Ghost Lector FS Universal

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Mooie bike, waarschijnlijk wordt dit eind van het jaar de opvolger van mijn Spark RC :-q
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ah je bedoelde het WK2021 xco bij de dames :-D
Ik dacht dat je Thömus Lightrider had besteld.
Die lijkt hier overigens wel enigzins op.

Maar dit is ook een mooie fiets, heb er ook wel eens met een schuin oog naar gekeken.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Zo! Dat vind ik een mooie fiets! Kleurstelling is ingetogen en popt toch lekker :-q
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

At1 schreef: di 25 januari 2022, 18:59 Ah je bedoelde het WK2021 xco bij de dames :-D
Ik dacht dat je Thömus Lightrider had besteld.
Die lijkt hier overigens wel enigzins op.

Maar dit is ook een mooie fiets, heb er ook wel eens met een schuin oog naar gekeken.
Nee joh, die thomus is heel ander concept.
Wel mooie club daar, flink gecasht met verkoop van hun patenten aan Trek, nu lekker low level lokaal fietsjes bouwen en verkopen obv de resultaten van Flueckiger.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Net fietsje. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Har77 schreef: di 25 januari 2022, 14:42
ivocare schreef: di 25 januari 2022, 14:30 Nice 👌🏻, dit model heeft ook mijn aandacht door het veer systeem. Ben benieuwd hoe hij je bevalt. Door de 120mm veerweg van de lector fs en de Spark rc ben ik even voorzichtig met ongetest bestellen. Als er test fietsen beschikbaar komen ga ik meteen een mogelijkheid zoeken om te testen.
Welke maat rij je? Je kan altijd ff langs komen in Princenhage als je wil zitten op XL. Had zaterdag een maat van je over de vloer voor remmen
Maatje L, ben 187 maar heb de ervaring dat XL vaak groot aan voelt.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

ivocare schreef: wo 26 januari 2022, 12:28
Har77 schreef: di 25 januari 2022, 14:42

Welke maat rij je? Je kan altijd ff langs komen in Princenhage als je wil zitten op XL. Had zaterdag een maat van je over de vloer voor remmen
Maatje L, ben 187 maar heb de ervaring dat XL vaak groot aan voelt.
Ben 188, zit op 80cm c/t. L was voor mij te klein. Met die Syncros Hixon integrated is wel de virtuele stuurpenlengte teruggegaan van 50 naar 40mm, stuur ingekort van 78 naar 74. Dus zit ietsjes korter.

Verder op alles van Trek, Giant Anthem en Scoitt Spark ook XL.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Mooie fiets! Ik zat hier ook even over na te denken maar dan de essential uitvoering..
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Hoogtemeters schreef: za 29 januari 2022, 21:26 Mooie fiets! Ik zat hier ook even over na te denken maar dan de essential uitvoering..
Die kon ik nergens meer vinden in mijn maat. Uiteindelijk was de Universal maar een paar honderd euro duurder dan de voordeligste essential en vind ik de kleur iets mooier (hoewel die choco bruine essential iets minder vaak gepoetst hoeft te worden 😜)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Har77 schreef: zo 30 januari 2022, 11:57
Hoogtemeters schreef: za 29 januari 2022, 21:26 Mooie fiets! Ik zat hier ook even over na te denken maar dan de essential uitvoering..
Die kon ik nergens meer vinden in mijn maat. Uiteindelijk was de Universal maar een paar honderd euro duurder dan de voordeligste essential en vind ik de kleur iets mooier (hoewel die choco bruine essential iets minder vaak gepoetst hoeft te worden 😜)
Bij elferink in wehl staan er meerdere dacht ik :). Verschillende maten
Ps. Ik heb een trek fuel ex 5 gekocht, naast mijn nukeproof scout 29 uit 2021. Ook erg fijne bike
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Zaterdag rustig een tweeluikje met een beginnende maat gereden Dorst/Cadettenkamp. Gisteren wederom, maar dan solo. Liep voor geen meter, longen en benen wilden niet. Rebound achter stond flink te snel, vork heeft ook nog wat aandacht nodig.
Rij ik op Dorst al puffend en naar lucht happend een PR. Tsja....nu kom ik er niet heel vaak, maar toch aantal x rondjes gedraaid met mijn Spark, Anthem en favo oude Top Fuel. In betere vorm en 6-8kg lichter. Wel in langere ritten (50-75km)dan de miezerige 30km van gisteren 😉
In die zin dus wel overtuigd dat de bike qua rijden/sturen en efficientie wel next level is. Om te vieren maar koffie met taartje bij Kamu...
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Robbiedenb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: za 9 juli 2022, 17:58

Ga er donderdag voor kijken. Lijkt me echt een fijne fiets, zijn er dingen waarvan je zegt dat valt me tegen?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Robbiedenb schreef: za 9 juli 2022, 18:01 Ga er donderdag voor kijken. Lijkt me echt een fijne fiets, zijn er dingen waarvan je zegt dat valt me tegen?
Fiets heeft sinds aanschaf/opbouw meer stilgestaan dan dat ie gebruikt is. Heb er letterlijk 1 of 2x Dorst mee gereden en 1 weekend in Limburg. Vorig jaar wel uitgebreidn getest op een WB parcours, en dat gaf de doorslag om er 1 aan te schaffen.
Dat ging allemaal beter en sneller dan met de Scott Spark, ondanks zeer slechte longen en 2 Prednisonkuren, dus kan niets slechts over de bike zeggen. Technisch zit het allemaal zeer goed in elkaar, geen problemen gehad met kabeldoorvoer en/of te flimsy uitgevoerde boutgaatjes, etc. Zitpositie vind ik erg prettig en......het is geen 13 in een dozijn bike. Achterkant is merkbaar stijver dan bij veel andere bikes in het segment en het apparaat is gebouwd voor 120mm, ipv een 100mm bike op steroiden, dus geeft veel zekerheid.
Na mijn klimvakantie volgende week(waar ik de Prednisonkilo's voor kwijt moest en dus heel veel kms op racer en gravelaar heb gezeten) ben ik van plan de mtb weer van stal te halen ter voorbereiding op wat leuke rondjes rond Piano Porlezza in augustus.

Edit: knoop doorgehakt, de bike gaat eruit. De mtb trekt me van al mn fietsen het minst. 3luik Breda begint, als dat al mogelijk was, nog meer op een vervelende mickey mouse baan te lijken en wil in het weekend niet ook nog eens met de auto op pad om fatsoenlijke trails op te zoeken.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Mazeppa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21 juli 2007, 22:19
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR
Contacteer:

Hi, al verdere ervaringen met je Lector? ik zit net ook te kijken naar de Lector FS SF voor de XC parcourtjes in Nederland. Ben er erg benieuwd naar. De lange reach lijkt mij wel wat (heb ook nog een specialized enduro voor het ruige werk buiten nl). Met de afdalingen zal het wel goed zitten maar klimt hij ook goed en stuurt hij rap genoeg voor de spaghetti routes hier?
2 wielen 1 gedachte
Mazeppa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21 juli 2007, 22:19
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR
Contacteer:

Hi, ik ga dit weekend de Ghost Lector Universal bekijken en wellicht kopen (lekker lang in maat XL). Maar ik las in een review dat hij misschien toch wat aan de zware kant is. Zijn er hier eigenaren die dat gemerkt hebben? Of die andere tips hebben?

Ik kom van een oudere Epic fully van 10.5kg, maar zoek een fiets met wat meer stabiliteit op snelheid. De Lector zal vooral gebruikt worden voor NL routes en nu en dan een marathon. Voor het ruige werk heb ik een heerlijke Specialized Enduro met 170mm.
2 wielen 1 gedachte
Plaats reactie