Pipedream Full Moxie Desert Long

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nadat de Capra voortijdig aan zijn einde was gekomen ( viewtopic.php?f=14&t=144650&start=30 ) op zoek naar een nieuwe fiets. Nadat YT had gemeld dat het garantie was gelijk een nieuw frame besteld. Heb wat specifiekere eisen gekregen sinds de Capra, zo wilde ik graag BSA en externe kabels. En gekeken of het meeste overgezet kon worden van de Capra

Duurde jammer genoeg langer dan dat ik had gehoopt voordat het frame er zou zijn maar vandaag stond de DHL voor de deur! :bier:

nog geen spannende plaatjes maar hier alvast een sneak peak. Wie weet wat het is?

Speclist
Vork: rockshox Lyrik RC 160 MM
Wielen: DT Swiss E 1900
Shock: Fox DHX2 Coil 230 x 65
Remmen: Shimano BL-m8100 / M8120 met 2 x 203 MM schijf.
Headset: Hope
Aandrijving: Sram NX Eagle met GX derailleur en NX shifter
Dropper: SDG Tellis
Stuur/ Stuurpen: DMR Defy35 met SQ lab stuurtje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pieterw33 op di 30 november 2021, 18:01, 5 keer totaal gewijzigd.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Production Privee Shan 5? Pipedream Full Moxie ;)

Kleurtje is wel goed iig :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Doordat het staal is wordt het aantal mogelijke kandidaten meteen een stuk beperkter ;-)

Volgens mij zit Rob goed...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

kermit schreef: di 30 november 2021, 13:28 Doordat het staal is wordt het aantal mogelijke kandidaten meteen een stuk beperkter ;-)

Volgens mij zit Rob goed...
Ik twijfelde maar de zwarte achterbrug versteviging gaf de doorslag.

Super mooie fiets iig :D
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Haha dat duurde niet lang. Is inderdaad de Pipedream Full Moxie in de Desert kleur in maatje long.
Laatst gewijzigd door pieterw33 op di 30 november 2021, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Dik. Ben wel benieuwd of je het frame hebt gewogen?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

DaanJ schreef: di 30 november 2021, 13:46 Dik. Ben wel benieuwd of je het frame hebt gewogen?
Momenteel nog tandenknarsend op het werk wachtend tot ik er iets met kan gaan doen, maar zal hem vanavond eens even proberen te wegen. De hele build zal niet heel licht worden :D dus verwacht dat hij ook wel tot de 17Kg gaat komen met de Coil er in.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Das toevallig. Zet net op de website van Pipedream te kijken naar de Full Moxie na een review van Hardtailparty van een Pipedream Serius.

Hoe is de achterbrug in het echt? Ik vind de lijnen op de foto's niet heel mooi overkomen van de Full Moxie, maar is komt het in het echt mooier over?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

MarkMeisner schreef: di 30 november 2021, 14:08 Das toevallig. Zet net op de website van Pipedream te kijken naar de Full Moxie na een review van Hardtailparty van een Pipedream Serius.

Hoe is de achterbrug in het echt? Ik vind de lijnen op de foto's niet heel mooi overkomen van de Full Moxie, maar is komt het in het echt mooier over?
Geen idee ik erger me er niet aan. Vindt op het moment dit een van de mooiste Single Pivot frames die er zijn. Mede door de Yoke blijft de Achterbrug wat meer achter de zadelpen, wat ik zelf erg kan waarderen kwa looks.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ik blijf toch heel nieuwsgierig naar de dwarsdoorsnede van zo'n Pipe dream buisje. Moet heel bijzonder zijn. Rontgenfoto is ook goed :lol:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

corex schreef: di 30 november 2021, 14:27 Ik blijf toch heel nieuwsgierig naar de dwarsdoorsnede van zo'n Pipe dream buisje. Moet heel bijzonder zijn. Rontgenfoto is ook goed :lol:
Nou met mijn trackrecord ligtie over +- 1,5 jaar doormidden. Maar hopelijk gaat deze wat langer mee. :P
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Geweldig mooi frame. (Maar ik ben bevooroordeeld).
Erg benieuwd naar de speclist/build.
Welkom bij de Moxie club.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

pieterw33 schreef: di 30 november 2021, 14:35
corex schreef: di 30 november 2021, 14:27 Ik blijf toch heel nieuwsgierig naar de dwarsdoorsnede van zo'n Pipe dream buisje. Moet heel bijzonder zijn. Rontgenfoto is ook goed :lol:
Nou met mijn trackrecord ligtie over +- 1,5 jaar doormidden. Maar hopelijk gaat deze wat langer mee. :P
Een stalen frame is meestal te repareren. frame voor je leven als het meezit.

Welke demper komt er in?
Laatst gewijzigd door corex op di 30 november 2021, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Klitse schreef: di 30 november 2021, 14:41 Geweldig mooi frame. (Maar ik ben bevooroordeeld).
Erg benieuwd naar de speclist/build.
Welkom bij de Moxie club.
haha heb nog zwaar zitten twijfelen of ik ook niet de longer pink zou nemen die was op voorraad. Maar uiteindelijk maar braaf gewacht.
corex schreef: di 30 november 2021, 14:45
Een stalen frame is meestal te repareren. frame voor je leven als het meezit.

Welke demper komt er in?

Dat is waar. Hoop het alsnog niet mee te maken :P Komt een Fox DHX2 coil in deze had ik ook al in de Capra zitten zelfde inbouw maat in de Moxie :) alleen andere bussen moeten bestellen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

pieterw33 schreef: di 30 november 2021, 14:35Nou met mijn trackrecord ligtie over +- 1,5 jaar doormidden. Maar hopelijk gaat deze wat langer mee. :P
.... dan kunnen we met staal wel regelen om er een stuk steigerpijp tussen te lassen dat je niet weer een nieuwe fiets moet verantwoorden. :winkie:

Ik zou voor de pink (past goed bij mijn gloves) zijn gegaan tenzij je ban bent dat die gelijk geconfisqueerd zou worden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie