Orange P7 (update)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik verwachtte te lezen dat je met een lompe drop de Kona had gemold, gelukkig is het maar je pink. :winkie:

Iig weet je wel dat je rit die dag wel voorbij is.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Bouke schreef: wo 5 januari 2022, 09:26 Daarbij loop ik juist bij het klimwerk ver achterop maar kan ik in de afdalingen lekker meekomen. Ik voel me soms (onterecht) wat bezwaard dat mensen boven steeds moeten wachten op mij :tong
Nou, dat klinkt alsof je prima mee kunt komen met mij in Horstel.
Tim moet ook op mij wachten in de klim dus het ligt niet aan ons maar aan hem :lol:

En dat van die pink had ik al gehoord maar even niet opgeslagen. Ziet er lekker uit hoor :bier: Hopelijk doet ie het weer.
Marco79 schreef: wo 5 januari 2022, 09:39 Ik verwachtte te lezen dat je met een lompe drop de Kona had gemold, gelukkig is het maar je pink. :winkie:

Iig weet je wel dat je rit die dag wel voorbij is.
Hoe is het eigenlijk met jouw pink? :wink:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Bouke schreef: wo 5 januari 2022, 09:26 Uiteindelijk hoef ik ook niet snel te zijn ofzo maar ik wil er nog wel wat meer van gaan genieten. Zodoende zou ik een clinic bij MTBFlow gaan doen in november maar die werd helaas door weinig aanmeldingen en bagger slecht weer afgelast. Maar die komt dit jaar nog wel. Beetje werken aan de basishouding en dergelijke. Een soort nulpunt neerzetten waar vanuit ik verder kan ontwikkelen. De routes in Nijmegen liggen om de hoek dus ik zal ook nog wel een privélesje of twee erbij pakken denk ik. Lijkt me een goede investering.
Mocht je komend jaar nog een keer tegen dat probleem aanlopen dan hoor ik dat graag :wink:. Wil komend jaar ook wel een aantal clinics volgens en het lijkt me leuk om dat met wat beginnende rijders van hier te doen.

Niet dat ik qua mtben een totale beginner ben maar wel als het gaat om trail/enduro achtige zaken want die vind je hier gewoon niet.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: wo 5 januari 2022, 10:06 Hoe is het eigenlijk met jouw pink? :wink:
Ringvinger… zo krom als een banaan en beperkte beweging in het bovenste deel. Maar ik rem toch met 1 vinger :winkie:
“Old, not obsolete”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Aan de fiets zal het in ieder geval niet liggen (en in geval van 'toch wel', dan kun je Tim de schuld geven :lol: ). Ziet er goed uit :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
coming
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 14 januari 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Stoic

Erg vette fiets :-q (en kromme pink)

Hoop dat je er geen blijvend letsel aan over houdt!
Ride it out.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lars TB schreef: wo 5 januari 2022, 16:49 Aan de fiets zal het in ieder geval niet liggen (en in geval van 'toch wel', dan kun je Tim de schuld geven :lol: ). Ziet er goed uit :-q
Denk dat deze maar eens mee moet naar een old skool rondje "ring" met Steilstrecke klim in 2022 :lol:

Naast de liefde voor fietsen is motorsport ook een wederkerend iets.
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Marco79 schreef: wo 5 januari 2022, 09:39 Iig weet je wel dat je rit die dag wel voorbij is.
Zeker :lol: moest nog wel even een dik half uur in de auto naar de huisarts maar dat ging goed.
Dennis17e schreef: wo 5 januari 2022, 11:51 Mocht je komend jaar nog een keer tegen dat probleem aanlopen dan hoor ik dat graag :wink:. Wil komend jaar ook wel een aantal clinics volgens en het lijkt me leuk om dat met wat beginnende rijders van hier te doen.

Niet dat ik qua mtben een totale beginner ben maar wel als het gaat om trail/enduro achtige zaken want die vind je hier gewoon niet.
Bij mij gaat het nog echt om basishouding en dergelijke hoor. Afhankelijk daarvan misschien een vervolg in de vorm van privé of 2 pers les. Ik zal je een PB doen als ik meer weet. Wellicht handig en leuk om te combineren :-q
Klitse schreef: wo 5 januari 2022, 10:06 Nou, dat klinkt alsof je prima mee kunt komen met mij in Horstel.
Tim moet ook op mij wachten in de klim dus het ligt niet aan ons maar aan hem :lol:
Nou.. wat ik aan foto's zie durf ik echt nog niet aan :o
Dutch schreef: do 6 januari 2022, 08:55 Naast de liefde voor fietsen is motorsport ook een wederkerend iets.
Haha! Wij kosten elkaar steeds weer geld :lol: platte VW's Volvo 850r's en een lading BMW straight six's :bier:
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Mooie fiets geworden, mooi verhaal, maar helaas geen Clockwork :lol:
Ik zag al foto's voorbij komen van een Orange bij Tim in de keuken.
Ik zie ook wel wat gelijkenissen met mijn Orange.

En troost je met de gedachte dat ook Tim niet altijd zo snel was op de klimmetjes, hij fietst gewoon teveel... :bier:

Wat betreft een rondje 'Ring' of Cochem houd ik me ook wel aanbevolen....
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ja 2021 was iets met oranje fietsen aansmeren.

*checkt rekening of ik die provisie van Mud al ontvangen heb :lol:
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Deze maar weer eens updaten:
Mountainbiken kom ik (te) weinig aan toe helaas maar afgelopen weekend wel een Clinic gevolgd bij Robbert van MTBFlow. Erg leerzaam en leuk! Ik merkte wel dat in de middag de scherpte er een beetje af was. Het was alleen een maat van mij en ik met Robbert als instructeur. Op een gegeven moment komt er wel veel op je af zegmaar.

Focuspunten:
- Houding
- Kijken (mooi te zien (en voelen) bij swithbacks hoe dat kan helpen)
- vlakke bochten

Ik heb de clinic met name gedaan omdat ik niet kon voelenwat nou een goede houding is op de fiets. Blijkt ook dat ik gewoon vooral te veel buig in m'n knieën in plaats van mijn heuop te buigen/ knikken (if that makes sense). In ieder geval weet ik nu waarop ik moet letten en kan niet wachten om het allemaal lekker in de praktijk te brengen :-q

De fiets:
Poeh. Kwam een tijdje terug een scheurtje in de lak tegen bij het balhoofd.
Afbeelding

Dus die lag in no time klaar om retour Orange te gaan.
Afbeelding

Ik (we) dacht(en) direct aan een scheur maar het bleek 'slechts' een probleem t.a.v. hechting van de lak te zijn. Die knapte er bij het verwijderen van de cups er zo van af.
Afbeelding

Was best snel weer terug van Orange dus als een malle weer gaan assembleren en wat rondjes gemaakt :D kleine sfeerimpressie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Word nog steeds iedere keer blij als ik hem uit de schuur pluk.

Voor de rest doet ie het eigenlijk vooral gewoon heel erg goed!

Puntje 1: De OneUp dropper vind het niet zo leuk om tot aan de collar in het frame te zitten. Hij bleef ontzettend zwaar gaan tot zelf compleet weigeren. En dat was al vanaf 2Nm op de zadelklem ongeveer (smeren van de witte bushing hielp steeds één rit). Dus die heb ik 2 cm uit het frame getrokken en 2 cm 'geshimt'. Het is nu dus een OneNinety (waar ik meer dan genoeg aan heb natuurlijk.. Maar het compleet in het frame vallen van de zadelpen (onderste deel dus) zag er wel clean uit. Helaas pindakaas.
Afbeelding

Puntje 2: De Magura's bevallen top! Ik heb helaas wel de blokken voor een beetje vuil gemaakt ben ik bang, want die gillen als een malle. Kleine soundcheck. https://www.pinkbike.com/video/549942/
Ondertussen de blokken en schijven schoongemaakt, opgeschuurd en nogmaals schoongemaakt.. Lijkt (voorlopig) weg.

Daarnaast ben ik nog niet helemaal tevreden over de ergonomie van de Magura (trail) levers. Nou vind ik de OakComponents geweldig, maar al met al gewoon te duur dus ga wellicht maar eens de knoop doorhakken voor een setje HC-W levers (ergonomie van de Loic Bruni levers). Maar dat moet ik nog even bezien.

Nog een testje gedaan iets te thuisklussen om de levers "on the go" bij te kunnen stellen.
Afbeelding
Maar kwam er al gauw achter dat ik dat gewoon niet gebruik (om de 2 a 3 ritten even de blokken 'resetten' werk ook perfect). Was voor de rest wel een geslaagde test.
Afbeelding

Dus. Iedereen weer op de hoogte :winkie:

De groeten! :bier:
Laatst gewijzigd door Bouke op wo 1 juni 2022, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Staat er nog steeds top bij zo te zien. Maar heeft Orange hem nou opnieuw gespoten?
Clinics zijn ook altijd goed. Je leert er elke keer weer wat van of je wordt herinnerd aan iets wat je eigenlijk al wist maar niet meer toepast.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Jep. Compleet opnieuw gespoten.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Bouke schreef: wo 1 juni 2022, 17:54 Jep. Compleet opnieuw gespoten.
Nice. Kreeg je nog de optie voor een kleur of "moest" je het met dezelfde kleur doen?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Zeker. Die optie was er wel. Maar om eerlijk te zijn was ik er na lang nadenken wel over uit dat ik oranje gewoon heel erg vet vind.

Never change a winning team :winkie:
Plaats reactie