Rockrider XC 120

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Nou, de exotische merken zijn tegenwoordig zoooo normaal geworden... dat zo'n Rockrider juist lekker exclusief is :-D

Ik houd juist wel van zo'n recht toe recht aan fiets (en dat bedoel ik zeer positief), die doet gewoon wat het moet doen, zonder franje. Maar belangrijker nog, als jij er maar blij mee bent, lekker fietst en binnen 5 dagen in de schuur wat wil je nog meer ! Ik bedoel, zo'n fiets gemaakt van linksdraaiend carbon, uitgevoerd in yakmelk kleur waarbij de remleidingen voorzien zijn van speciaalbier waar je twee jaar op moet wachten.... :~

Veel plezier ermee :-q
MisterX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 18:50

Dankjewel! Zeker waar wat je schrijft. Al veel schik van de fiets gehad op de routes die ik tot nog toe heb gereden: Ede, Lunteren, Otterlo, Rhenen en Kwintelooijen.

Eén dingetje loop ik wel tegenaan. De handvaten zijn iets te dun naar mijn smaak. Ik krijg last van mijn pink en ringvinger. Nu wil ik ze vervangen door iets dikkere exemplaren maar ik het een twistloc voor m'n voorvork op het stuur zitten. Het rechterhandvat is dus iets korter. Nu wil ik de twistloc vervangen door een poplock(oid.) of de lockout helemaal van het stuur halen. Ik ben er nog niet helemaal uit..
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

MisterX schreef: wo 19 januari 2022, 10:41 Dankjewel! Zeker waar wat je schrijft. Al veel schik van de fiets gehad op de routes die ik tot nog toe heb gereden: Ede, Lunteren, Otterlo, Rhenen en Kwintelooijen.

Eén dingetje loop ik wel tegenaan. De handvaten zijn iets te dun naar mijn smaak. Ik krijg last van mijn pink en ringvinger. Nu wil ik ze vervangen door iets dikkere exemplaren maar ik het een twistloc voor m'n voorvork op het stuur zitten. Het rechterhandvat is dus iets korter. Nu wil ik de twistloc vervangen door een poplock(oid.) of de lockout helemaal van het stuur halen. Ik ben er nog niet helemaal uit..
Als je ESI (extra) Chunky gebruikt kun je die eenvoudig op de juiste lengte snijden. Ik heb zeicm sram gripshifter.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

MisterX schreef: wo 19 januari 2022, 10:41 Dankjewel! Zeker waar wat je schrijft. Al veel schik van de fiets gehad op de routes die ik tot nog toe heb gereden: Ede, Lunteren, Otterlo, Rhenen en Kwintelooijen.

Eén dingetje loop ik wel tegenaan. De handvaten zijn iets te dun naar mijn smaak. Ik krijg last van mijn pink en ringvinger. Nu wil ik ze vervangen door iets dikkere exemplaren maar ik het een twistloc voor m'n voorvork op het stuur zitten. Het rechterhandvat is dus iets korter. Nu wil ik de twistloc vervangen door een poplock(oid.) of de lockout helemaal van het stuur halen. Ik ben er nog niet helemaal uit..
Die combolock van Rockrider zelf past over de esi chunky grips. Hoef je niets af te snijden. Proefondervindelijk vastgesteld. Werkt perfect
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

+1 voor de ESI grips :-q
MisterX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 18:50

Hmmm... Rode of zwarte? :~

De lockout heb ik helemaal van het stuur gehaald. Gelukkig blijft deze vork dan gewoon open staan. Ik gebruik hem toch eigenlijk nooit. Scheelt weer ruimte op het stuur en een kabel.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

MisterX schreef: wo 19 januari 2022, 16:02 Hmmm... Rode of zwarte? :~

De lockout heb ik helemaal van het stuur gehaald. Gelukkig blijft deze vork dan gewoon open staan. Ik gebruik hem toch eigenlijk nooit. Scheelt weer ruimte op het stuur en een kabel.
Zwarte, laat het frame mooi de aandacht trekken. En ik heb rode gehad, maar na tijdje gebruik zijn ze toch niet meer zo mooi rood. Schoonmaken met een sopje werkt dan nog wel, maar ze blijven er gebruikt uitzien.
Knarf1976
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 3 juli 2023, 13:39

Onder meer door deze thread deze fiets aangeschaft voor de 15 jarige zoon.

Afgelopen weken uitgetest in Tillf, Eupen en Waret. Tochten met rond de 1000hm alle 3.
Topfiets voor het geld.

Had wat bang voor die SRAM NX maar schakelt prima.
Ook de remmen zijn meer dan voldoende.

Heb wel die dingen waar de kabel van de achterderailleur mee vasthangt aan achterbrug vervangen door tiewraps. Die waren na Eupen beiden vliegen gaan vliegen :tong Dus even een pitstop onderweg moeten maken toen.

Handvaten lijken mij niet echt goed. Maar de zoon vindt ze prima.


Dus merci voor de tip naar deze fiets.
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Ik heb zelf de XC500 gereden. Inderdaad niets mis mee. Ik had wel na ongeveer 1,5 jaar 2 scheurtjes in de lasnaad aan beide kanten van de zitbuis/bovenbuis. Frame is toen zonder probleem vervangen. Ik vond het niet erg, aangezien ik hiermee van de wat vreemde rood/roze naar de in mijn ogen mooiere lichtblauwe kleur ging. Scheurende frames komen ook bij de luxere merken voor, is voor mij iig geen showstopper om nog eens voor Rockrider te gaan.
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
MisterX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 18:50

Knarf1976 schreef: ma 3 juli 2023, 13:45 Onder meer door deze thread deze fiets aangeschaft voor de 15 jarige zoon...
Leuk om te horen! Ik ben inmiddels over de 1500 km heen
Ben geen fanatiek mtb'er maar pak de fiets tussendoor uit de schuur. Vooral voor de routes rond Ede en op de Heuvelrug.

Inmiddels de handvaten vervangen door Esi Chunky's, de banden tubeless gemaakt en de twistlock voor de vork weggehaald. Ik gebruik de lockout toch nauwelijks. De fiets geeft verder geen krimp. De remmen zijn misschien de eerste upgrade. Ze remmen opzich prima, maar ik merk wel dat ik soms op het randje zit qua gevoel en remkracht.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij remmen is het vaak ook een kwestie van afstelling en/of vuil als de werking ondermaats is/wordt.
Vooral in NL moet elke schijfrem het in principe toch goed aan kunnen.

Schijfremmen kunnen supergoed werken, maar het zijn relatief gevoelige onderdelen. In vergelijking met een rem van een auto is het nogal priegelig poppespul :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie