Wat's Gebird...... Bird Aether 9 AL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heckler40 schreef: zo 28 november 2021, 22:59 En een nieuwe sig onder je postings?
Ja, ik zei al tegen hem, "donker titanium" :wink:

We gaan de ervaringen wel lezen hier, veel plezier met de nieuwe aanwinst Dave! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

tiewrap schreef: ma 29 november 2021, 01:43 Wat is dat met al die nieuwe fietsen daar ?
Hardwerkende mensen in de biblebelt. :winkie:
"This species has amused itself to death"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

kan niet meer schreef: zo 28 november 2021, 23:34 Er was mij al wat ter ore gekomen. :winkie:
Mooi., Je hoort nu ook bij de oude mannen. :-q volgens bart die zich te jong voelt voor een fully
Ik heb nu geen probleem meer om bij de club van oude mannen te zitten. En ook ik was bevooroordeeld en was overtuigd dat een FS niet nodig is in Nederland maar het is zeker niet overbodig.
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Klitse schreef: ma 29 november 2021, 00:25 Mooi hoor. En op tijd voor de BOTY. :-q
Dan moet ik echt wel betere plaatjes schieten,, deze doen geen recht :roll:
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

balboa schreef: ma 29 november 2021, 00:48 Lekker Dave! MOet er maar snel weer een fotosessie komen :winkie:

De Vendetta niet ombouwen naar een leuke Singelspeed?
De vendetta is helaas al de duur uit maar voor een profi fotoshoot ben ik wel te porren :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

xRemcox schreef: ma 29 november 2021, 08:24 Mooi ding, heb er zelf ook naar gekeken, maar door de voor mij gekke geometrie werd het niet wat voor mij.
Geometrie is natuurlijk persoonlijk maar ik zit erg goed op de fiets en hij komt dan ook redelijk overeen met de Vendetta, iets meer reach maar daartegenover maar 1 cm meer ETT, dit is makkelijk te compenseren met stuurpen of zadel te verschuiven.
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Jamis Diablo schreef: ma 29 november 2021, 09:19 Ik had stiekem al een foto gezien, mooie opvolger van de Kingdom. :-q
En die laatste krijgt een weer goed thuis had ik begrepen.
:winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

TenZNL schreef: ma 29 november 2021, 12:07 Yes, daar issie dan. Mooie vogel, Deef.
Binnenkort maar eens irl bewonderen :-q

Haha inderdaad, veel wattage wegtrappen is mij niet vreemd.



Welke stem heb je er nu op, de 40mm?
Dutch schreef: ma 29 november 2021, 10:58 Bijzondere keuze om juist naar 34 te gaan, dan trap je best wat watts weg in de klimmen met max 46 achter :-q
Big Deef heet eigenlijk Big Watts, hij heeft power genoeg. :wink:
Ik heb het kortste stuurpennetje welke ik geleend had erop gezet dus dat moet dan wel de 40 mm zijn maar de 35 mm is onderweg :-q
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Marco79 schreef: ma 29 november 2021, 12:48 Lekker fietsje, maat. Hoe is de progressiviteit van je demper?
De demper lijkt erg goed bij de linkage te passen die Bird bedacht heeft. Ik heb al bewust een paar keer een platte landing gedaan en de sag staat op 30% maar ik heb nog geen bottom out gehad.
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

En voor de rest natuurlijk allen dank voor jullie leuke reactie :winkie:

@ Heckler, ik ben nog even aan het denken voor een nieuw onderschrift maar daar wordt aan gewerkt.
Just do Ti, or did i die?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Big Deef schreef: di 30 november 2021, 10:10
xRemcox schreef: ma 29 november 2021, 08:24 Mooi ding, heb er zelf ook naar gekeken, maar door de voor mij gekke geometrie werd het niet wat voor mij.
Geometrie is natuurlijk persoonlijk maar ik zit erg goed op de fiets en hij komt dan ook redelijk overeen met de Vendetta, iets meer reach maar daartegenover maar 1 cm meer ETT, dit is makkelijk te compenseren met stuurpen of zadel te verschuiven.
in mijn maat zou de ett zoveel te lang zijn door de luie STA, daarbij vond ik de chainstays veelste kort.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Zo een prachtige onderschrift die gewoon een harde feit is moet je eeuwig laten staan. Je bent nu namelijk een klein stapje terug gegaan :wink: :bier:

Maar nu even zonder dollen, prachtige fiets uiteraard en begrijpelijk ook waarom je het hebt gedaan. Bovendien lijkt die kleur een beetje op titanium :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Big Deef schreef: di 30 november 2021, 10:15 De demper lijkt erg goed bij de linkage te passen die Bird bedacht heeft. Ik heb al bewust een paar keer een platte landing gedaan en de sag staat op 30% maar ik heb nog geen bottom out gehad.
Afgesteld op 25% sag gaat bij mij de demper redelijk rap door zijn travel. Ik heb maar wat spacers besteld.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Belangrijkste is natuurlijk: kan de vogel ook vliegen?
(mooie fiets)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Bird is the word! :-q Heb zelf de Aeris 160
Plaats reactie