Kona Unit 2015

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

dorretje schreef: vr 14 januari 2022, 11:28
MonkeyRider schreef: vr 14 januari 2022, 08:47 Hydrolische remmen oke, maar Keep-it-simple onderhoudsarme singlespeed met "dropper" in een zin :~ .........straks ligt er ook nog een verende voorvork op :-{
Nou, ik heb een Gravity Dropper op mijn SS en die heb ik al 10jaar. Het enige onderhoud tot nu toe is samen met de fiets wassen. Tevens de bedieningskabel vervangen en dat was eigenlijk geen onderhoud, maar omdat deze te kort was.

Tis misschien niet de mooiste, maar wel de degelijkste en de looks passen prima bij de bb7’s op de SS.
Met zo'n Gravity dropper en BB7 remmen blijft een singlespeed wel lekker KISS inderdaad, dat moet ik toegeven. :-q
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Haha, ik probeer altijd de leukste (en vaak ook steilste) stukken als afdaling te pakken, vooral op de klunker was het geen schande om op een vlakkere of zelfs geasfalteerde weg te klimmen, en op die afdalingen zijn droppers misschien nog steeds niet écht nodig.. maar als je zonder al te veel nadenken wel hard naar beneden wil knallen, zijn ze wel verrekte handig :roll:


Maar goed, in de categorie fun beleven op 2 wielen:
Afbeelding
Voor nu ,deze brandweerman is net 2 jaar oud, zijn de plaatselijke drempeltjes favoriet! Op zijn eigen 'mattabaik'/loopfiets mag hij wel het bos in, maar dat gaat ook iets minder hard dan op de unit. :wink: Prima upgrade, dacht ik zo!
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

:-q
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Haha supernice. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik kan me voorstellen dat je het toch niet kan laten met die Unit om de rode lijntje op de Veluwezoom te gaan pakken incl. drops.
Er zijn wel wat goedkope remote-loze droppers. Het argument dat een dropper zonder remote zinloos is zal bekend zijn, maar ik ga er vanuit dat je deze fiets alleen in bekend terrein gaat inzetten en dus wel weet wanneer je gaat 'droppen'.

Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/telescopisch ... WKEALw_wcB
Als je een paar melkunie kwarkjes haalt heb je nog 5 euro korting bij Decathlon ook ;)

En de Kindshock Dropzone of E ten zijn ook prima droppers.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook met dropper vrees ik dat de framemaat iets te groot gekozen is.
Ik zeg, andere fiets kopen ;-)
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

:-D
Bram87 schreef: do 20 januari 2022, 10:51 ik kan me voorstellen dat je het toch niet kan laten met die Unit om de rode lijntje op de Veluwezoom te gaan pakken incl. drops.
Er zijn wel wat goedkope remote-loze droppers. Het argument dat een dropper zonder remote zinloos is zal bekend zijn, maar ik ga er vanuit dat je deze fiets alleen in bekend terrein gaat inzetten en dus wel weet wanneer je gaat 'droppen'.

Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/telescopisch ... WKEALw_wcB
Als je een paar melkunie kwarkjes haalt heb je nog 5 euro korting bij Decathlon ook ;)

En de Kindshock Dropzone of E ten zijn ook prima droppers.
Thanks! Deze rakker zal inderdaad vooral lokale rondjes voor zn tandwieltjes krijgen, die ik ondertussen wel aardig ken :wink:

Klein detail over de zadelpen: het is een 27.2.
Nu heeft XLC er eentje gemaakt, maar reviews zijn niet echt positief..
Eerst maar eens een rondje proberen met de gewone zadelpen, dan zien we vanzelf hoe graag ik de gok voor de XLC wil wagen :-D
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kinderzitje en dropper doet me toch al snel aan dit denken.

https://youtu.be/jj0CmnxuTaQ
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Klitse schreef: vr 21 januari 2022, 08:47 Paar euro meer uitgeven:
https://www.bikesuspension.nl/webshop/z ... ening.html
Goeie tip, dankjewel!

Vandaag heb ik van de Unit weer een 'echte' mountainbike gemaakt, met noppenbanden enzo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vittoria Mezcal skinwall tubeless banden, Shimano MT201 remmen (niet de mooiste, maar werkt prima!) en ESI chunky handvatten.
En een Knog Oi belletje, omdat die anders toch maar rondslingerde.

Ik denk er nog over na om de pedalen te vervangen voor de Contect Spades van mijn Private Jake, omdat ik vind dat deze zowel ingeklikt als met gewone schoenen (voor woon-werk) erg fijn vind.

Kannie wachten om het bos in te rollen met deze unit!
______Honzo ______ Jake______ Unit
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wat een transformatie alleen al door die banden! Mooi ding. Veel plezier er mee
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, die bandjes kan hij prima hebben! :-q
Had niet gedacht het nog ooit te zeggen, maar ze staan eigenlijk mooier dan zwarte banden... :oops: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

kermit schreef: ma 24 januari 2022, 12:47 Ja, die bandjes kan hij prima hebben! :-q
Had niet gedacht het nog ooit te zeggen, maar ze staan eigenlijk mooier dan zwarte banden... :oops: :D
Komt denk ik omdat er een witte rand op die zwarte banden zat. Echte zwarte banden staan vast beter :bier:

Maar ook met skinwalls mag ie zo bij mij in de garage hangen hoor. Ik zit zelf ook nog na te denken om een keer een singlespeed op te bouwen. Dus zoiets als dit spreekt me wel aan.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Klitse schreef: ma 24 januari 2022, 13:33
kermit schreef: ma 24 januari 2022, 12:47 Ja, die bandjes kan hij prima hebben! :-q
Had niet gedacht het nog ooit te zeggen, maar ze staan eigenlijk mooier dan zwarte banden... :oops: :D
Echte zwarte banden staan vast beter :bier:
nee joh, skinwalls en dan heel de zwarte afmontage in de afbijt en glimmend alu polijsten
Kona snapt het wel, die hebben niet voor niets zeilveren belettering op het donker paars 8)

Unit altijd goed :-q heb eigenlijk geen excuus waarom ik er nooit een heb gehad, of een El Mar.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Nice Unit! ik heb ooit de fout gemaakt om mijn eerste te verkopen. Dus maar snel weer 1 op de kop getikt en die gaat nooit meer weg.
Ik ben benieuwd wat je ervaring met deze crank gaat zijn. Bij mij bleef de crankarm los komen ( blijkbaar een bekende kwaal ) dus die lag snel in de kliko
''Only dead fish go with the flow''
Plaats reactie