Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@knakker29 Wachten en mijn gemak houden is niet zo mijn ding Maar ja, ik kan nog fietsen 8)

@Maverick. Hij wordt niet meteen Singlespeed maar met deze drop-outs gaat het wel gebeuren.

Als ik solo op de MTB een rondje doe grijp ik graag naar de Singlespeed. Ik heb eigenlijk altijd wel een Bike die Singlespeed is , op dit moment is het de pumptrack Bike maar met de korte dagen komt die niet veel in actie. En voor MTB rondjes is het ook niet mijn eerste keus.

In het eerste concept van the Prize stonden er ook nog verschillende wielmaten in de wensenlijst en hebben we nog naar een excenter bracket oplossing gekeken, maar dit is toch wel echt mooier.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Heckler40 schreef: vr 21 januari 2022, 20:04 @knakker29 Wachten en mijn gemak houden is niet zo mijn ding Maar ja, ik kan nog fietsen 8)

@Maverick. Hij wordt niet meteen Singlespeed maar met deze drop-outs gaat het wel gebeuren.

Als ik solo op de MTB een rondje doe grijp ik graag naar de Singlespeed. Ik heb eigenlijk altijd wel een Bike die Singlespeed is , op dit moment is het de pumptrack Bike maar met de korte dagen komt die niet veel in actie. En voor MTB rondjes is het ook niet mijn eerste keus.

In het eerste concept van the Prize stonden er ook nog verschillende wielmaten in de wensenlijst en hebben we nog naar een excenter bracket oplossing gekeken, maar dit is toch wel echt mooier.

Enjoy!!
Met een pumptrack fietsje ga je inderdaad geen routes rijden nee. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat maar daar ben ik de enigste niet in. :D

Vast weer een prachtige high-end build.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De vork is bekend, en vandaa is het rolling chassis compleet, Zoran heeft een snaarstrakke wielset voor de Prize gevlochten.

Ik heb hier op het forum dit setje (licht) gebruikte LightBicycle AM 30mm carbon velgen opgepikt. Door Zoran voor op een convertible naaf die 15mm en ook Torque caps kan en achter op een Bitex naaf gezet. Nu nog de oranje LB logo's verwijderen, en die zitten wel echt goed vast. Ik denk dat de fohn er aan te pas komt. Dat werkt iig goed voor vork decals, maar wel voorzichtig met hitte en carbon.

Enjoy!!

Mijn eigen "shop inspector" bij de "goods receipt" keuring. 8)
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Oei, een hardtail en dan van die hoge, stijve carbon wielen. Ook al heeft de patienetZERO van die dunne seatstays, het blijft een hardtail. Ik ben iig blij dat ik op mijn P0 alu velgen heb die nog een beetje meegeven.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Als je de juiste carbon velgen pakt kan dat (volgens zeggen van fabrikant) in de engineering meegenomen zijn. Of dit bij Lightbicycle zo is geen idee.

Al meer duiding voor jezelf vwb kleurkeuze?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vrees dat het iets met oranje moet worden als hij de stickers er niet netjes vanaf krijgt... :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Met een schuursponsje krijg je ze wel eraf :-{
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@zonoskar Heb je met carbon velgen in de P0 gereden? 30mm carbon wielen in mijn Vendetta rijdt super.

En mijn eerste ervaring met carbon velgen was in een stalen hardtail, 10 jaar geleden of zo. En die ervaring was zo positief dat ik sindsdien geen aluminium meer heb gekocht. Ik kwam van aluminium wielen van dezelfde bouwer Zoran nota bene. En het was een echte Aha erlebnis, zo’n duidelijke voelbare verbetering, heb er hier toen ook een review van geschreven.

@Dutch qua kleuren heb ik een concept in het hoofd na overleg met de Spuiter. Weer een klassieke fade maar ik buig me nog wel over een twist. Heb door omstandigheden ook vertarging op mijn eigen planning.

@kermit en Jurf ik hoop dat jullie licht ironie modus aan staat, maar anders plak ik er wat overheen denk ik

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik heb nog nooit met carbon velgen gereden, maar overal hoor ik dat ze een stuk harder zijn. Dat lijkt me geen goede combinatie met een hardtail. Maar YMMV natuurlijk.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Heckler40 schreef: ma 31 januari 2022, 23:58 De vork is bekend, en vandaa is het rolling chassis compleet, Zoran heeft een snaarstrakke wielset voor de Prize gevlochten.

Ik heb hier op het forum dit setje (licht) gebruikte LightBicycle AM 30mm carbon velgen opgepikt. Door Zoran voor op een convertible naaf die 15mm en ook Torque caps kan en achter op een Bitex naaf gezet. Nu nog de oranje LB logo's verwijderen, en die zitten wel echt goed vast. Ik denk dat de fohn er aan te pas komt. Dat werkt iig goed voor vork decals, maar wel voorzichtig met hitte en carbon.

Enjoy!!

Mijn eigen "shop inspector" bij de "goods receipt" keuring. 8)
Afbeelding
Kan natuurlijk toeval zijn, maar dat lijken mijn oude velgen wel.
Ik had iig precies dezelfde voor mijn tita Honzo en dat reed fantastisch..
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@zonoskar ik kan je aanraden om een keer de test te doen, je kunt nog eens verrast worden 8)
(Of ik kan je aanraden het niet te doen, dan houd je budget voor andere upgrades)

@dorretje dat klopt, even terug gekeken en ik heb ze van jou overgenomen (1,5 jaar geleden) :-q

Ik heb wel mijn tijd genomen om ze nu uiteindelijk in te spaken, het plan van toen is anders gelopen. Ik heb me voor de Vertigo laten verleiden tot een set met 300 en een beetje velgen voor in NL.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Zijn die decals wel geplakte stickers? Op mijn racefiets wielen zijn het gedrukte/geverfde/weetikhet decals en die krijg je er meestal met nagellak remover van de vriendin wel vanaf.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ze zijn er al af.

Het waren toch vooral bedrukte stickers die met een heel klein beetje warmte al loskwamen.
Een paar die-cut Vinyl logo's, dat was ietsje mer prutsen want zachter maar is ook goed gegaan.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie hoepels :-q
Over het algemeen ben ik niet zo'n fan van hoge carbon velgen bij slank staal, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Heckler40 schreef: wo 2 februari 2022, 18:34 Ze zijn er al af.

Het waren toch vooral bedrukte stickers die met een heel klein beetje warmte al loskwamen.
Een paar die-cut Vinyl logo's, dat was ietsje mer prutsen want zachter maar is ook goed gegaan.

Enjoy!!
De stickers waren van lightbycicle, die die-cut vinyl was van Bart4Bikes, wielenstudio, die toen de wielen heeft gespaakt.

Fijne velgen hoor. Veel plezier ermee.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Plaats reactie