Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie foto's :-q
Meisner schreef:Er is iemand die naar mij luistert!!! Wat een mooie ochtend is dit :bier: (werkt dat ook met mijn kinderen?)
Ja, als ze 40 zijn...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Crap, dan moet ik nog 30 jaar wachten :o
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

:-q :-q :-q :-q Wat een geweldig mooie bike!
Ik krijg en er strakke plasser van!!!
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dikke bike!

Even wennen aan zo'n dikke zadelpen. Bij een vaste pen is 27,2 passender i.c.m. de dunne buizen. Zo gewend aan het aanzicht van een dropper.

Komt de dropper strak op de strop?

Het zwart van de onderdelen mag meer gebroken worden. Dat is bij meerdere bikes zo op dit forum . Mis connectie met het frame w.bt. kleuren. Dat bike een geheel wordt. Is absoluut een uitdaging.
De P12 fully die je rijdt met de gespoten voorvork is een mooi voorbeeld daarin.

Uiteraard moeten de centjes er ook zijn. Goed spuitwerk zoals bij het frame zal een redelijk kostenpost zijn in het geheel.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gisteren was knudde, werk druk en regen, maar het zonntje schijnt dus vanavond moet het lukken om een 2e rit te maken. En ik heb ook wat plaatjes van de fade eruit gelicht met mijn traditionele foto's geschoten voor het roostertje. Vooral ook om het fraaie handwerk van de makers Michiel en Lion eens goed voor het voetlicht te brengen.

Overview plaatje uit de andere hoek, zoveel cleaner dan de aandrjfzijde.
Afbeelding

Sliding dropouts aan de sexy gebogen/tapered buizen met prachtige fillets, plus subtiel P12 signature detail
Afbeelding

Veel ruimte rond de 2.4 banden, 2.6 past. En meer signature P12 detailing in de brace
Afbeelding

Fade op de onderbuis met ghosted logo's en mijn eigen logo op de seat tube, gegraveerd typeplaatje etc etc
Afbeelding

Opgeruimde AXS cockpit, Beast stuur met diep rode hars heeft zonlicht nodig voor effect
Afbeelding

Marble effect in het rood verhoogt het licht-donker contrast in de fade, en fraaie p12 headbadge
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Heckler40 schreef: do 9 juni 2022, 13:36
Enjoy!!
Dat lukt zeker met zulke plaatjes :-q
Mooi hoor!
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Die dropouts zijn wel echt nice nu, mooi gedaan Michiel!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

corex schreef: do 9 juni 2022, 12:16 Komt de dropper strak op de strop?
Dat gaat niet luken, de 170mm AXS laat paar cm over, maar is te duur om te vervangen, en gaat niet vaak gebruikt worden
corex schreef: do 9 juni 2022, 12:16 Het zwart van de onderdelen mag meer gebroken worden. Mis connectie met het frame w.bt. kleuren. Dat bike een geheel wordt. Is absoluut een uitdaging.
Daarover zijn de meningen op het forum verdeeld. Ik ben normaal wel van de geanodiseerde elementen, zie het oranje in de remmen, de gouden zadel rails, ventielen en dopjes. Mijn oranje lock on ringen heb ik weggelaten, die matchen niet met de Hope covers die er vlakbij zitten. Opties zijn nog kleur op de floating discs, decals op de vork, en een top cap maar daar wil ik het wel bij laten. Misschien nog geanodiseerde pedalen, en als na meer testen de stuurpen vastligt is het een optie om die in de framekleuren te spuiten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Damn, echt heel mooi!!

Vanaf nu willen we vieze foto's zien tijdens gebruik :D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja, puik rijwiel.

Zelf zou ik nooit gekleurde bedalen nemen.

Dat is instant kermis.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zie nu pas dat het stuur ook een kleurtje heeft - die moet je nog maar eens fotograferen als de zon er écht goed op knalt, is heel fraai :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wel, vanavond heb ik hem vies gemaakt op de singltracks van Rolde en dat geeft al een beter beeld. De bospaadjes gsteren waren toch wat te mooi glad en groomed en te makkelijk, vandaag kreeg ik betere feedback.

- 1 tiende bar uit de banden gelaten en is nu ongeveer goed, iets meer comfort maar zeker achter niet lager meer (nu 20 psi 1,3 bar) in combinatie met achtervering zou ik wel nog een tiende lager kunnen gaan.
- zadelhoogte een halve tot 1 cm lager voor de meer techische secties. Hangt ook samen met de steile zithoek denk ik
- voor sliding drop-out bouten geen montagepasta, moeten goed blijven (ik trok de aandrijfzijde met de ketting naar voren)
- Ik hield 20mm veerweg over ondanks wat zwaar genomen compressies, 10psi uit de vork en de rebound een tik sneller
- Gewichtsverdeling, zitpositie, insturen en lijnen houden voelt toch erg goed met de 50mm stuurpen.

Mijn opmerking over meer druk voor houden is eigenlijk ook meer techniek dan een 10mm langere pen. En ik kan ook nog de sliders achter langer proberen, dat geeft ook meer druk voor. En dat van die techniek en druk geven link ik aan een algemene indruk na sommige krappe, bochtige singletrack stukjes.

De techniek om korte bochten met grip en snelheid te nemen met een long en slack bike is de bike plat in de bocht leggen terwijl je zelf rechter op blijft, bike-body separation. Ik ben er nog niet heel consequent in (oldskool muscle memory sucks) maar ik oefen het wel waar ik kan. En vandaag was het duidelijk dat het eigenlijk niet werkt zonder dropper. En het lijkt ook of een steile zithoek dat erger maakt, het helpt zeker niet. Het zadel zit me namelijk echt in de weg, kan er alleen voor langs. En dan kom ik in een onnatuurlijke houding te ver naar voren uit. Ik kan een (1) bocht nog wel nemen maar transities links naar rechts of recht naar links is niet te doen. Dus misschien komt die dropper er toch nog in.

Enjoy!!

Toch nog een plaatje geschoten met de telefoon
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Poeh, foto’s in het zonnetje laten de paintjob wat beter zien, erg gaaf! :-q
Vind de dropouts ook helemaal geweldig.
Lars TB schreef: wo 8 juni 2022, 17:59
Qprs schreef: di 7 juni 2022, 17:56 Gemaakt door iemand waar ook ik me eventueel zou kunnen melden voor een vergelijkbaar iets?
Probeer het hier eens: https://www.themechanic-parts.com/

(Mooi, Nederlands product!)
Goeie tip, bedankt!
Het is hier geen ponykamp!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

.... gewoon een super mooie bike natuurlijk, en als ik dan toch nog ergens over mag zeuren dan zou ik er "gewoon" een Thomson zadelpen in zetten (of een dropper uiteraard). Dat matte vd carbon pen is net iets minder mooi. :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

yo-eddy schreef: ma 13 juni 2022, 12:27 .... gewoon een super mooie bike natuurlijk, en als ik dan toch nog ergens over mag zeuren dan zou ik er "gewoon" een Thomson zadelpen in zetten (of een dropper uiteraard). Dat matte vd carbon pen is net iets minder mooi. :roll:
No worries, de USE is tijdelijk en dient om de setback van de zadelpen en de stuurpen lengte uit te vogelen. er komt iets UD shiny of inderdaad aluminium in. Maar als het een setback wordt dan heb is reserveringen met de Thomson, de knik in de pen doet het niet voor mij. Een dropper kan ook nog.

En de setback lijkt goed te werken. De 10mm terug met 50mm stuurpen is een prima zitpositie, ik kon nog goed druk voorop houden. Stiekum ook 3 PRen gereden op de slingerende singletracks in Rolde en mijn 2e tijd ooit op de iets technischer speelplaats aan het einde van de singletrack. Nioet slecht voor een eerste keer uit op de bike.
ik ga ook nog een kaars proberen en de 60mm pen om het verschil te voelen. Iets meer druk naar voren nog. Maar de steile zithoelken hoeven niet voor XC in NL (76? graden voor sag).

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie