Pole Machine

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Nog wel even een paar doppen in die appelkloven duwen.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Blijf ze lekker eigenwijs vinden en deze is dan ook nog eens behoorlijk high end afgemonteerd.
En nu de vork van de Transition op 180mm gezet?

Die 2,5cm pak je zo te zien weer bij je zadel? Aangezien die helemaal naar voren zit zal de eff sta wel rond de 80° zitten op deze manier :o
Hoe voelt dat?
Dutch schreef: wo 12 januari 2022, 07:59 Benieuwd hoe jou de nog steilere sta bevalt.

Zelfs in deze kleinste maat 2,5cm langere reach dan de Sentinel. Al met al ga ik dit topic weer op de voet volgen. :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heckler40 schreef: vr 28 januari 2022, 16:54 Zie ik een Intend stuurpen? Heb er ook naar gekeken maar heb slechte ervaringen met monteren van risers in zulke one piece designs.
Voor mij ook, max 20mm bij de 31.8 variant helaas.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 625
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

@Dutch: Nee de vork is 170mm de maximale veerweg voor deze Z1 29'', de 180mm veerweg is alleen voor 650B versie van de Marzocchi maar de Pole Machine is ontworpen voor 170-180 vorken. Heb er nog geen rit in het bos gemaakt maar die steile STA van rond de 80 graden voelt heel apart aan, De intend stems zijn ontworpen voor low riser sturen maar mijn Thomson Titanium stuur past er prima in zonder problemen die heeft maar 15mm rise.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 625
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Nu in zijn natuurlijke habitat waar de bike thuis voelt, ook maar even een stukje gereden niet heel ver want het bos was behoorlijk nat maar de eerste indruk is zeer positief.Ieder geval comfortabeler & beter dan mijn Transition Sentinel plus die zithoek van rond de 80 graden voelt nog steeds apart maar niet bepaald slecht(moet nog even wennen eraan).

Ook maar even de juiste banden van stal gehaald ook maar even erop gemonteerd, die 2.6'' brede Vittoria banden doen de bike meer eer aan dan die XC banden. Naast andere banden ben ik ook van steekas achter veranderd heb gekozen voor een steekas zonder Quick Release gewoon omdat het mooier & cleaner is.

Hier wat plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike Julius! Echt een bijzonder ding, veel mooie details en bijzondere constructie.
En, de belangrijkste vraag, hoe rijdt ie?
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 625
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Jamis Diablo schreef: ma 31 januari 2022, 21:36 Mooie bike Julius! Echt een bijzonder ding, veel mooie details en bijzondere constructie.
En, de belangrijkste vraag, hoe rijdt ie?
Moet hem nog een keer goed uitlaten verder heb ik nog niet echt een fatsoenlijke rit mee gereden, het weer is voorlopig niet echt gunstig om een leuke rit te maken & de bossen zijn zeiknat hier.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5503
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Blijft een aparte machine, vind niet per definitie alles mooi aan deze fiets maar heel tof en origineel concept, en toffe afmontage :-q :-q
Pic bij de Kibbelkoele (Sleen)?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zou btw nog wel een setje mixmasters scoren voor de remmen shifter combi. Ruimt het stuur lekker op.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 625
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

@yo-eddy Ja klopt is bij de Kibbelkoele

@Dutch Ja die matchmakers zat ik nog aan te denken :wink:
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

All in the details :-q , schroefjes handvatten aan onderkant, remleiding voor inkorten, headset uitlijnen #gottaloveocd :lol:

*headset niet heatset :bier:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Trekrules schreef: di 1 februari 2022, 21:57 @yo-eddy Ja klopt is bij de Kibbelkoele

@Dutch Ja die matchmakers zat ik nog aan te denken :wink:
Ik heb hier nog een linker mm liggen om aan een Cura rem een Sram shifter te hangen. Misschien heb je daar iets aan. Is een zwarte.
Rechts heb ik zelf in gebruik dus daar kan ik je niet aan helpen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie Machine, mooie plaatjes.

Als gezegd, weer een dikke Bike hoor. Die polished riser en remmen doen het schitterend op dit frame en ook de crank past er perfect bij. Eewings zijn zelf prachtig maar passen visueel lang niet in alle builds zo mooi als hier. En ik ben ook wel Cura curious, ik heb lang met een set R1s gereden was daar best blij mee. Ook polished trouwens.

Sleen ook maar weer eens bezoeken, is al weer even geleden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 625
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Bike of the day bij Vitalmtb geworden :bier:
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Nice. Verdiend ook. :-q

Zal die van mij ook eens toevoegen daar
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie