DIC-E ⚡

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Letterlijk een dikke bak, DicEy 8)
Dice Oldskool schreef: za 18 december 2021, 20:29 Eerst even kijken of de Stereo ook in het bikepark bevalt maar daar ga ik wel vanuit. :winkie:
Wanneer gaan we? :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nice Dice
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Erg gaaf hoor :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: za 18 december 2021, 22:28
Wanneer gaan we? :winkie:
Legaal schat ik na de zomer van '22 als het zo doorgaat. :~

Illegaal in de 1e weken als het open gaat. :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Maiden Voyage.

Ik ben niet verder gekomen dan Route Rutbeek en die ligt op 2 km van mijn huis. Daar hebben ze een skiheuvel waar ook de MTB route naar boven en naar beneden gaat. Analoog deed ik die 1 of 2 keer achter elkaar. Op een goede dag 3 keer maar dan was de pijp altijd wel leeg maar die afdaling is erg leuk en sowieso de enige afdaling hier in de buurt. Nu heb ik hem minimaal 15 keer gedaan. Wat fantastisch op deze bike. Buiten de ondersteuning om klimt hij echt goed. Voorwiel blijft aan de grond, grip ohne ende zoals de Duitsers zeggen. En naar beneden hetzelfde. Als een blok op de weg en dan heb ik de vork en demper nog geeneens echt goed aandacht gegeven. Het xc rondje waar deze heuvel onderdeel van is heb ik ook met veel plezier in eco gereden. En ook al heb je ondersteuning dat betekent dus echt niet dat je geen goede workout doet. Zeer zeer blij met deze aankoop. Het plezier om te mountainbiken buiten de bikeparken en buitenlandse trails om was zeker weer terug. :bier:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

He he, daar is die dan eindelijk!!! Dice ook op de e-bike :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: zo 19 december 2021, 17:51 Het plezier om te mountainbiken buiten de bikeparken en buitenlandse trails om was zeker weer terug. :bier:
Dat is exact waarom ik blij ben met de mijne, de routes worden er echt leuker van. :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: zo 19 december 2021, 22:13
Dice Oldskool schreef: zo 19 december 2021, 17:51 Het plezier om te mountainbiken buiten de bikeparken en buitenlandse trails om was zeker weer terug. :bier:
Dat is exact waarom ik blij ben met de mijne, de routes worden er echt leuker van. :-q
Je had het mij al geadviseerd een paar weken geleden. :-q Het miezerde vanmiddag en ik als mooiweer rijder zou normaal gesproken al lang bij de kachel zitten maar wilde maar niet naar huis. Echt een fantastisch leuke Maiden Voyage.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

mud mate schreef: zo 19 december 2021, 22:06 He he, daar is die dan eindelijk!!! Dice ook op de e-bike :-q :-q :-q
:-D Als jij nu in '22 dat lijf van jou heel houd dan kunnen we weer wat vaker afspreken om iets leuks te gaan rijden. :winkie:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Wat een dik ding!

Zijn er eigenlijk duurtesten beschikbaar van de electronica bij veelvuldig zwaar bikepark gebruik?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dice Oldskool schreef: zo 19 december 2021, 23:08 :-D Als jij nu in '22 dat lijf van jou heel houd dan kunnen we weer wat vaker afspreken om iets leuks te gaan rijden. :winkie:
Rob en überhaupt iets heel houden. :lol:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

paulus1981 schreef: ma 20 december 2021, 00:03 Wat een dik ding!
Thxs Paulus. Dik is hij zekers, maar wat mij betreft wel overal in proportie.


paulus1981 schreef: ma 20 december 2021, 00:03 Zijn er eigenlijk duurtesten beschikbaar van de electronica bij veelvuldig zwaar bikepark gebruik?
Ik heb daar uiteraard ook naar gezocht maar kon niets vinden. Ook geen berichten op fora etc dat de Bosch motor kuren heeft oid. Ik heb 5 jaar garantie op de motor en accu bij mijn LBS dus wat electronica betreft durfde ik de gok wel te wagen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Nic-e Dic-e :-q :bier:

Mooi apparaat en ook leuk filmpje op insta :) zag het daar al voorbij komen.

Ik hou me aanbevolen om een keer een dag mee te gaan naar Willingen in '22 8)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Meegs schreef: ma 20 december 2021, 10:42 Nic-e Dic-e :-q :bier:

Mooi apparaat en ook leuk filmpje op insta :) zag het daar al voorbij komen.

Ik hou me aanbevolen om een keer een dag mee te gaan naar Willingen in '22 8)
Thanks Meegs. Ik hou je op de hoogte qua Willingen. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Filmpje?
En dat kan niet in deze sys om een of andere reden? :evil: :wink:

Denk dat die electronica doorgaans aardig betrouwbaar is. Een merk als Bosch is natuurlijk geen kleine jongen en er rijden inmiddels gigantische aantallen fietsen rond met (oude en nieuwe) Bosch motoren erin.

Mijn eigen Shimano-gemotoriseerde fiets heeft tot nu toe één keer een probleempje gehad, na een kleine 5.000km. Na een stop tijdens een lange Alpenafdaling was de boel uitgeschakeld, dat gebeurt automatisch na zoveel minuten niet gebruiken. Bij het weer aanzetten kreeg ik een foutmelding en dus geen werkende ondersteuning. Accu eruit, weer erin, foutmelding, nog een keer, en jawel: weer stroom.
Verder gedaald, aantal km later wachten op een paar anderen en weer hetzelfde probleem: foutmelding en geen stroom.

Wederom na een paar keer accu eruit-erin weer stroom en verder gedaald tot het terras aan het eind van de rit. Die dag de fiets nog twee keer aangezet zonder probleem. De week erna (nog steeds tijdens de vakantie) is de fiets nog twee keer gebruikt voor een dagtocht zonder problemen en inmiddels ook alweer een paar ritten in NL zonder gedoe achter de rug.
Voor de zekerheid heb ik de houders voor de accu iets strakker afgesteld, maar of dat ermee te maken heeft gehad, geen idee. De precieze oorzaak is dus vooralsnog onbekend... Het zal ongetwijfeld een verbinding zijn geweest, na dat incident werkt alles als vanouds.

Je kunt altijd pech hebben -en daar heb je dan garantie voor- maar ik verwacht niet snel problemen met de electronica bij zo'n fiets.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie