Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Eye candy! :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hm. Zelfs ik moet toegeven dat die normaal zo door mij vervloekte tanwalls hem goed staan..... :-q En mooi dat die dropper erin zit, geeft je op de UHR gewoon meer lol.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Een van de meest geslaagde kleurstellingen!! Zo gaaf als compleet-plaatje :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zelfs in maatje dranghek een plaatje, dat zegt veel :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je moet droppers ook nooit helemaal naar beneden zetten voor foto's, ziet er gewoon niet uit!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dropper naar beneden, gewoon omdat het kan. :bier:
yo-eddy schreef: zo 6 november 2022, 15:50 zelfs in maatje dranghek een plaatje, dat zegt veel :-q :-q
Ik neem elk compliment in dank aan aan,
maar om dit nou een dranghek te noemen
Afbeelding

vergeleken met deze bv :winkie:
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vandaag met het hele mooie herfstweer de Prize uitgelaten op Den Treek met de nieuwe wielen banden en de dropper. De banden zien er niet alleen goed uit ze doen het ook prima. Even wennen aan de iets andere grip maar na een paar bochten voelde het al heel goed en met veel vertrouwen.

Voor het eerst was ik ook met een dropper onderweg op de routes Den Treek en het is voor mij nog 50/50. Korte kombochtjes In de afdalingen kan ik lager zitten en dat is wel echt een verbetering, maar de afdalingen zijn veelal ook heel kort. Het gaat elke paar bochten omhoog en weer naar beneden. Alles met Ik de dropper omlaag of elke paar bochten omhoog en omlaag, ik ben er nog niet uit. misschien moet ik er gewoon aan wennen. Het kortezadelmag voorlopig blijvendste zit prima zo.

Plaatje voor Lars met de dropper omhoog en voor zonoskar in het zonlicht 8)
Afbeelding

Het bos en de route lagen er werkelijk schitterend bij in de laaghangende zon
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wat is er mis met je ketting en rij je zonder zadel rond? Weird. Mooie fiets wel :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

zonoskar schreef: zo 13 november 2022, 01:34 Wat is er mis met je ketting en rij je zonder zadel rond? Weird. Mooie fiets wel :winkie:
Low pivot hardtail met zonder zadel fetisch
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hmmm slecht opgelet bij de foto op de trail, probeerde ook snel even wat te schieten voor het licht weg was. Maar weer eens aangetoond dat ik met de telefoon geen goede foto’s kan maken. Er zat een tak van dat boompje wat ook het zadel verstopt tussen ketting en het blad, heb even terug gedraaid met de crank en neergezet voor de foto. Ge-upload met de telefoon en op het kleine scherm ook niks van gezien :oops:

Verblind door de zon die van de paint af spettert :lol:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Voor de Singlespeed ride op HV-LV vandaag heb ik de SS wielen in de Prize gezet. Dat was van meet af aan het plan met de mooie sliders die Michiel erin gezet heeft. Ooit aan het begin van het project vroeg ik om een excentrisch bracket maar nu toch wel erg blij met deze oplossing. De wielset zijn moderne 30mm intern Carbon velgen op mooie klassiek gepolijste Paul’s naven. Ze doen echt in niets onder voor de geared set-up en ik vind de symmetrische spaakspanning van een dedicated SS achterwiel een plus..

Dit is de enige foto die ik vandaag geschoten heb, ik zet hem nog wel een keer tegen een muurtje :lol:
Afbeelding

Het rijdt echt super, en dat is geen verrassing want er verandert niets aan de geometrie. Maar nog niet alles is perfect. Ik moet de crank volgende keer ook iets aanpassen. Het voorblad lijnt nu net niet op met de cog achter. En dat is dan wel de prijs voor de dedicated SS naaf, die heeft achter geen mogelijkheid om de kettinglijn aan te passen. En toen de Turbine crank gemaakt werdt in de vorige eeuw had niemand nog van boost spacing gehoord. :wink:

Een ander verschil met de vorige set up zijn de banden. Eerst had ik Wolfpack Race V en Speed A, daarna Wicked Will V en Racing Ralph A en die beide sets voelden niet heel anders op de trail. Maar vandaag met Ardent achter en een High Roller II voor viel me de voorkant positief op. Ik kan in de snellere kombochten duidelijk makkelijker mijn lijnen houden.
Als voormalig oldskool XC ridder heb ik wel eens moeite om genoeg druk op het voorwiel te houden. Zeker als ik wat vermoeid raak verval ik in oude gewoontes. Ik merk dat dan vooral in die bewuste bochten, ik kom daar dan wat hoog en aan de buitenkant uit, vaak minder ideaal voor de volgende bocht de andere kant op. Maar met de High Roller merk ik daar vandaag minder van, kan ik makkelijker ook de krappere lijnen rijden. ik heb de neiging om dat toe te schrijven aan de rij frees noppen op de schouder van de High Roller, (Of het moet zijn dat ik na 3 maanden UHR rijden het gewoon beter snap)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dit weekeide de Prize nog een keer uitgelaten als Singlspeed. En na HV en LV vorige week zijn ook de routes Den Treek rood en blauw weer echte aanraders om op één versnelling te doen. Met 34x19 zijn ook de klimmetjes in de rode route prima te doen, ook de paar kuitenbijtertjes/ Ik denk dat met 34x18 het ook nog prima kan, ik heb alleen geen 18t freewheel om te monteren.

Verder was het de eerste ochtend dat ik ijs en rijp van de ruiten van de auto moest krabben wat een prachtige sfeer op de Hei van Den treek opleverde die ik weer probeer te vangen. Dit is per slot SYS

Enjoy!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Blijft heel mooi spuitwerk op deze fiets :-q

Hoewel ik als oldskool XC ridder de noodzaak van een dropper nog niet ben tegengekomen op alle UHR routes, heb ik grappig genoeg wel naar de Maxxis High Roller als voorband gekeken voor de UHR. Zwaar over profiel natuurlijk, aan de andere kant, als je al die kombochten hard en aggressief rijdt, dan zijn die rij zijnoppen natuurlijk wel een uitkomst !
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Stunning schreef: ma 19 december 2022, 20:43 Blijft heel mooi spuitwerk op deze fiets :-q

Hoewel ik als oldskool XC ridder de noodzaak van een dropper nog niet ben tegengekomen op alle UHR routes, heb ik grappig genoeg wel naar de Maxxis High Roller als voorband gekeken voor de UHR. Zwaar over profiel natuurlijk, aan de andere kant, als je al die kombochten hard en aggressief rijdt, dan zijn die rij zijnoppen natuurlijk wel een uitkomst !
Als je zijnoppen nodig hebt in een kombocht zit er iets fout in je techniek en anders in de kombocht. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

maverick76 schreef: ma 19 december 2022, 21:14
Stunning schreef: ma 19 december 2022, 20:43 Blijft heel mooi spuitwerk op deze fiets :-q

Hoewel ik als oldskool XC ridder de noodzaak van een dropper nog niet ben tegengekomen op alle UHR routes, heb ik grappig genoeg wel naar de Maxxis High Roller als voorband gekeken voor de UHR. Zwaar over profiel natuurlijk, aan de andere kant, als je al die kombochten hard en aggressief rijdt, dan zijn die rij zijnoppen natuurlijk wel een uitkomst !
Als je zijnoppen nodig hebt in een kombocht zit er iets fout in je techniek en anders in de kombocht. :D
:lol: I know :-q

Het is bij wijze van spreken meer een experiment hoeveel het zou uitmaken. Nu kom ik al prima de kombochten door op hoge snelheid met een set Rekon Race 8)
Plaats reactie