Intense Sniper-T Expert 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gezien het balhoofd in de profielfoto houd je wel van een kleurtje, zou ik zeggen... Ik vind de Intense in ieder geval geslaagd :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 5 januari 2022, 16:40 Gezien het balhoofd in de profielfoto houd je wel van een kleurtje, zou ik zeggen... Ik vind de Intense in ieder geval geslaagd :-q
:lol: touché. (al is dat balhoofd van een fiets van 24 jaar geleden en was dat acceptable in de 90's :D )
Maar goed, ik heb inderdaad een trackrecord met felle kleurtjes, maar deze combi was echt ff wennen.

Omdat ik 'm -naar verwachting- kocht op de drempel van modeljaar 2022 ben ik enorm nieuwsgierig of ik goed heb gegokt met deze, of met het zien van de 2022 modellen mezelf een tik op m'n voorhoofd ga geven. Maar dat zal voor velen herkenbaar zijn.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wicked DJ schreef: wo 5 januari 2022, 16:46 Omdat ik 'm -naar verwachting- kocht op de drempel van modeljaar 2022 ben ik enorm nieuwsgierig of ik goed heb gegokt met deze, of met het zien van de 2022 modellen mezelf een tik op m'n voorhoofd ga geven. Maar dat zal voor velen herkenbaar zijn.
Gewoon weer in het ritme komen van 1 nieuwe fiets per jaar, dan heb je dat probleem niet :bier:

(of iets saais van titanium 8) )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 5 januari 2022, 16:51 Gewoon weer in het ritme komen van 1 nieuwe fiets per jaar, dan heb je dat probleem niet :bier:
Hahahahahahaaaa.... Dan heb je toch niet goed opgelet hoor in het verleden. Voor dat ritme moet ik echt terug naar de eerste helft van de jaren '90. Daarna is het nooit meer voorgekomen dat ik het er bij eentje per jaar heb gehouden :tong
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Strakke fiets hoor.
Die kleuren vallen voor Intense begrippen nog best mee, ik heb ze regelmatig bonter gezien.
Veel plezierige kilometers gewenst :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Gewoon alleen op modderdagen naar buiten. Dan zie je de kleur ook niet meer. :lol:
Maar verder is het best een strakke bak. Lijnen kloppen in elk geval wel. En als ie dan ook nog lekker fietst moet je aan de kleur gewoon schijt hebben (of modder). :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Achteraf had ik misschien ook wel de Sniper T gekocht in plaats van de XC die ik nu heb. Die zat errug diep en dat heb ik opgevangen met wat spacers onder de stem en een Fox 34 120. Zo is het half T en half XC en daarmee een erg fijne fiets geworden. Subtiele kleuren hebben ze vandaag de dag niet meer helaas, dit is wel één van de mooieren. Decals van de velgen af scheelt al een hoop!
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Gangisalles schreef: wo 5 januari 2022, 18:08 Zo is het half T en half XC en daarmee een erg fijne fiets geworden.
Een demper met een 5mm grotere slag en je hébt een T dan hoor :wink:
Want bij de achtervering is het 165x40mm (XC) versus 165x45mm (T) in exact hetzelfde frame.
Dus naar mijn mening heb je nu de rijeigenschappen van de T te pakken, maar ontbeer je 20mm in de veerweg.

Je concludeert het zelf; een erg fijne fiets. Zo ervaar ik het ook.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

De achterdriehoek is ook anders volgens mij. Daar waar de T een dubbele ‘strut’ heeft moet de Xc het met een enkele doen aan de non-drive kant. Ik heb het nog niet als nadelig ondervonden. ;)
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Scherp! Dat punt had ik over het hoofd gezien. Uiteraard zal zo'n dubbele zich uitbetalen in de stabiliteit/stevigheid, maar voor veel rijders zal het nauwelijks merkbaar zijn. Ik vind het wel een fijne gedachte met m'n gewicht en rijstijl, maar kan me zo voorstellen dat deze randvoorwaarden voor jou minder relevant zijn.

Ik had je SYS even gemist, maar vond het mooi om het even te bekijken. Schept toch een band he? :lol:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Wicked DJ schreef: wo 5 januari 2022, 18:46 Scherp! Dat punt had ik over het hoofd gezien. Uiteraard zal zo'n dubbele zich uitbetalen in de stabiliteit/stevigheid, maar voor veel rijders zal het nauwelijks merkbaar zijn. Ik vind het wel een fijne gedachte met m'n gewicht en rijstijl, maar kan me zo voorstellen dat deze randvoorwaarden voor jou minder relevant zijn.

Ik had je SYS even gemist, maar vond het mooi om het even te bekijken. Schept toch een band he? :lol:
Mwoah, in strijdklare toestand gaat het hier ook vlot richting 90kg. Desalniettemin ervaar ik het frame als stevig, nog niet het gevoel gehad dat ik teveel ben voor de fiets. Mijn lijnkeuze is dan wel vaak de meest uitdagende op het gebied van obstakels, de Sniper lijkt er om te vragen en verteert dat allemaal prima. Moet ik er wel bij vermelden dat ik voor 'lomper' werk de Sniper laat staan en de Hightower LT erbij pak. ;)

Tja, die SYS stelt weinig voor maar geeft wel een beeld denk ik. En ja, zo vaak zie je ze niet die Jeff Steber creaties. Toen ze nog niet via internet verkocht werden heb ik ooit een 26" 5.5 FRO gehad, zo'n aluminium gevaarte met prachtige lasnaden. In mijn zoektocht naar een wendbare XC-er die niet zenuwachtig wordt van alles wat ruiger is dan een boomwortel stond Intense ook niet direct in mijn shortlist en kwam ik er bij toeval terecht. Mijn Sniper stond eind 2020 zowaar met 2500,- korting in de sale hoek en direct leverbaar. Je begrijpt, ik hoefde niet heel lang na te denken. Intense heb ik dus nog steeds wel een zwak voor dus. ;)
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Gangisalles schreef: do 6 januari 2022, 17:23 Mijn lijnkeuze is dan wel vaak de meest uitdagende op het gebied van obstakels, de Sniper lijkt er om te vragen en verteert dat allemaal prima.
Herkenbaar. Ik had dat overigens in het verleden absoluut niet bij VPP-achtige constructies. Kan me niet heugen dat er één VPP is blijven hangen als 'prettig' op dat vlak. Maar dat kan aan mij liggen.
Gangisalles schreef: do 6 januari 2022, 17:23 Tja, die SYS stelt weinig voor maar geeft wel een beeld denk ik. En ja, zo vaak zie je ze niet die Jeff Steber creaties. Toen ze nog niet via internet verkocht werden heb ik ooit een 26" 5.5 FRO gehad, zo'n aluminium gevaarte met prachtige lasnaden. In mijn zoektocht naar een wendbare XC-er die niet zenuwachtig wordt van alles wat ruiger is dan een boomwortel stond Intense ook niet direct in mijn shortlist en kwam ik er bij toeval terecht.
Die SYS an sich is prima toch? Gaf mij in elk geval een goede indruk, zowel qua looks als je eigen verhaal erbij.
Gangisalles schreef: do 6 januari 2022, 17:23 Mijn Sniper stond eind 2020 zowaar met 2500,- korting in de sale hoek en direct leverbaar. Je begrijpt, ik hoefde niet heel lang na te denken. Intense heb ik dus nog steeds wel een zwak voor dus. ;)
Was het maar zo'n feest :lol: Ik ben echt in de verkeerde periode de hobby weer op gaan pakken. Dat merk ik aan alles.
Tot overmaat van ramp besloten ze 3 weken nadat ik 'm besteld had een actie te doen voor Black Friday en gaven ze dik pakket shizzle erbij. Ook gemist natuurlijk. Had ook nog ergens een e-mailwaarschuwing staan voor een Canyon en die popte 2 wkn geleden op. Toen ik daar op klikte en zag wat je aan specs kreeg voor € 4899 (alles Fox factory, AXS, etc.) toen moest ook nog even slikken.
Maaarrrrrr al met al ben ik gewoon happy met dit vehikel en hoop ik er -los van een wielupgrade- in deze set-up er nog veel plezier mee te hebben. So far, so good.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik vind hem gaaf. Ik weet niet waarom....
Intense Sniper, klinkt ook cool.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie