Project Flyxii 29 inch MTB

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Aangezien mijn Orbea Alma frame gescheurd was en ik tweede eigenaar ben, heb ik geheel impulsief een carbon frame van Flyxii gekocht. Echter volkomen verrast, kreeg ik toch een garantieframe van Orbea opgestuurd. Ik had de bike daarvoor nog geregistreerd (na 5 jaar) daar deze nog nooit geregistreerd was bij Orbea. Dat was mijn geluk. Afijn nu zat ik met een carbon frame. Ten eerste duurde het ca. 65 dagen voordat ik het frame binnen had en waren de onderdelen van mijn oude Orbea al lang weer overgezet op het nieuwe frame. Heb maar besloten om onderdelen te gaan sparen om nog een bike op te bouwen op basis van het Flyxii frame.
Dit is hem dan geworden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Wellicht zien een aantal forumleden hun onderdelen nog terug :-D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goede ervaring met een Flyxii vork. (En wat een goede service van Orbea).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie lijn in het frame.
Geen verkeerde fiets voor erbij.

Hoewel zwart altijd goed is, is het ook wel een beetje saai.
Heb je niet aan een kleurtje gedacht?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Nee niet echt over een kleurtje nagedacht. Geloof dat ik hem zo laat, mijn Orbea kleurt al genoeg :wink:

Afbeelding


Wat zou het trouwens kosten om een frame te laten spuiten?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik hoop dat ik je er niet mee beledig, maar ik vind het Chineesje mooier als die blauwe..... Spuiten zal je tussen de €500 en €1000 kosten, afhankelijk van de hoeveelheid kleurtjes en decalls.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

arendjeMTB schreef: do 25 november 2021, 23:27 Wat zou het trouwens kosten om een frame te laten spuiten?
Poedercoaten in één kleur kost ca. 100 euro bij Van Rijn coating in Utrecht.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Carbon bakken bij 200C is dan weer een minder goed idee.... :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

suravida schreef: vr 26 november 2021, 09:02 Carbon bakken bij 200C is dan weer een minder goed idee.... :roll:
…en daarmee heb je dan weer een goed punt. ;)

Ik dacht trouwens gezien de topic titel en jouw naam als laatst reagerende dat dit weer een nieuw project uit jouw koker was, maar daarmee was ik toch abuis… :D

Mooie bike overigens @Arendje!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2986
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mooi fietsje. Hoe rijdt dit tov die Orbea? Beter - slechter, sneller - langzamer en gevoelsmatig?

Ik ben zelf bezig met een Lexon frame, erg lang op moeten wachten. SID Ultimate, carbonnen wielen met DT240.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Grappig, ik heb dit jaar hetzelfde frame gekocht.

Hoe heb jij de kabels door het frame gekregen? Mij is het uiteindelijk wel gelukt maar ik vond het een enorm gepruts.
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Crapton schreef: vr 26 november 2021, 11:39 Mooi fietsje. Hoe rijdt dit tov die Orbea? Beter - slechter, sneller - langzamer en gevoelsmatig?

Ik ben zelf bezig met een Lexon frame, erg lang op moeten wachten. SID Ultimate, carbonnen wielen met DT240.
Moet ik nog uit gaan vinden! Jij hebt overigens al enige ervaring met carbon frames uit China zag ik :-q Mooie frames ook van Lexon. Is het een fully? Met die onderdelen weet ik zeker dat het een toffe fiets gaat worden. Succes met opbouwen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

arendjeMTB schreef: do 25 november 2021, 23:27 Nee niet echt over een kleurtje nagedacht. Geloof dat ik hem zo laat, mijn Orbea kleurt al genoeg :wink:

Afbeelding


Wat zou het trouwens kosten om een frame te laten spuiten?
15 euro voor de primer, 15 euro voor de kleur en 15 euro voor de 2K blanke lak. 10 euro voor een setje stickers naar wens. Dus ongeveer 55 euro als je het zelf doet :)
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

arendjeMTB schreef: do 25 november 2021, 15:54 Wellicht zien een aantal forumleden hun onderdelen nog terug :-D
Ziet er goed uit 👍🏻
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

modderfietser schreef: vr 26 november 2021, 14:14 Grappig, ik heb dit jaar hetzelfde frame gekocht.

Hoe heb jij de kabels door het frame gekregen? Mij is het uiteindelijk wel gelukt maar ik vond het een enorm gepruts.
Viel mee hoor. Het achteruiteinde van de buitenkabel (versnelling) eerst van onder de bracket naar de achterbrug gestoken en daar via de doorvoer opgevist. Dan vervolgens het andere uiteinde van onder de bracket in de onderbuis naar het balhoofd gestoken en ook daar via de doorvoer opgevist. Voor de remleiding heb ik eerst een oude buitenkabel via de bracket naar de achterbrug gestoken, net zoals de versnellingskabel. Het uiteinde heb ik vervolgens met tape aan de remleiding vastgemaakt en deze vervolgens er doorheen getrokken, eerst tot onder de bracket en toen door de buis richting balhoofd.
Plaats reactie