Pipedream Full Moxie Desert Long

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hij is supergaaf. Simpele zaken die 'm voor mij nèt wat gaver zouden maken, zijn: stickers van de velgen én die STFU-ketting-units vervangen door iets minder robuust. Lijken me ook best moddervangers?

Staat ie al in de BOTY? Moxies horen daar!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Kapitein Iglo schreef: ma 6 december 2021, 10:52 Hij is supergaaf. Simpele zaken die 'm voor mij nèt wat gaver zouden maken, zijn: stickers van de velgen én die STFU-ketting-units vervangen door iets minder robuust. Lijken me ook best moddervangers?

Staat ie al in de BOTY? Moxies horen daar!
Thanks, er komt hopelijk rond Januari een nieuw wielset in! de STFU units moet ik nog eens gaan testen hoe het bevalt, mocht het tegen vallen gaat er misschien weer een binnenbandje over.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

cheeta schreef: ma 6 december 2021, 09:56 Man, man, man... Een Maxxis met wit logo, met geel logo, logos niet uitgelijnd met het ventiel. Er een binnenband aan willen hangen... :o
Wat is het volgende?!
...
Spatborden?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 6 december 2021, 19:44

Spatborden?
Haha de mudhugger ligt al klaar.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Vandaag het dranghek alvast even door de modder laten rollen. :-q

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Modder? Dat mag voor de lokale standaard toch geen naam hebben, op de tweede foto is zelfs nog duidelijk een weg zichtbaar...

Hoe bevallen die dingen voor de ketting (STFU?) ?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

cheeta schreef: ma 13 december 2021, 22:26 Modder? Dat mag voor de lokale standaard toch geen naam hebben, op de tweede foto is zelfs nog duidelijk een weg zichtbaar...

Hoe bevallen die dingen voor de ketting (STFU?) ?
Haha mooiste plekje uitgekozen natuurlijk voor de foto. Maar het viel eigenlijk nog best mee, heb wel eens een ritje daar gehad dat het een stuk erger was, toen zat er gelijk een deuk in mijn frame, maar dat zal jij nog wel weten aangezien je er bij was. :P

STFU dingen bevallen tot nu toe wel, zat geen modder tussen en nog weinig ketting lawaai gehoord. Maar om die goed te testen zal ik toch eens een dagje uplift moeten doen.

Nog een vage actie shot via de Gopro:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lekkwre shakedown gehad zo te zien. Top :bier:
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Zaterdag weer op pad geweest, Was heerlijk in het bos. Ben zelfs nog een andere Full moxie tegengekomen. de roze variant in maatje Longer :D
Tot nu toe bevalt de fiets goed deze rit zeker, had nu een ander stuur en andere veer in de coil, de coil die ik nog had was 450 Lbs hiermee had ik niet genoeg sag dus nu eentje met 375Lbs. Netjes berekend via https://www.tftuned.com/spring-calculator Dit had ik van te voren ook al gedaan dus wist in principe ook al dat ik een andere veer nodig ging hebben maar toch even gewacht tot na het eerste ritje.

De eerste paar grammen zijn dus ook al bespaard want nu naar een Nukeproof super light spring en carbon Nukeproof stuurtje. Niet dat me dat heel veel boeit, merk je toch niet veel van als je naar beneden gaat. Ander stuurtje gekozen omdat het stuur wat ik nu gebruikte best wat backsweep had hier kon ik niet echt aan wennen en wilde wat hoger uit komen met de handen.

Nog maar een verplicht plaatje en bonus filmpje:
https://www.pinkbike.com/video/545469/



Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Da's de betere omgeving om 'm uit te laten!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark, prachtige omgeving.

En opvallend te zien hoe compact de Moxie oogt in actie, hoe lang ben je en welke maat is het ook weer?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Heckler40 schreef: ma 20 december 2021, 12:02 En opvallend te zien hoe compact de Moxie oogt in actie, hoe lang ben je en welke maat is het ook weer?

Enjoy!!
Ik ben zelf 1,82. Dit is de maat long. De gast die ik tegenkwam met de longer had er een 27,5 half achterwiel in zitten, dat zag er een flink stuk langer uit. Die fiets steigerde bijna :P
zie:
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zie het al, wielbasis 1250mm dat is toch onrijdbaar :wink: :lol:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Haha hier in het vlakke Nederland is dat niets. Heb er een XC rondje met gedaan om te testen of de fiets niet uit elkaar zou vallen bij de eerste rit, maar rijdt vrij bijzonder op het vlakke. Recht omhoog en Steil naar beneden gaat dat prima! :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

pieterw33 schreef: ma 20 december 2021, 17:07 Haha hier in het vlakke Nederland is dat niets. Heb er een XC rondje met gedaan om te testen of de fiets niet uit elkaar zou vallen bij de eerste rit, maar rijdt vrij bijzonder op het vlakke. Recht omhoog en Steil naar beneden gaat dat prima! :-q
Geloof me, geen enkel probleem in NL, al willen sommigen je anders doen geloven :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie