Nukeproof Scout 290 te slack? P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Voor nu klaar. Voelt 'bijzonder' aan, vooral erg klein. Manual gaat redelijk makkelijk, maar zadel zit eigenlijk nog in de weg. Ook zou ik er een 34t op willen hebben. Echt ritje moet ik nog maken, maar ben erg benieuwd hoe het stuiteren mij gaat bevallen.

Afbeelding
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Eerste rit gemaakt. Eerste indrukken zijn goed, stuur stond toch echt wel te hoog, dus 1,5 cm naar beneden gehaald. Net zoals het zadel die wat te hoog stond, die heb ik denk ik een cm naar beneden gehaald. Verder bevalt de fiets verassend goed, makkelijke de manuallen, het stuiteren valt me eerlijk gezegd nogal mee. De dropper moet toch echt een 200mm worden en voor de looks zou er een low rise stuur op moeten. De spacers kan ik weinig aan doen, want ik wil de uitwisselbaarheid met de Pole behouden. Nu hopen op iets fijner weer, want modder ritten zijn niet mijn favoriete ritjes.

Afbeelding

Afbeelding
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lekker in de Sleense bende gereden zo te zien :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ja stukjes, niet alles, want het was continu in een soort van sloot rijden... Niet mijn ding.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooie winter modder fiets zo. En die zal het toch ook wel doen op een pumptrack. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Klitse schreef: di 7 december 2021, 13:02 Mooie winter modder fiets zo. En die zal het toch ook wel doen op een pumptrack. :-q
Ja dat is wel het idee, vanmiddag misschien ff proberen als de zon zo door blijft schijnen ;)
⛧⛧⛧
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dutch schreef: ma 6 december 2021, 11:50 Lekker in de Sleense bende gereden zo te zien :-q
Ben ik al heel lang niet meer geweest.
“Old, not obsolete”
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Marco79 schreef: di 7 december 2021, 15:34
Dutch schreef: ma 6 december 2021, 11:50 Lekker in de Sleense bende gereden zo te zien :-q
Ben ik al heel lang niet meer geweest.
Het is hier vlakbij, maar het is al jaren exact hetzelfde. Ze mogen helaas vrij weinig van de huidige boswachter...
⛧⛧⛧
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Die hoge drop… daar heb ik slechte herinneringen aan… Met mijn toen 26” hardtail, met spd’s en te weinig snelheid…. Beste OTB :oops: :D

Overigens vind ik Sleen met droog weer best een leuke route. Zeker die achtbaan aan het eind. Met nat weer, wordt het wel heel snel een natte klei bende.
“Old, not obsolete”
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Marco79 schreef: di 7 december 2021, 23:43 Die hoge drop… daar heb ik slechte herinneringen aan… Met mijn toen 26” hardtail, met spd’s en te weinig snelheid…. Beste OTB :oops: :D

Overigens vind ik Sleen met droog weer best een leuke route. Zeker die achtbaan aan het eind. Met nat weer, wordt het wel heel snel een natte klei bende.
Ja heb daar genoeg over de kop zien gaan al. Zelfs van de lage haha.
⛧⛧⛧
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De aanloop blijft gewoon kudt. Net te krap om lekker snelheid te kunnen maken. Tenminste voor mijn techniek :oops:
“Old, not obsolete”
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Weer wat gewisseld, langere stuurpen, andere cranks en een oude bekende, mn oude Marzocchi z1 zit er weer in.

Afbeelding
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Staat hem goed :-q
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Bekende vork :-D
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Weer wat kmers erop zitten. Had niet gedacht dat ik hardtail rijden nog leuk zou vinden., maar zorgt voor net even een andere kijk op de trails. Vandaag even in Hellendoorn geweest om wat gaps met een HT te springen. Ging wonderbaarlijk goed. De vork is inmiddels weer eens vervangen voor de DVO Diamond uit de Pole.

Afbeelding

Afbeelding
⛧⛧⛧
Plaats reactie