Pole Machine
De Jade is volledig anders gebouwd, niet te vergelijken met de Jade X, daarnaast hebben ze een fix voor de Jade X waardoor hij minder snel zou moeten gaan lekken.
⛧⛧⛧
Ten eerste dit is geen Jade X op deze Pole, ten tweede dit is de Jade Downhill deze is robuuster & meer betrouwbaarder dan de Jade X deze is anders gebouwd dus niet te vergelijken met jouw Jade X. Enkele jaren geleden reed ik op mijn Banshee Prime deze shock ik had in al die maanden geen 1 probleem met lekken enz.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2010
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Staat em goed die veer! Helaas zijn de in de maat die ik nodig heb op anders had ik ook in de verleiding gekomen
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Enkel de brug beweegt met veren, de seatpost niet. Die komt niet dichter op de piggybag.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Waarom zou je dat als ontwerpoer zo doen ? Hij kan prima met de piggybag omlaag, scheelt de berijder blauwe knieen,kuiten etc.
Nee dat kan niet.
Zucht de benen,kuiten & knieën van de berijder raken de demper niet eens aan beide kanten als men fietst bij dit frame design , zoals elke Pole CNC frames bij de Machine,Stamina & Voima is de demper altijd zo met de piggy sideways gemonteerd waar de piggybag niet omlaag kan door de yoke aan de top tube. Maar kennelijk werken er alleen maar domme ontwerpers bij Pole
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Nee hoor. De ontwerper van de Taival heeft het wel door.
Geintje natuurlijk. Ik vind het juist wel gaaf dat pole anders is dan de standaard. Of het mooi is moet iedereen voor zichzelfaar bepalen maar er is wel over nagedacht.
Geintje natuurlijk. Ik vind het juist wel gaaf dat pole anders is dan de standaard. Of het mooi is moet iedereen voor zichzelfaar bepalen maar er is wel over nagedacht.
Mijn Pole Machine heeft nu eindelijk een nieuwe vork gekregen het is een Manitou Mezzer Pro 29 geworden met 180mm veerweg, gezien de Machine rond om een 180mm vork is ontworpen was was mijn Marzocchi Z1 met 170mm veerweg niet de juiste vork. Ook de balhoofdhoek met de Z1 was niet echt gunstig met 65 graden voor een moderne enduro bike maar met de Mezzer is dat dik voor elkaar nu de balhoofdhoek 63 graden is geworden.
De Manitou Mezzer Pro weegt ook aanzienlijk minder dan de enduro vorken die ik daarvoor gehad heb zoals Rock Shox ZEB, DVO Diamond D1 & Marzocchi Z1, het gewicht van de Mezzer Pro is onder de 2100 gram voor een 180mm veerweg vork
De Manitou Mezzer Pro weegt ook aanzienlijk minder dan de enduro vorken die ik daarvoor gehad heb zoals Rock Shox ZEB, DVO Diamond D1 & Marzocchi Z1, het gewicht van de Mezzer Pro is onder de 2100 gram voor een 180mm veerweg vork
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Staat 'm goed, die zilveren letters kleuren ook lekker mee!
Maar een verandering van 2 graden head tube angle door 10mm verschil in travel lijkt me wat ambitieus. Misschien verschilt de axle to crown wel meer dan 10mm, maar volgens mij is de algemene regel dat 10mm hoger/lager ongeveer 0.5 graad verandering teweeg brengt aan de HTA.
Hoe bevallen de Cura remmen?
Maar een verandering van 2 graden head tube angle door 10mm verschil in travel lijkt me wat ambitieus. Misschien verschilt de axle to crown wel meer dan 10mm, maar volgens mij is de algemene regel dat 10mm hoger/lager ongeveer 0.5 graad verandering teweeg brengt aan de HTA.
Hoe bevallen de Cura remmen?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
17mm langer is deze vork, maar daar gaat door de sag nog weer 3mm extra vanaf ongeveer tov de 170mm Z1Kabookie schreef: ↑zo 29 mei 2022, 20:33 Staat 'm goed, die zilveren letters kleuren ook lekker mee!
Maar een verandering van 2 graden head tube angle door 10mm verschil in travel lijkt me wat ambitieus. Misschien verschilt de axle to crown wel meer dan 10mm, maar volgens mij is de algemene regel dat 10mm hoger/lager ongeveer 0.5 graad verandering teweeg brengt aan de HTA.
Hoe bevallen de Cura remmen?
dus effectief ca 15mm langer
Bird Aeris 9 blurple
@Kabookie: De inbouw van de Manitou is een stuk forser dan de Marzocchi, dus de vork bouwt groter in hierdoor wordt de bike een stuk luier in de balhoofdhoek, de Cura remmen bevallen me enorm goed heb niks slechts over te zeggen.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Mezzer staat hem goed, chique zo.
Je ziet ze niet echt veel, maar Manitou heeft de demping heel goed voor elkaar. Ze zijn ook nog eens goed te tunen en (voor mijn demper) geeft Manitou daar ook ondersteuning voor met hun techisch team.
Enjoy!!
Je ziet ze niet echt veel, maar Manitou heeft de demping heel goed voor elkaar. Ze zijn ook nog eens goed te tunen en (voor mijn demper) geeft Manitou daar ook ondersteuning voor met hun techisch team.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"