2022 Specialized Demo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben ook nog niet op de grenzen van mijn Tech3 V4s met vented schijven gestuit. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik niet hard genoreg naar beneden rijd om die grenzen te raken.

En verder ben ik wel erg content met de V4 set-up op de Highlander. Ik ben met gear zeg 100kg bike en kan echt alles met 1 vinger remmen af en zo houd ik 3 vingers en mijn duim over voor het sturen. Ook in de Alpen en Finale, waar ik toch best de remmen heb aangesproken.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als je langzaam bent vraag je in de regel juist veel van je remmen :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Heckler40 schreef: di 30 augustus 2022, 12:02 Ik ben ook nog niet op de grenzen van mijn Tech3 V4s met vented schijven gestuit. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik niet hard genoreg naar beneden rijd om die grenzen te raken.

En verder ben ik wel erg content met de V4 set-up op de Highlander. Ik ben met gear zeg 100kg bike en kan echt alles met 1 vinger remmen af en zo houd ik 3 vingers en mijn duim over voor het sturen. Ook in de Alpen en Finale, waar ik toch best de remmen heb aangesproken.

Enjoy!!
Is eigenlijk alleen 0,5 x gewicht x (snelheid in het kwadraat) -> kinetische energie die je rem moet omzetten in warmte.
Ik ben 110kg in mijn nakie 120kg incl gear + DH bike ga je aardig richting de 140kg, vergeleken met iemand die 100kg incl alles weegt (net als ik vroeger) heb je dan al 40% meer warmte te managen. Zoveel reserve lijkt er dus niet in die remmen te zitten, en dat is ook begrijpelijk.

Dat is gewoon veel te veel gewicht en ook de snelheid kan ook minder, maar daar heb je dus die remmen voor nodig
:winkie:

In DH parken trouwens weinig problemen gehad, meer met Enduro/all mountain trails in de Alpen waar je lang recht afgrijselijk steil moet dalen volledig vertrouwend op je remmen, gedurende 10 minuten non stop of langer. Redelijk unieke situatie, maar het laatste dat je dan wilt zijn rem problemen want dan ga je er gewoon helemaal aan kapot :D
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dan wil ik to h nog even benadrukken dat de manier van rijden enorm veel invloed heeft.
Een snelle rijder die zijn remmen kort en hard gebruikt heeft een totaal andere belasting dan een rijder die lang sleept met de remmen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1743
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ironhorse Erik schreef: do 1 september 2022, 13:59 Dat is gewoon veel te veel gewicht en ook de snelheid kan ook minder, maar daar heb je dus die remmen voor nodig
:winkie:
Dit topic lezende denk ik dat je niet genoeg hebt aan schijfremmen :D

Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Qprs schreef: vr 2 september 2022, 10:32
Ironhorse Erik schreef: do 1 september 2022, 13:59 Dat is gewoon veel te veel gewicht en ook de snelheid kan ook minder, maar daar heb je dus die remmen voor nodig
:winkie:
Dit topic lezende denk ik dat je niet genoeg hebt aan schijfremmen :D

Afbeelding
Om gewicht te besparen heeft ie ze ook maar achterwege gelaten :D
“Old, not obsolete”
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

gesmolten!!!
Plaats reactie