Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Waarom niet? De band raakt het frame niet, dus kan er weinig kapot gaan. Ook nattere ritten met wat modder hebben nog geen enkel slijtspoor nagelaten op de zitbuis. Misschien als je alleen maar Oud Hollands gaat blubberbiken dat het een puntje zou kunnen zijn, maar dat heeft dan weer weinig met mountainbiken te maken wat mij betreft. De mensen die dat leuk vinden zijn ook meestal niet geïnteresseerd in 140mm vorken en 65 graden balhoofdhoeken. :winkie:
Nol's frame in bovenstaande tekening zit overigens op 7mm in de voorste stand.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

:-q
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Heckler40 schreef: vr 7 januari 2022, 17:12 Michiel is intussen aan het werk in zijn nieuwe werkplaats in Wijchen, waarvan akte.
Das om de hoek, wanneer is er open huis? :winkie:

(En de fiets wordt ook ongetwijfeld weer een pareltje :-q )
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hopelijk eind van de maand dat alles er toonbaar genoeg bij staat dat het leuk is om te komen kijken. Ik ben niet de enige, (sterker nog, ik heb het kleinste meest afgelegen hok van het complex) ik deel het gebouw/kennis/arbeid/machines/etc met Elan, LT sports, RAD15, 11Ants, en nog meer mooie high end fietsgerelateerde bedrijven. :bier:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooi project, deze ga ik volgen! :-q Leuke award die je gewonnen hebt, mooi doel ook! Mochten er foto's nodig zijn, let me know :D

@Suravida: Mooie stek met die namen om je heen. Nodigt ook erg uit tot onderling klantenbinding en hulp. Hele goede keuze.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heckler40 schreef: vr 7 januari 2022, 22:35 Paintjob met een fade en ghosted graphics is nog steeds favoriet. Candy kleur met dat vloeibaar metaal effect staat ook hoog op de lijst. Geel oranje niet, blauw naar violet niet, groen naar donker groen niet. Opties op de radar zijn goud naar bruin koper,, pink naar magenta, candy red naar bloedrood, suggesties welkom.

Enjoy!!
Nice project :-q

....... mijn volgende gaat richting zoiets ..... dus blijf daar een beetje weg aub :bier: :winkie:

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zag de foto en dacht “goeie suggestie” :-q
Maar maak je geen zorgen, ‘t komt goed 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Fraai project zo, benieuwd naar het vervolg! Leuk om de rocker dropouts te zien. Al vind ik de sliding dropouts van Project12 ook wel mooi :)
suravida schreef: za 8 januari 2022, 16:43 Ik ben niet de enige, (sterker nog, ik heb het kleinste meest afgelegen hok van het complex) ik deel het gebouw/kennis/arbeid/machines/etc met Elan, LT sports, RAD15, 11Ants, en nog meer mooie high end fietsgerelateerde bedrijven. :bier:
Beter een goede buur... ;)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi project, en lastige keuze een kleurtje kiezen lijkt mij. Geo komt vast goed voor een Nederland HT met 120mm lijkt veel op mijn ex Marino, die was 1° slacker maar ook toen met 140 vork.

Lekker genieten van de updates. Benieuwd hoe hij eruit komt te zien straks.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ideetje:
Ik heb een surfplank gehad als een soort toverbal met alle kleurtjes erin.
Handig als je niet kunt kiezen :lol:

Afbeelding

Aan de andere kant kan ik me juist bij Michiel zijn fietsen voorstellen dat het ook wel heel cool is om hem alleen maar mat blank te lakken ipv een kleurtje.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als het de mijne was ging ik voor die goud/koper of candy/red fade... niet geheel toevallig wat ik zou overwegen als ik nu iets nieuws moest laten spuiten :D

Ik ga altijd even flink aan de google als ik kleur-ideetjes zoek, er komen me dan toch beauties langs...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hier heb ik met plezier doorheen zitten scrollen bij het kiezen van de kleur van de Sour: https://sour.bike/en/custom-bikes/
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

Heckler40 schreef: za 8 januari 2022, 11:57 Wat Suravida zegt, de ontwerp positie is met de drop-outs in de middelste stand en een maat kleinere band, plenty clearance. De sliding drop-out is er om Singlespeed te kunnen rijden niet om de kortste liggende achtervork te realiseren. En 3mm kan genoeg zijn in de zomer op droge Drentse tracks, ik heb wel met minder gereden hier.

Als ik er over nadenk is een 2.6 achter een van de weinige maten van banden die ik nog nooit gereden heb, wel 2.0-2.2-2.3-2.4-2.8-3.0, misschien is het een idee om het eens te proberen op deze hardtail. Wat extra luxe kan geen kwaad en er zijn nu goede opties in die maat.

Enjoy!!
Heb dit hele seizoen met 2.6 in mijn PatientZERO gereden - ik ben tevreden. Hoeft niet dikker, maar ik ga ook niet snel terug naar dunnere banden. Als je wil kan ik straks wat clearance meten op de mijne ? Is natuurlijk niet exact dezelfde geo, maar ik kan je de liggende achtervork lengte geven icm clearance bij de zitbuis bij 2.6 als je wil.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wordt ongetwijfeld weer een pareltje. 2.6" in een p0 is geen probleem, zo reed ik ook de hele zomer. Ik heb er nu wel een 2.35" ingezet, dat geeft wat minder rolweerstand en in combinatie met meer modder dus evenveel snelheid :)

Ik was altijd erg gecharmeerd van deze kleuren combi (van squid bikes):

Afbeelding
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Blijft mooi om te zien hoe weer een mooie fiets geboren wordt, hopelijk is de 'draagtijd' iets minder dan 9 maanden. ;)

Qua kleur zou je ook even kunnen spieken bij de jongens van Stanton: https://www.youtube.com/watch?v=c15iURuxJGo
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Plaats reactie