oudje Raleigh Maverick uit 1986

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mooi hoor :-q

Buiten of het iets of niks is met fietsen , vindt ik de sterwielen er goed bij staan incl de skinwall's . :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Marisven schreef: do 20 januari 2022, 20:55
kermit schreef: do 20 januari 2022, 16:18 Ik vind ze ook wel grappig staan. Zijn dit kunststof of magnesium wielen?

Als ik het frame zo zie lijkt het me tamelijk low-end*, in dat geval loont het ook niet echt om hem zo periode-correct mogelijk op te bouwen en kun je gewoon lekker je gang gaan met wat je zelf leuk vindt.

*) Gezien de plaatwerk-patten en mannetjes tussen de achtervorken.
Als ik mij niet vergis was er die tijd niet echt Hi end en was een afmontage een zootje qua merken. Volgens mij is juist later begonnen met complete groepen afmontage ed

De wielen zijn kunststof
Nou, mijn eerste mtb -een stalen Giant uit 1989- had al gesmede patten en buisjes tussen de achtervorken. En die was toch ook vrij low-end met een nieuwprijs van amper 700 gulden :-)
Suntour 3x6 versnellingen met Sugino imitatie Bio-Pace bladen, Dia-Compe remmen en van afgedichte lagers bij naven en trapas was nog geen sprake, je zag de kogeltjes nog net niet zitten.

Het was min of meer de bovenste, maar er zaten wel wat grovere/dikkere banden op. De Sierra die eronder staat was net buiten bereik, twee vrienden van me hadden er wel een. Als het goed is heb ik deze folder zelf nog liggen...
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Complete groepen waren er vanaf '82, Shimano XT (Deerhead)
Maar een mix van onderdelen was idd vrij normaal in die tijd.
Ik heb een '84 Muddyfox met een mix van Suntour en Dia Compe.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gaaf hoor, dit was mijn eerste (mei 1987) ...... zou ik ook gelijk kopen als ik m ooit ergens tegen zou komen

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie