Stanton Sherpa Gen 3 (nieuwe foto's)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

triple nickel schreef: di 21 december 2021, 22:18 Prachtige fiets! Dan Stanton heeft het wat dat betreft goed voor elkaar.! :-D

Ik zou de paarse onderdelen vv voor zwart en dan is hij wel echt af!

Veel plezier ermee, maar dat kan niet missen als je de reviews van een sherpa leest. :-D
Dank je en gaat goed komen. Paar blijft voorlopig ;) In het echt valt het groen meer op en het paars minder sterk zoals in de foto's. Plus de fiets moet wel passen bij mijn karakter :tong
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Eerste serieuze test met de trails op twee terrils hier. Vooral veel switchbacks omhoog en omlaag en wat stukken met los steengruis (glijden ;) ). Ik heb nog steeds een glimlach op m'n gezicht en ben echt onder de indruk van de Sherpa. Klimt echt super en zelf de switchbacks omhoog gingen vrij makkelijk (af en toe met hulp van een steunboompje ;) ). En op de (steile) afdalingen geeft de fiets enorm veel vertrouwen. Met m'n vorige fiets (26") heb ik deze trails nooit aangedurfd in mijn eentje (wou ze eens met een collega fietsen mocht er iets misgaan...maar is er nooit van gekomen). Met de Sherpa heb ik meteen alles alleen gefiets....puur door het vertrouwen wat de fiets geeft. Zal ook vooral komen door de grotere wielen en langere wielbasis denk ik. M'n 26" MTB voelt nu echt als een kinderfietsje :D
Grips zijn inmiddels vervangen door Oury's. Niet vanwege de kleur, maar ben al 10 jaar Oury's gewend en kan niet zonder ;) .

Wat foto's:
Afbeelding
Afbeeldinggratis foto uploaden
Afbeelding
Afbeelding
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Mmb40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 06:15
Mijn mountainbike: Rose Count Solo 3
Contacteer:

Mooie fiets. Heb recent dit frame besteld. Hoe lang moest jij wachten op inklaring en dergelijke?
WCB-M-062 XC Ricer

https://www.strava.com/athletes/mmb40" onclick="window.open(this.href);return false;
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Ahh daar ga je veel plezier aan beleven! :) Goeie vraag...het lijkt al weer zo lang geleden. Toen ie daadwerkelijk verstuurd was, ging het erg vlot (enkele dagen). Echter het versturen zelf duurde wat langer. Er was toen oa iets misgegaan met internet waardoor ze geen labels konden printen en de koerier de fiets niet wou meenemen. Maar zo gauw je een tracking code krijgt zou het hooguit enkele dagen moeten zijn. Ik moet wel zeggen dat ik in België woon en het hier mogelijk iets anders gaat, maar tot nu toe zijn mijn ervaringen in België op dat vlak slechter dan in Nederland (en duurder).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Mmb40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 06:15
Mijn mountainbike: Rose Count Solo 3
Contacteer:

Heb Bij bestellen geen tracking code ontvangen. Zal er naar vragen. Is nu al bijna 2 weken geleden dat hij verstuurd is en nog geen bericht van de douane gehad.
Ga hem als XC fiets opbouwen voor gebruik op de Utrechtse Heuvelrug.
WCB-M-062 XC Ricer

https://www.strava.com/athletes/mmb40" onclick="window.open(this.href);return false;
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

hmm vreemd, dan zou ik zeker even een e-mail sturen. Normaal krijg je altijd een update van het proces (wanneer verven/spouiten klaar) en wanneer ie verstuurd wordt. Ik kreeg van de douane ook geen bericht trouwens....ging allemaal heel vlotjes. De rekening kwam pas 2 weken later :(
Ahh dus met 120 mm vork? Zal ook super fietsen op de Utrechtse Heuvelrug! (eigenlijk overal ;) ). Succes/veel plezier met opbouwen alvast.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Kwam dit net tegen in de Stanton owners fb groep :( Hopelijk is frame al wel onderweg!

https://www.thebusinessdesk.com/eastmid ... I8WuDkxa9c
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Oeps...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

jerry's kid schreef: zo 6 maart 2022, 16:40 Eerste serieuze test met de trails op twee terrils hier. Vooral veel switchbacks omhoog en omlaag en wat stukken met los steengruis (glijden ;) ). Ik heb nog steeds een glimlach op m'n gezicht en ben echt onder de indruk van de Sherpa. Klimt echt super en zelf de switchbacks omhoog gingen vrij makkelijk (af en toe met hulp van een steunboompje ;) ). En op de (steile) afdalingen geeft de fiets enorm veel vertrouwen. Met m'n vorige fiets (26") heb ik deze trails nooit aangedurfd in mijn eentje (wou ze eens met een collega fietsen mocht er iets misgaan...maar is er nooit van gekomen). Met de Sherpa heb ik meteen alles alleen gefiets....puur door het vertrouwen wat de fiets geeft. Zal ook vooral komen door de grotere wielen en langere wielbasis denk ik. M'n 26" MTB voelt nu echt als een kinderfietsje :D
Grips zijn inmiddels vervangen door Oury's. Niet vanwege de kleur, maar ben al 10 jaar Oury's gewend en kan niet zonder ;)
Heeft niet zoveel met de wielmaat te maken alswel de geometrie en de voorvork. Hier is vlgns mij al een heel artikel over geschreven op dit forum.
Evengoed deftige fiets
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jerry's kid schreef: wo 16 november 2022, 16:29 Kwam dit net tegen in de Stanton owners fb groep :( Hopelijk is frame al wel onderweg!

https://www.thebusinessdesk.com/eastmid ... I8WuDkxa9c
In Nieuws las ik dit.
maverick76 schreef: do 17 november 2022, 17:41 Ik kwam dit tegen op Pinkbike. Gekke tijden.

https://www.pinkbike.com/news/stanton- ... -sale.html
In het PB artikel staat dat ze de lopende orders afhandelen zodat iedereen zn fiets of frame krijgt.
Met wat vertraging...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Thnx! Ik las idd net ook een reactie van Dan Stanton waar hij hetzelfde aangaf. Dus dat in principe alles (voorlopig) doorloopt en wordt afgehandeld met de nodige vertraging.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Plaats reactie