Wellicht ten overvloede, maar dat wieltje draai je als eerste aan tot de positie die je wilt, daarna zadel vastzetten met de bout achteraan.erwin.burgers schreef: ↑do 27 januari 2022, 13:53Het is met name de afstand naar het stuur, of eigenlijk bovenop de remgrepen, die nog wat groot voelt. Mss een kwestie van wennen, maar eerst maar eens het zadel een stuk naar voren. Dat is trouwens wel een k..-systeem. Een soort schroefwieltje onder het zadel, dus tussen zitgedeelte en de rails en achter de zadelpen een inbusboutje. Die is goed aan te draaien, maar dat schroefwieltje is erg pielen
Vroeger was er bij racefietsen een vuistregeltje: elleboog tegen zadelpunt aan, en dan moet de vingertop van je middelvinger net tegen het stuur komen. Nu ben ik niet van de regeltjes als het op afstellen van fietsen aankomt, maar als uitgangspunt is het wellicht bruikbaar. Als je stuur duidelijk verder weg staat denk ik iig dat je wel wat korter kunt.
Zo kort is misschien niet gebruikelijk op een gravelbike, maar ik heb op mijn Vitus dus de originele (ik dacht 90mm) pen vervangen door een 60mm exemplaar (met flinke rise). De fiets stuurt (iig op de weg) gewoon prima en ik zit een stuk prettiger en dan is het goed volgens mij