Kona Unit 2015

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Huidige stand van zaken:

Afbeelding

FRAME Reynolds 520 Butted Cromoly 17" Matt Deep Purple w/Dark Silver
FORK Kona Project Two 29 Disc
CRANKARMS FSA
CHAINRINGS 32t
B/B FSA MegaExo
PEDALS Kona JackShit
CHAIN KMC Z610
FREEWHEEL Joytech 18t
BRAKE CALIPERS Shimano MT201
FRONT BRAKE ROTOR Avid G2 Clean Sweep 180mm
REAR BRAKE ROTOR Avid G2 Clean Sweep 160mm
BRAKE LEVERS Shimano MT201
HEADSET TH ZST No.10
HANDLEBAR Kona XC/BC Riser 780mm
STEM Kona XC/Road Light
SEATPOST Kona Thumb w/Offset
SEAT CLAMP Kona Clamp
GRIPS ESI Chunky
SADDLE WTB Volt Comp
FRONT HUB Joytech
REAR HUB Joytech
SPOKES Sandvik Stainless 15g fr / 14g rr
RIMS WTB ST i23 TCS
FRONT TIRE Vittoria Mezcal 29x2.35"
REAR TIRE Vittoria Mezcal 29x2.35"


_________________________________________________________________________________________________________________________________________



Ik was al een tijdje (ietwat passief) op zoek naar een vervanger/toevoeging voor mijn Klunker, om wat meer xc mee te rijden en wat langere-afstand rondjes te doen op een mountainbike in het bos.
De Unit stond al hoog op mijn lijstje, wel het liefste de 2013 (kleurt goed bij mijn Honzo) of de 2021 (kleurt goed van zichzelf).

Nou kwam er van het weekend een erg mooie aanbieding op een particuliere handelssite voorbij, die ik niet kon laten schieten! Vooruit, niet de kleur waar ik het eerste op zou vallen, en met de stadsfietsbandjes er op lijkt het nog wat ielig.

Maar ik denk dat ik deze binnenkort weer om kan toveren tot een echte boscrosser!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier dus nog volledig 'commuter'-stijl, maar wel alvast een breder stuurtje er op..
Volgende worden de remmen, eens kijken of ik nog wat simpel hydraulisch heb liggen.
Banden zijn ook onderweg, iets met levertijden enzo.
Laatst gewijzigd door FracKture op za 22 januari 2022, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Daar kan je wel een mooie boscrosser van maken. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Blijft een leuke fiets zo'n Unit, zelf ook een tijd Unit gereden. Helaas nu Unit-loos, maar het kriebelt nog steeds als er eentje te koop staat ;)

Staat 'm goed dat paars!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kona Unit altijd goed, steel is real en zeker in die maat mooie lijnen ook :-q

Kleurtje is persoonlijk, maar als het dan toch een donkere kleur moet zijn is dit paars wel erg fraai 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Staal, singlespeed, paars, BB7's, dat benadert perfectie hoor!
Everybody bought a new bike!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Leuk !
Zo begon ik afgelopen najaar met een kaal frame wat ik cadeau kreeg, uiteindelijk zo'n fijne bike geworden dat mijn aanvankelijke MTB bijna niet meer vies wordt :roll:
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Daar ga je veel plezier van hebben
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Leuk hoor :-q ......en die BB7 remmen zo slecht nog niet voor een singlespeed ( dan moet je vooral vaart houden :winkie: )
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Thanks! Ik ben vooral niet zo gek op de BB7's omdat er maar één remblok in beweging wordt gebracht, op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik met elke keer dat ik rem, mijn remschijf krom druk.

Heb wel een setje MT201's liggen, zal zoals Monkeyrider hierboven zegt, ook al goed genoeg zijn voor een singlespeed, want gang is nog steeds alles! :-q
gijsje schreef: wo 12 januari 2022, 19:47 Leuk !
Zo begon ik afgelopen najaar met een kaal frame wat ik cadeau kreeg, uiteindelijk zo'n fijne bike geworden dat mijn aanvankelijke MTB bijna niet meer vies wordt :roll:
Mijn aanvankelijke MTB, de Honzo, hangt al maanden (met slechts enkele onderbrekingen) aan de muur.. Vooral in het huidige regenseizoen reed ik schoonmaaktechnisch toch al liever op de klunker :P

Ik twijfel nog over een dropper post, aan de ene kant wil ik het gewicht van deze fiets proberen laag te houden, en de fiets lekker simpel..
Aan de andere kant... tja, mét dropper kan ie natuurlijk harder naar beneden :roll:

Zijn er tegenwoordig nog leuke opties met hendel onder het zadel?
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Wat je SS op kunt rijden kun je ook zonder dropper wel af toch?
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je rijdt toch niet via dezelfde weg naar beneden?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Hydrolische remmen oke, maar Keep-it-simple onderhoudsarme singlespeed met "dropper" in een zin :~ .........straks ligt er ook nog een verende voorvork op :-{
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dan wordt het tenminste een echte mountainbike ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

FracKture schreef: do 13 januari 2022, 23:24 Thanks! Ik ben vooral niet zo gek op de BB7's omdat er maar één remblok in beweging wordt gebracht, op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik met elke keer dat ik rem, mijn remschijf krom druk.

Heb wel een setje MT201's liggen, zal zoals Monkeyrider hierboven zegt, ook al goed genoeg zijn voor een singlespeed, want gang is nog steeds alles! :-q
gijsje schreef: wo 12 januari 2022, 19:47 Leuk !
Zo begon ik afgelopen najaar met een kaal frame wat ik cadeau kreeg, uiteindelijk zo'n fijne bike geworden dat mijn aanvankelijke MTB bijna niet meer vies wordt :roll:
Mijn aanvankelijke MTB, de Honzo, hangt al maanden (met slechts enkele onderbrekingen) aan de muur.. Vooral in het huidige regenseizoen reed ik schoonmaaktechnisch toch al liever op de klunker :P

Ik twijfel nog over een dropper post, aan de ene kant wil ik het gewicht van deze fiets proberen laag te houden, en de fiets lekker simpel..
Aan de andere kant... tja, mét dropper kan ie natuurlijk harder naar beneden :roll:

Zijn er tegenwoordig nog leuke opties met hendel onder het zadel?
Dropper? Op plaatsen waar je goed wegkomt met een SS heb ik echt nog nooit een dropper nodig gehad om harder naar beneden te rijden.

Don't, just don't.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

MonkeyRider schreef: vr 14 januari 2022, 08:47 Hydrolische remmen oke, maar Keep-it-simple onderhoudsarme singlespeed met "dropper" in een zin :~ .........straks ligt er ook nog een verende voorvork op :-{
Nou, ik heb een Gravity Dropper op mijn SS en die heb ik al 10jaar. Het enige onderhoud tot nu toe is samen met de fiets wassen. Tevens de bedieningskabel vervangen en dat was eigenlijk geen onderhoud, maar omdat deze te kort was.

Tis misschien niet de mooiste, maar wel de degelijkste en de looks passen prima bij de bb7’s op de SS.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Plaats reactie