben zelf net terug van vakantie en bij de lift naar de Haideralm (regio Nauders) past mijn 2.8 band niet eens in de daarvoor bedoelde goot. Dan hangt je fiets alleen aan het voorwiel en kan alle kanten op wiebelen.

Ben dus gewoon zelf naar boven gefietst :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mark_EL schreef: zo 18 september 2022, 23:03
Snelle Buffer schreef: zo 18 september 2022, 22:00

Nu zijn we geen bikepark gewend , maar hebben toch wat rode en blauwe trails gepakt , en dat smaakt naar meer ..., zeker in een super mooie omgeving , vraag is nu alleen EMTB of MTB :roll:

:-q
Juist in een gebied als Saalbach kun je toch heel goed uit de voeten met een analoge MTB aangezien je daar overal met de liften naar boven kunt en mag. Ben er deze zomer ook geweest en denk er regelmatig met weemoed aan terug als ik weer over de vlakke Nederlandse trails rijd :( Kan niet wachten om weer naar een berggebied te gaan om te mtb'en...

Juist in een gebied als Saalbach kan je heel wat Hoogtemeters pakken met een EMTB, wat we dus hebben gedaan , eigelijk zijn we daarna toe gegaan om de Hoogte meter te vullen :wink: , maar zijn er soms onbedoeld ook wat downhill paadjes mee gepakt .
Zeker de laatste dagen zijn we aan de andere kant van de berg gaan kijken en daar zijn we wat vaker met de lift omhoog gegaan , en dan ging niet altijd even soepel , ook omdat de deurtjes van de cabine boven minder ver open gingen dan benenden, met een beetje " duw en trek " werk lukte het allemaal wel ,maar als je stuur rond de 82 cm breed is , vindt ik het met een EMTB best wel een uitdaging .

Daarin tegen waren de downhill trails onverwacht leuk om te doen , maar heb het idee dat het met een 25Kg zware bike wel wat door de " bochten" wringen was , eenmaal op gang liep het soepel .
Ook de reden om maar eens te gaan kijken voor een Clinic in Northshore, Gap's en dergelijk te gaan volgen , om de volgende keer nog wat meer te gaan genieten . De vraag is nu alleen : EMTB or not , dus of er bv een Torque :P bij gaat komen of niet , of we gaan " downhillen" in de vakantie or not :-D

Alleen maar eens kijken waar we in het vlakke NL :) een clinic kunnen volgen , voor het hier boven genoemde .... :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ziet er uit alsof je een goede tijd hebt gehad en dat is het belangrijkste.

Robbert van MTB Flow geeft in Mook en in Duitsland bij Kleve jumpclinics maar hij geeft ook clinics in Winterberg.
Wellicht iets voor jou, op z'n website staat genoeg informatie en belangrijker het is een erg plezierige instructeur met oog voor iedereen in z'n groep.
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Ik heb deze zomer bij iemand in een gondel gezeten die aan het downhillen was met een EMTB maar z'n accu eraf had gelaten. Had 'ie toch niet nodig :lol: Ik weet niet of dat met alle EMTB's zomaar kan maar dat zou ook nog een optie zijn dan toch? Scheelt nog een aantal kilo's.

Ik snap dat een fiets erbij ook wel een leuke gedachte is maar dat terzijde :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Daarin tegen waren de downhill trails onverwacht leuk om te doen , maar heb het idee dat het met een 25Kg zware bike wel wat door de " bochten" wringen was , eenmaal op gang liep het soepel .
Ach, mijn naar-beneden-fiets weegt ruim19kg zonder accu of motor... :o
Ik denk graag dat ie unkaputtbar is :-?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Elvander schreef: ma 19 september 2022, 09:56 Ziet er uit alsof je een goede tijd hebt gehad en dat is het belangrijkste.

Robbert van MTB Flow geeft in Mook en in Duitsland bij Kleve jumpclinics maar hij geeft ook clinics in Winterberg.
Wellicht iets voor jou, op z'n website staat genoeg informatie en belangrijker het is een erg plezierige instructeur met oog voor iedereen in z'n groep.
Thanks voor de tip :-q
Mark_EL schreef: ma 19 september 2022, 13:47 Ik heb deze zomer bij iemand in een gondel gezeten die aan het downhillen was met een EMTB maar z'n accu eraf had gelaten. Had 'ie toch niet nodig :lol: Ik weet niet of dat met alle EMTB's zomaar kan maar dat zou ook nog een optie zijn dan toch? Scheelt nog een aantal kilo's.

Ik snap dat een fiets erbij ook wel een leuke gedachte is maar dat terzijde :winkie:
Accu eruit kan idd , niet zo snel aandacht , maar het is voor mij natuurijk een leuk rondje van eerst omhoog klimmen , en daarna via de downhill trail naar beneden . 8)

Dusssss , op het punt N+1 of gewoon nog een keer goed gaan uitproberen .... :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Snelle Buffer schreef: di 20 september 2022, 09:19 Accu eruit kan idd , niet zo snel aandacht , maar het is voor mij natuurijk een leuk rondje van eerst omhoog klimmen , en daarna via de downhill trail naar beneden . 8)
Ik heb dit in Les Gets ook gedaan en vond dat echt fantastisch. Je ziet zoveel meer dan met de lift omhoog en het omhoog trappen op zich vind ik ook echt leuk om te doen. Persoonlijk heb ik dan ook totaal geen behoefte om een analoge enduro erbij te hebben ook omdat de handling van mijn Stereo heel goed bij mij past. Omhoog en vooral ook omlaag.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Accu eruit zal ruim 3kg schelen bij zo'n Bosch 625 denk ik?
Maar als je ook maar één stuk tussendoor omhoog moet krijg je al spijt :D

Bovendien vind ik het ook prettig om wel ondersteuning te hebben als je over een paar lastig gedeponeerde keien of wortels moet balanceren. Je wilt dat er iets gebeurd als je trapt, niet dat er dan heel traag ruim 20kg dood gewicht op gang getrokken moet worden.
Dus ik zou de accu ook gewoon laten zitten als ik met de lift omhoog ging.

Over de Stereo's kan ik niet oordelen, maar de handling van mijn Merida kan ik ondanks de 23kg maar met een woord omschrijven: super!
Fietsje is kort genoeg gehouden om speels te zijn, en slack genoeg om vertrouwen te geven. Het Duitse e-mtb magazine ziet het ook zo:

"Drop the seat, stand up and have fun! Downhill the MERIDA is in a class of its own! No other bike is as versatile as the eONE-SIXTY 700, which manages to combine seemingly opposing characteristics such as composure and agility. Whether you’re cruising on easy flowing trails, ripping at full speed on man-made bike park tracks or challenging yourself on steep technical descents, the eONE-SIXTY 700 doesn’t get overwhelmed easily! MERIDA have managed to create a bike that is predictable, good-natured and yet extremely precise."
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Accu eruit is inderdaad leuk als je naar beneden gaat dmv de zwaarte kracht en jezelf niet hoeft te te trappen ,je kan wel mee trappen maar zal iets anders zijn dan een analoge bike met "bij trappen" .

Dus de accu blijft er gewoon in . De bike heeft zich zeker een bewezen in Saalbach e.o , eigelijk in het algemeen ,de ritten zijn langer , tov de oude analoge bike , voorheen was wel 20Km lengte wel zat , en dan was ik " gesloopt" , nu worden de ritjes steeds langer , en indien een rondje twee keer , zoals gisteren ,om af te kicken van A, Amerongen en Leersum gereden , daarbij is het lusje Leersum twee keer gedaan . waarschijnlijk voor de cracks peanut's en 30 jaar gelden voor mij ook , maar nu dankzij de ondersteuning weer te doen :-D .

Het idee van N+1 , voor de downhill , wordt je hebberig van als er een mooie bike voorbij komt , maar eerlijk is het nodig met de huidige EMTB ?, nee , de Cube voldoet boven verwachting en telkens weer met een :-D
.
Ging meer om het downhill gebeuren , nooit gedacht voor mij , ondanks dat ik het in het verleden wel eens had gedaan , was er behoefte aan meer , en doordat sommige gereden trails in A , eindigen met een downhill stuk of trail .

Misschien zit het meer tussen mn oren dat met een analoge bike , de downhill , anders is dan met de Cube , en moet ik nog wat meer downhill ervaring meepakken om te kijken hoe dit uitpakt :wink:
Vandaar dat de volgende trip al weer wordt gepland richting Schotland volgend jaar in de periode April t/m Juni 2023 :-D , mede ook dat we enthousiast zijn geworden na Saalbach met de Bike's, en ziedaar het antwoord op mn vragen :D :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Helaas is voor de tweede keer de houder voor het Kiox 300 display afgebroken ,de eerste keer netjes door cube vervangen , deze keer (nog) niet , blijft een zwak houdertje in mijn ogen , wordt toch vaak "belast" dmv het monteren en demonteren van het display .
Nog geen vervangend exemplaar in aluminium kunnen vinden , dus voorlopig plastic maar weer .
:-D De spare parts in de rugtas hebben nu een nieuwe "reisgenoot" gekregen , rol pvc tape :P

Afbeelding

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie