Meta to Whistler

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Altijd mooi spul dat Commencal 8)
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Voor de liefhebbers van staal een foto van de starling waarop ik gereden heb:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat een gaaf ding! Ook leuk om te zien dat hij goed gebruikt wordt :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Afgelopen weekend de enduro wedstrijd in Remouchamps gereden. Lekker weer, steady runs en niet gevallen. Tevreden met het resultaat plek 65. Was de eerste enduro wedstrijd in 10 jaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lekker hoor, fun factor maximaal lijkt mij.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk dat is fietsen. Één van de weinigen die een enduro gebruikt voor enduro. :lol:

Mooi vooruitzicht die reis.

Geniet er van.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Onderstussen weer een paar maanden verder fiets heeft weer wat tripjes mogen maken. 2,5 week engeland met oa 1 dag Revolution bikepark.

Zat al maanden te twijfelen om naar de Megavalache te gaan. Week van te voren besloten te gaan. Heb hem in 2019 gereden toen in de kwalificatie mijn band en tandwiel kapot gereden. Nu alleen aan het einde van de finalerun mijn band aan de zijkant kapot gereden hier heb ik geen last van gehad met inserts. Vanaf Pic blanc tot in Allemond in 53:46 ruim 10 minuten sneller als in 2019. Erg tevreden dat ik hem uitgereden heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bombhole Witten.

Nu de laatste voorbereidingen voor Canada van endurofiets tot bikepackfiets.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie foto's :-q Maar dat lijkt me geen Starling meer?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, het gaat ook over de Commencal nu :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

suravida schreef: wo 27 juli 2022, 09:09 Mooie foto's :-q Maar dat lijkt me geen Starling meer?
Voor enduro was de Starling super door de flex die in het frame zit. Nadeel hiervan is dat je teveel flex hebt in bikepark. In kombochten veerde het frame vaak terug halverwege de bocht waardoor je met heel weinig vertrouwen op de fiets zit. Qua geo zijn ze bijna hetzelfde, van de meta is het rearend 10mm korter wat ik erg fijn vind. Hierdoor is de fiets wat speelser. Achteraf spijt dat ik niet meteen voor de meta ben gegaan maar voor de looks van de Starling.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

rensMTB schreef: wo 27 juli 2022, 09:25
suravida schreef: wo 27 juli 2022, 09:09 Mooie foto's :-q Maar dat lijkt me geen Starling meer?
Voor enduro was de Starling super door de flex die in het frame zit. Nadeel hiervan is dat je teveel flex hebt in bikepark. In kombochten veerde het frame vaak terug halverwege de bocht waardoor je met heel weinig vertrouwen op de fiets zit. Qua geo zijn ze bijna hetzelfde, van de meta is het rearend 10mm korter wat ik erg fijn vind. Hierdoor is de fiets wat speelser. Achteraf spijt dat ik niet meteen voor de meta ben gegaan maar voor de looks van de Starling.
Laat Joe het allemaal maar niet horen :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

rensMTB schreef: wo 27 juli 2022, 09:25
suravida schreef: wo 27 juli 2022, 09:09 Mooie foto's :-q Maar dat lijkt me geen Starling meer?
Voor enduro was de Starling super door de flex die in het frame zit. Nadeel hiervan is dat je teveel flex hebt in bikepark. In kombochten veerde het frame vaak terug halverwege de bocht waardoor je met heel weinig vertrouwen op de fiets zit. Qua geo zijn ze bijna hetzelfde, van de meta is het rearend 10mm korter wat ik erg fijn vind. Hierdoor is de fiets wat speelser. Achteraf spijt dat ik niet meteen voor de meta ben gegaan maar voor de looks van de Starling.
Interessante analyse :-q wel jammer dat je in eerste instantie de verkeerde fiets hebt gekocht.

(Mocht je zin hebben in een onbetaalde bijbaan als testrijder dan hoor ik het graag :tong )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

suravida schreef: wo 27 juli 2022, 09:41
rensMTB schreef: wo 27 juli 2022, 09:25

Voor enduro was de Starling super door de flex die in het frame zit. Nadeel hiervan is dat je teveel flex hebt in bikepark. In kombochten veerde het frame vaak terug halverwege de bocht waardoor je met heel weinig vertrouwen op de fiets zit. Qua geo zijn ze bijna hetzelfde, van de meta is het rearend 10mm korter wat ik erg fijn vind. Hierdoor is de fiets wat speelser. Achteraf spijt dat ik niet meteen voor de meta ben gegaan maar voor de looks van de Starling.
Interessante analyse :-q wel jammer dat je in eerste instantie de verkeerde fiets hebt gekocht.

(Mocht je zin hebben in een onbetaalde bijbaan als testrijder dan hoor ik het graag :tong )
Ben al een tijdje benieuwd hoe de fiets van @ JamisDiablo rijdt. Wil wel een keer in mook afspreken om te kijken of een fiets van jouw dezelfde rij ervaring geeft.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb in Wijchen mijn eigen Vertigo staan, qua geo vergelijkbaar met die van Jamis, die leen ik je met alle plezier uit.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

suravida schreef: wo 27 juli 2022, 10:47 Ik heb in Wijchen mijn eigen Vertigo staan, qua geo vergelijkbaar met die van Jamis, die leen ik je met alle plezier uit.
:-q Neem ik september contact met je op.

Heeft er iemand een idee hoe ik mijn dropper kan beschermen voor mijn zadeltas.
Dropper hoeft niet omlaag is alleen om van camping naar camping te rijden.
Heb nu buisisolatie eronder (niet op de foto) maar denk niet dat dit de beste oplossing is.
Afbeelding
Plaats reactie