Pipedream Full Moxie Desert Long

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Heckler40 schreef: ma 2 mei 2022, 23:04 Mooi man, daar is de Moxie voor gemaakt 8)

Mooi ook de rock slab bij de Madonna en ik zag op Strava ook bordjes van de DH Men? Super die trails daar met uitzicht op de zee. Ik vind de DH Donne al wel stoer genoeg trouwens.

Enjoy!!
Yes DH Men hebben we de laatste dag nog gedaan. Lekker naar beneden geslierd! Zijn idd wel super trails met het uitzicht erbij!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gave trip en dito foto`s, had er al wat voorbij zien komen. :-q
Wellicht volgend jaar zelf die kant maar eens op :)
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

TenZNL schreef: di 3 mei 2022, 19:48 Gave trip en dito foto`s, had er al wat voorbij zien komen. :-q
Wellicht volgend jaar zelf die kant maar eens op :)
Ja zeker doen, zal niet tegenvallen daar :-q

Nog een filmpje dan!

https://www.youtube.com/watch?v=2EXUq2xQDZk
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nou ondertussen ook de lagers vervangen want er kwam zijdelingse speling op de achterbrug vanuit de lagers, alleen maar door de blubber baggeren is er kennelijk niet goed voor. Nog tegen een klein probleempje aangelopen kennelijk ben ik niet zo goed in het aanvoelen van hoe vast iets moet dus :o Dit waren de boutjes waar de Yoke met vastzit, die zijn ook vrij ondiep dus draaide ze gelijk rond. Maar gelukkig allemaal goed gekomen en kunnen we nu weer verder fietsen. Gelijk ook maar een Momentsleutel aangeschaft :D

Afbeelding

Ook nog een nieuwe dropper er ingezet en nu 200mm Drop :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Toch vrij vlot lagers verrot. Na finale liepen er hier ook al wat korrelig. Maar na wat schoonmaken en opnieuw vetten was dat weg.

Heb je er weer enduro's in geperst?
Droppertje wel top. :-q
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ja wel vrij snel maar ook al meer als 1000 Km door de blubber met gefietst, en de lagers voelden nog wel redelijk had ze nog nieuw vet gegeven na Finale. Alleen zat er gewoon 1 mm speling +- zijdelings op. en dat gaf aan de achterkant gewoon een halve CM speling nadeel aan Single Pivot zullen we maar zeggen :P

Zitten nu weer Enduro lagers in maar dan de ABEC 3 (de blauwe )
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Fijn zo'n dropper die precies past. Staat goed. En een momentsleutel is ook geen slechte investering.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die momentsleutel had er natuurlijk al lang moeten zijn, maar beter laat dan nooit :bier: Het maakt het sleutelen ook weer leuker, dus goed bezig zeg ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Zo nog maar eens een update. Poosje er uit gelegen wegen een klein ongelukje :lol: In een lang weekendje in Vogezen op mijn plaat gegaan bij een jumpje in Bikepark Lac Blanc. Sleutelbeen en spaakbeen gebroken ondertussen gelukkig weer zo goed als hersteld en vorig weekend eindelijk weer eens in de Ardennen wezen fietsen.

Hieronder nog wat beelden want daar doen we het toch voor heh!

Afbeelding
Afbeelding

En nog een klein filmpie.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Welkom terug,

En ik heb ook nog zo'n sleutelbeen foto ergens, ik heb het lang gelden ooit in Schotland gedaan (nog in 26" dagen ....) Was nog wel een dingetje met ziekenhuis bacterie MRSA bij terugkomst in NL Ben je in het buitenland naar de eeste hulp of in het hosptitaal geweest?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Heckler40 schreef: do 13 oktober 2022, 11:39 Welkom terug,

En ik heb ook nog zo'n sleutelbeen foto ergens, ik heb het lang gelden ooit in Schotland gedaan (nog in 26" dagen ....) Was nog wel een dingetje met ziekenhuis bacterie MRSA bij terugkomst in NL Ben je in het buitenland naar de eeste hulp of in het hosptitaal geweest?

Enjoy!!
Ja halve dag in Frankrijk in het ziekenhuis gespendeerd. Nauwelijks Engels sprekend personeel was weer geweldig. Ze wilden me eigenlijk al 3 dagen later gaan opereren daar zowel mijn sleutelbeen als Pols. Uiteindelijk een cd met foto's en CT scan meegekregen en 2 operatie indicaties. In Nederland weer naar het ziekenhuis geweest en daar hebben ze er uiteindelijk niets meer aan gedaan, ze vonden het niet nodig of beter van niet. Gelukkig met Fysio eigenlijk alles wel weer goed gekomen. Sleutelbeen was redelijk snel weer in orde Pols duurde wel wat langer en is nog steeds niet helemaal terug op vroegere sterkte.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zat om 21 uur donderdag avond bij de intake van A&E van Aberdeen hospital , waar ik na 3 uur wachten ben gezien door de stagiaire van dienst. Die maakte foto's en legde me in een bed voor operatie de volgende dag. Bij de ochtendronde van de chirurg aan het bed kreeg ik de optie om niet te opereren. En dat paste niet zozeer medisch maar vooral ook logistiek veel beter. En zeg 9 uur die ochtend stond ik weer buiten en kon ik die middag mijn terugvlucht naar NL gewoon halen.

Bij terugkomst in NL wilde ik naar de arts, maar duurde het een week om de MRSA clearance te krijgen, en toen was de facto de enige keuze nog "do nothing". Naar ik later begreep gelukkig ook medisch wel een goede optie. opvallend verschil met een collega die op internationaal niveau aan atletiek deed. In dezelfde periode had die ook een sleutelbeen breuk (in NL overigens) en hij lag dezelfde dag nog op de snijtafel.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Klinkt ook als een leuke ervaring. :tong

Ja topsporters laten het vaak opereren omdat ze dan weer sneller aan de slag kunnen. Was bij mij ook geen optie mijn breuk was te ver aan de buitenkant, ze zouden het wel kunnen opereren maar om het in simpele termen te zeggen zouden ze dan een kabeltje om het sleutelbeen trekken en deze naar beneden trekken, en aangezien ik geen top sporter ben en ook een pols breuk had was dit een beetje onzinnig.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

pieterw33 schreef: do 13 oktober 2022, 12:04Nauwelijks Engels sprekend personeel was weer geweldig.
Serieus, daar kan ik me nu niets bij voorstellen :lol:
(100m over de taalgrens is voor Franstaligen voldoende om niets anders meer te spreken)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het viel mij afgelopen zomer juist op dat ze in Portes Du Soleil allemaal Engels spraken.
Was al een tijdje niet in La France geweest vanwege de verhuizing naar Spanje, en in de tussentijd hebben ze allemaal een LOI cursus gedaan.
Maar dat is natuurlijk uit economische overwegingen.
Blijkbaar is de euro sterker dan het chauvinisme :lol:
Maar als je met een Fransman/vrouw in het Frans begint, dan zijn ze ineens veel sympathieker en als je er dan niet uitkomt met je middelbareschoolfrans, dan blijken ze best wel een woordje Engels te spreken. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie