Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank voor het meedenken en de suggesties allemaal :-q

Ik ben er nog niet echt uit, maar er gaat vast iets komen,. Oh ja, de solid colors regenboog suggesties hierboven vallen af. Komen niet echt in de buurt van de hints die ik toch helder opschreef: candy kleur met vloeibaar metaal effect en dan een fade met ghosted graphics. Niet dat dat de keuzes overzichtelijk maakt, nog steeds eindeloos teveel opties, maar dit zijn wel de elementen van de "brief". Misschien minder voorbeelden in fietsen maar in custom motoren zie je dit wel

De Stanton kleuren zijn mooi, met subtiele metallic flakes ipv het vloeibare effect, en veel ook aan de donkere kant van het spectrum. Ik houd ervan als het frame visueel "pop" heeft wat je eerder krijgt met een lichtere kleur. De Sour site heeft een paar aardige, maar de meeste paintjobs in de gallery zijn me te zeer understated. Squid bikes is eerder het tegenovergestelde, die doen weer veel splatters en drukke geometrische patronen. En dat is ook niet zo mijn ding, maar pop hebben ze wel, en een mooie fade beheerst hij ook.

Enjoy!!

Deze zag ik recent en zet me wel aan het denken
Afbeelding
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Heckler40 schreef: di 11 januari 2022, 17:40 Deze zag ik recent en zet me wel aan het denken
Afbeelding
Lijkt wel Fox Kashima finish. ;)
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Lijkt ook wel op honda candy orange https://images.app.goo.gl/9yKb5ryT5zoNpckr7 uit de jaren 70. Ook beschikbaar in groen, rood...Springt er wel uit denk ik.

Heel benieuwd naar het eindresultaat.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Deze pas in een ander topic geplaatst, kleurtje smoelt wel
Afbeelding
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het grootste probleem met candy kleuren op een fiets is IMHO dat randjes (bij je bracket, dropouts, lasrupsen, etc) veel donkerder worden dan de rest, zeker bij een lichte kleur. Het helpt natuurlijk dat Michiel's fietsen geen lasrupsen hebben en misschien is dit effect alleen bij poedercoating. Maar ik zou er wel op letten en aangeven bij de spuiter dat je dat niet wilt (of juist wel, maar dan krijg je mijn stem niet op de 2022 BOTY :))
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gefeliciteerd met je Prize Heckler, wordt wel weer een mooie (afgaande op je vertigo)
:-q :bier:
suravida schreef: za 8 januari 2022, 16:43 Hopelijk eind van de maand dat alles er toonbaar genoeg bij staat dat het leuk is om te komen kijken. Ik ben niet de enige, (sterker nog, ik heb het kleinste meest afgelegen hok van het complex) ik deel het gebouw/kennis/arbeid/machines/etc met Elan, LT sports, RAD15, 11Ants, en nog meer mooie high end fietsgerelateerde bedrijven. :bier:
En jij ook gefeliciteerd met je nieuwe stek, das zeker goed gezelschap :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Meegs schreef: wo 12 januari 2022, 09:46 Gefeliciteerd met je Prize Heckler, wordt wel weer een mooie (afgaande op je vertigo)
:-q :bier:
suravida schreef: za 8 januari 2022, 16:43 Hopelijk eind van de maand dat alles er toonbaar genoeg bij staat dat het leuk is om te komen kijken. Ik ben niet de enige, (sterker nog, ik heb het kleinste meest afgelegen hok van het complex) ik deel het gebouw/kennis/arbeid/machines/etc met Elan, LT sports, RAD15, 11Ants, en nog meer mooie high end fietsgerelateerde bedrijven. :bier:
En jij ook gefeliciteerd met je nieuwe stek, das zeker goed gezelschap :-q
Feliciteer 'm vandaag ook even met z'n verjaardag :bier: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik wacht geduldig af tot de schuur weer vol is. 😊
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik kon geen goed voorbeeld vinden over mijn 'probleem' met candy kleuren, maar deze laat het wel goed zien.

Afbeelding

Naast de lasrupsen op de headtube zie je een licht band en op de lasrups een donkeren band. Dat komt omdat de candy kleur in dat 'randje' kruipt en dus daar donkerder wordt en er net naast lichter (want het moet ergens vandaan komen). Je ziet bijv onder de headset aan de bovenkant ook een donkere rand, komt door hetzelfde probleem.

Anyways, je moet hetzelf weten, maar ik vind het echt 100x niks :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind dat juist wel wat hebben...
Maar het gaat er vooral om wat Heckler ervan vindt :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

The Prize krijgt natuurlijk geen lasrupsen :winkie:

Afbeelding

Deze foto van Michiel's Vertigo is wat ik bedoel met liquid metal effect, en ik zie wat Zonoskar bedoelt wel in de details
Afbeelding

Dit is een foto van mijn Vertigo voor de kwaliteit van het spuitwerk daarop, richels bij de vleet en geen donker randje te zien :-q
(is wel een candy maar andere ondergrond, misschiern was het goed genoeg voor de stem van kermit?)
Afbeelding

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op do 13 januari 2022, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zonoskar schreef al dat er geen lasrupsen zouden zijn ;-)
Ik vind dat geel-oranje zeker ook mooi, maar daar treed het effect dat Zonoskar bedoelt niet op.

Gisteren toevallig de koper-oranje Vegur irl gezien, dat vond ik ook een mooi kleurtje.
Er is veel mogelijk, wat kiezen (imo) alleen maar lastiger maakt maar er tegelijkertijd ook voor zorgt dat je echt iets unieks kunt uitzoeken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik zeg zwart met zwarte onderdelen, zwarte outfit en bij voorkeur een negroïde mechanieker die hem onderhoud.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Ik zeg candy red en skinwalls :wink:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

streetracer schreef: vr 14 januari 2022, 02:33 Ik zeg candy red en skinwalls :wink:
Of dat idd!
Die Klein had ik op 1 staan in mijn BOTY top 3. 👍
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie