Pole Machine

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Hoop voor je op meer geluk dan ik had met de Jade X, die was na 2 ritjes lek. Goed in de gaten houden iig.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Dutch schreef: di 17 mei 2022, 13:03 Hoop voor je op meer geluk dan ik had met de Jade X, die was na 2 ritjes lek. Goed in de gaten houden iig.
De Jade is volledig anders gebouwd, niet te vergelijken met de Jade X, daarnaast hebben ze een fix voor de Jade X waardoor hij minder snel zou moeten gaan lekken.
⛧⛧⛧
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Dutch schreef: di 17 mei 2022, 13:03 Hoop voor je op meer geluk dan ik had met de Jade X, die was na 2 ritjes lek. Goed in de gaten houden iig.
Ten eerste dit is geen Jade X op deze Pole, ten tweede dit is de Jade Downhill deze is robuuster & meer betrouwbaarder dan de Jade X deze is anders gebouwd dus niet te vergelijken met jouw Jade X. Enkele jaren geleden reed ik op mijn Banshee Prime deze shock ik had in al die maanden geen 1 probleem met lekken enz.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Staat em goed die veer! Helaas zijn de in de maat die ik nodig heb op anders had ik ook in de verleiding gekomen 😎
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Misschien is het optisch bedrog, maar kom je wel weg met de piggyback en de seatpost?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Marco79 schreef: vr 20 mei 2022, 08:42 Misschien is het optisch bedrog, maar kom je wel weg met de piggyback en de seatpost?
Enkel de brug beweegt met veren, de seatpost niet. Die komt niet dichter op de piggybag.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

De demper zit asymmetrisch in het frame, hier een over view hoe de demper in het frame gemonteerd zit.
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Waarom zou je dat als ontwerpoer zo doen ? Hij kan prima met de piggybag omlaag, scheelt de berijder blauwe knieen,kuiten etc.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Ironhorse Erik schreef: vr 20 mei 2022, 19:58 Hij kan prima met de piggybag omlaag,
Nee dat kan niet.
Ironhorse Erik schreef: vr 20 mei 2022, 19:58 scheelt de berijder blauwe knieen,kuiten etc.
Zucht de benen,kuiten & knieën van de berijder raken de demper niet eens aan beide kanten als men fietst bij dit frame design :roll: :roll: , zoals elke Pole CNC frames bij de Machine,Stamina & Voima is de demper altijd zo met de piggy sideways gemonteerd waar de piggybag niet omlaag kan door de yoke aan de top tube. Maar kennelijk werken er alleen maar domme ontwerpers bij Pole :wink:
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Nee hoor. De ontwerper van de Taival heeft het wel door. :lol:

Geintje natuurlijk. Ik vind het juist wel gaaf dat pole anders is dan de standaard. Of het mooi is moet iedereen voor zichzelfaar bepalen maar er is wel over nagedacht.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Mijn Pole Machine heeft nu eindelijk een nieuwe vork gekregen het is een Manitou Mezzer Pro 29 geworden met 180mm veerweg, gezien de Machine rond om een 180mm vork is ontworpen was was mijn Marzocchi Z1 met 170mm veerweg niet de juiste vork. Ook de balhoofdhoek met de Z1 was niet echt gunstig met 65 graden voor een moderne enduro bike maar met de Mezzer is dat dik voor elkaar nu de balhoofdhoek 63 graden is geworden.

De Manitou Mezzer Pro weegt ook aanzienlijk minder dan de enduro vorken die ik daarvoor gehad heb zoals Rock Shox ZEB, DVO Diamond D1 & Marzocchi Z1, het gewicht van de Mezzer Pro is onder de 2100 gram voor een 180mm veerweg vork :-q

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Staat 'm goed, die zilveren letters kleuren ook lekker mee!
Maar een verandering van 2 graden head tube angle door 10mm verschil in travel lijkt me wat ambitieus. Misschien verschilt de axle to crown wel meer dan 10mm, maar volgens mij is de algemene regel dat 10mm hoger/lager ongeveer 0.5 graad verandering teweeg brengt aan de HTA.
Hoe bevallen de Cura remmen?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Kabookie schreef: zo 29 mei 2022, 20:33 Staat 'm goed, die zilveren letters kleuren ook lekker mee!
Maar een verandering van 2 graden head tube angle door 10mm verschil in travel lijkt me wat ambitieus. Misschien verschilt de axle to crown wel meer dan 10mm, maar volgens mij is de algemene regel dat 10mm hoger/lager ongeveer 0.5 graad verandering teweeg brengt aan de HTA.
Hoe bevallen de Cura remmen?
17mm langer is deze vork, maar daar gaat door de sag nog weer 3mm extra vanaf ongeveer tov de 170mm Z1
dus effectief ca 15mm langer
Bird Aeris 9 blurple
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

@Kabookie: De inbouw van de Manitou is een stuk forser dan de Marzocchi, dus de vork bouwt groter in hierdoor wordt de bike een stuk luier in de balhoofdhoek, de Cura remmen bevallen me enorm goed heb niks slechts over te zeggen.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mezzer staat hem goed, chique zo.

Je ziet ze niet echt veel, maar Manitou heeft de demping heel goed voor elkaar. Ze zijn ook nog eens goed te tunen en (voor mijn demper) geeft Manitou daar ook ondersteuning voor met hun techisch team.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie