Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Qprs schreef: di 7 juni 2022, 17:56
Heckler40 schreef: ma 6 juni 2022, 23:12 Aandrijving SRAM XX1 Eagle AXS, custom 5-arm 94mmBCD 34T NW single ring
Gemaakt door iemand waar ook ik me eventueel zou kunnen melden voor een vergelijkbaar iets?
Ai, dat wordt lastig. Ik was gewoon lucky en pikte hem op

Zag hem op Pinkbike of Bikemarket te koop en heb meteen toegeslagen. De verkoper zijn verhaal was dat hij Garbaruk heeft gemaild of ze geen narrow wide voor 5-arm 94BCD maakten. En toen hebben ze de CNC voor hem aangezet. En maanden later zette hij deze ring te koop.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het droogde vandaag al aardig op en ik heb de shakedown rit op the Prize gemaakt. En voor de verandering de camera meegenomen en jawel, ook daadwerkelijk gebruikt. Advies van de forum Pro fotograaf Mark is simpel zat: neerzetten met tak voor een rustige achtergrond. Check :-q

Afbeelding

Eerste indrukken: Voel me vanaf de eerste meters echt meteen helemaal senang op de bike. Past me als een maatpak, (ehh dat is het ook :wink: ) Zitpositie maken lukt me de laatste jaren wel aardig, en deze is iets relaxter en ontspannener dan de Santa Cruz hiervoor. Stack wat hoger, iets kortere ETT bij gelijke reach. Ook het rijgedrag is meer planted en stabiel, slacker en langer is hij ook. Paste mij vandaag ook wel, ben toch een beetje aan het revalidaeren. Maar echt langzaam technisch draaien op de vierkante meter tussen de bloembakken doet hij ook super, standover is riant en dat helpt.

En O boy, wat is bospaadjes rijden op een fijne stalen hardtail toch ontzettend lekker. Dit is voor mij toch ook een van de essentiele belevingen van MTBen in Nederland. De feedback van de ondergrond door de trappers, zadel en stuur is direct, maar gecontroleerd. En aanzetten is gaan, snelheid komt als vanzelf. En ondanks de stijve carbon wielen is hij echt heerlijk comfortabel (voor een hardtail). En ik heb ook nog een tiende of 2 bandendruk om mee te spelen want de kersverse tubeless set-up is nog ietsje hoger ingezet.

Wat ging er goed? Set-up van de AXS is echt 5 minuten werk. Monteren, ketting leggen, B-schroef instellen met tooltje, en de eindstoppen stonden al goed van de vorige bike. En letterlijk met 3 tikjes op de fijnafstelling is hij spot on. En de Hope remmen zijn als altijd meteen goed uit de doos. Leidingen inkorten is same-same, en de leiding voering door Project12 is voorbeeldig, top Michiel. De ergonomie van de hendels is wel iets anders. Of ze meer power hebben kom ik in Drenthe niet achter, heb geen power nodig. Wel is het profiel vlakker en ik zag dat die dichtbij de AXS unit kan geraken, maar hoeft niet.

Nog wensen? een mooie chainstay protector, evt transparant. Een andere kleur crankbout, het rood is net de verkeerde tint. En toch ook een 60mm stuurpen proberen voor iets meer druk op de voorkant. Maar dat is wel wat voorbarig want nog geen serieuze bocht gezien vandaag. Volgende rit ga ik Rolde doen, ook dichtbij en met een paar mooie singletrack stukjes er in.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Er is iemand die naar mij luistert!!! Wat een mooie ochtend is dit :bier: (werkt dat ook met mijn kinderen?)

Schitterende fiets, echt heel mooi met die kleuren en cleane afmontage. Stickerkleur van de vork is wel tof eigenlijk zo, nu ga je kijken waar díé kleur ongeveer zit in het frame. Ik zet in op halverwege de seattube :D

Voor de chainstay zou je dik transparante beschermfolie kunnen gebruiken. Heb ik ook op mijn Sour zitten en valt niet op, maar beschermd wel erg goed. Het is relatief dik tape en vangt de ketting goed op. Schoon houden is ook prima te doen. Wel wat duur voor het stukje wat je nodig hebt, maar misschien kun je er meer van het frame mee beschermen: https://www.nonpaints.com/nl/paint-prot ... t_id=18366&
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op wo 8 juni 2022, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Zoals gezegd, een mooi fietsje meneer.

Maaruh jij durft wel zonder bescherming om je chainstay….. :o
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi geworden Nol! Had het frame bij de P12 werkplaats al gezien, die is in t echt nog veel mooier dan op de foto's.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Erg mooi geworden :-q
:bier: Veel plezier ermee
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Marco79 schreef: wo 8 juni 2022, 07:32 Zoals gezegd, een mooi fietsje meneer.

Maaruh jij durft wel zonder bescherming om je chainstay….. :o
Ik had die fout ook gemaakt. dus snel een sok er omheen en dan pas de meer hobbeligere routes rijden.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klasse foto's :-q En zo op zijn wielen met een zwarte afmontage is het inderdaad wel een plaatje, al zeg ik het zelf. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Prachtig! Mooi dat de eerste indrukken veelbelovend zijn! 8)
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank mannen, ben er ook erg blij mee, vandaag of morgen gaat hij weer mee 8)
zonoskar schreef: wo 8 juni 2022, 10:31
Marco79 schreef: wo 8 juni 2022, 07:32 Maaruh jij durft wel zonder bescherming om je chainstay….. :o
Ik had die fout ook gemaakt. dus snel een sok er omheen en dan pas de meer hobbeligere routes rijden.
Niet zo dapper hoor, en geen fout gemaakt,
heel de rit met een afzichtelijke blauwe neopreen velcro sleeve gereden :lol:
die er natuurlijk voor de plaatjes wel even af gehaald :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooi geworden :-q

Dat rood en de fade op de bovenbuis moet je maar eens op een detailfoto vastleggen, dat is echt heel mooi gekozen en uitgevoerd.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Die is mooi geworden zeg!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Qprs schreef: di 7 juni 2022, 17:56
Heckler40 schreef: ma 6 juni 2022, 23:12 Aandrijving SRAM XX1 Eagle AXS, custom 5-arm 94mmBCD 34T NW single ring
Gemaakt door iemand waar ook ik me eventueel zou kunnen melden voor een vergelijkbaar iets?
Probeer het hier eens: https://www.themechanic-parts.com/

(Mooi, Nederlands product!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lars TB schreef: wo 8 juni 2022, 17:59 Probeer het hier eens: https://www.themechanic-parts.com/
(Mooi, Nederlands product!)
Mooie tip Lars :-q

En maken ze nog meer? Heb moeite me voor te stellen dat ze met custom tandbladen de agenda vol plannen. Maar misschien is dit een hobb project on the side van iemand met een machine fabriek of zo? Ik vond dit blad wel een uitkomst, nu is mijn fraaie slanke RF crank weer geschikt voor moderne builds. Ik zoek nog wel zo'n SKF ISIS bracket er bij, uit de overlevering gaan die het langst mee.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Mooi geworden, die moet ik even live zien :-q
Plaats reactie