Project Flyxii 29 inch MTB

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

Crapton schreef: vr 26 november 2021, 11:39 Mooi fietsje. Hoe rijdt dit tov die Orbea? Beter - slechter, sneller - langzamer en gevoelsmatig?

Ik ben zelf bezig met een Lexon frame, erg lang op moeten wachten. SID Ultimate, carbonnen wielen met DT240.
Afgelopen zondag uitgeprobeerd en zeer tevreden. Je merkt duidelijk het gewichtsverschil. Kan hem veel beter door de bochten gooien. Zal ook wel komen door de stijvere en lichtere wielset met dt swiss naven. In de klim is de Orbea wat stabieler, heb het idee dat ik bij deze het voorwiel sneller op til. Het rondje Dorst lag er wat natter bij, dus niet echt kunnen vergelijken qua tijd op een ronde.
arendjeMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 3 november 2009, 09:47
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30 2020 en Flyxii HT 29 inch carbon

modderfietser schreef: vr 26 november 2021, 14:14 Grappig, ik heb dit jaar hetzelfde frame gekocht.

Hoe heb jij de kabels door het frame gekregen? Mij is het uiteindelijk wel gelukt maar ik vond het een enorm gepruts.
Is jouw project al af? Ben wel benieuwd. Ook zo lang moeten wachten?
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

arendjeMTB schreef: ma 29 november 2021, 15:37
modderfietser schreef: vr 26 november 2021, 14:14 Grappig, ik heb dit jaar hetzelfde frame gekocht.

Hoe heb jij de kabels door het frame gekregen? Mij is het uiteindelijk wel gelukt maar ik vond het een enorm gepruts.
Is jouw project al af? Ben wel benieuwd. Ook zo lang moeten wachten?
Mijn frame heeft ook wel even geduurd. Die zat toen waarschijnlijk in de file toen het suezkanaal werd geblokkeerd. Daarna heeft het nog een tijd geduurd voordat ik het frame heb opgebouwd. Ondertussen fietste ik vooral op m’n fully en dat is wel lekker comfortabel tov m’n flyxii met starre vork. Er zit nog een klein beetje speling bij het balhoofd. De zadelpen zakte eerst ook steeds, nu zit er carbonpasta tussen en gaat dat goed. Eigenlijk moet ik er binnenkort weer ‘s op fietsen, want zo’n lichte fiets fietst heel lekker.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Jurriaan schreef: vr 26 november 2021, 08:48
arendjeMTB schreef: do 25 november 2021, 23:27 Wat zou het trouwens kosten om een frame te laten spuiten?
Poedercoaten in één kleur kost ca. 100 euro bij Van Rijn coating in Utrecht.
Heb je ervaringen met dit bedrijf? Klinkt als een hele scherpe prijs en ben voor een projectje nog op zoek naar een betaalbare poedercoater.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor een metalen frame dan neem ik aan?
Want carbon kan niet op de temperatuur die je voor het uitharden van de poedercoating nodig hebt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fatbiker schreef: do 2 december 2021, 07:55
Jurriaan schreef: vr 26 november 2021, 08:48
Poedercoaten in één kleur kost ca. 100 euro bij Van Rijn coating in Utrecht.
Heb je ervaringen met dit bedrijf? Klinkt als een hele scherpe prijs en ben voor een projectje nog op zoek naar een betaalbare poedercoater.
Ja heb ik ervaring mee. Alu frame van een van mijn kinderen door hun laten stralen en poedercoaten. Het resultaat is goud kleurig uit #blingbling

Stralen had netter gekund, is met grid gedaan ipv glasparels. Is de prijs naar.
Plaats reactie