BOTY 2021 , de bike verkiezing! ,DE UITSLAG STAAT ONLINE

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Jawel, toch 1 punt tussen dit geweld! Dank!

Mooie lijst zo! En de zwart-groene proto stond bij mij op 1 - niks meer aan doen wat mij betreft!

Thanks en fijne dagen!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik vind het altijd verrassend om te zien dat er altijd weer inzendingen zijn die geen enkele punt gekregen hebben maar door het grote publiek over het algemeen toch als ontzettend mooie fietsen gezien worden.
De Izzo van Gijsjuh, de Santa Cruz 510 van Lunatt en de Comencal Meta van Nick22. Deze vielen bij mij ook net buiten de punten maar helaas bij alle anderen dus ook.




Ik geef mijn punten puur op emotie en zie mijzelf dan ook altijd op die fiets rijden als ik de sys lees.


Afbeelding

Mijn winnaar is de Vertigo van Jamis. Alles aan dit meesterwerkje kan mijn hart bekoren. Het vakmanschap van Suravida, de keuze van alle parts, paintjob en kleurkeuze (I ❤️ 90's) en vooral ook waarvoor deze bike gemaakt is en ook gebruikt wordt. Als ik geen emtb op het netvlies had staan zou ik op zeker een poging gewaagd hebben om Suravida ook voor mij zoiets te laten bouwen.

Het zilver ging bij mij naar de Deviate Highlander van Heckler. Dat geel knalt eruit, de vormgeving van het frame en de doordachte high pivot maakt van deze fiets echt een fantastisch bruut uitziende bike. Kan mij echt voorstellen dat er iemand in Drenthe met een big smile daar geregeld op aan het fietsen is. Ik zou dat ook hebben als die bij mij in de schuur zou staan.

Het brons had ik in gedachten voor de Pipedream van Klitse. Die fiets is qua lijnenspel gewoon sexy. Erg fraai geheel en Klitse is ook gewoon een toffe gast die het zeker verdiend heeft om punten te krijgen.

Buffer bedankt! Het was weer genieten.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dice Oldskool schreef: za 25 december 2021, 10:11 Het brons had ik in gedachten voor de Pipedream van Klitse. Die fiets is qua lijnenspel gewoon sexy. Erg fraai geheel en Klitse is ook gewoon een toffe gast die het zeker verdiend heeft om punten te krijgen.
Afbeelding
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Marco79 schreef: za 25 december 2021, 00:58
bouwpakket schreef: vr 24 december 2021, 21:41 (wederom) heeft de mooiste foto gewonnen
Beetje zure reactie vind je niet? Het is ook gewoon echt een mooie fiets.
Sour?

Ja (en ja)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

De beste mensen/fietsen hebben gewonnen. :-q

Gefeliciteerd!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gefeliciteerd Mark :-q
Mooie fiets met hele mooie foto's.
Ook ik had een andere winnaar verwacht; de paarse Iglo, ook op gestemd.
Ik denk dat goede foto's zeker een invloed hebben op de uitslag.
En dat er vaak gestemd wordt op de eerste indruk, hoe spreekt de fiets aan qua looks.
Dat is ook logisch, de mens is visueel ingesteld.
Ik vind zelf originele keuzes, doordachte kleuren en bijzondere onderdelen het belangrijkste.

Ik heb op de Highlander gestemd, omdat dat echt een dik beest is met een mooi high pivot concept.
En van een klein Europees merk, telt ook mee. Volgens mij de eerste keer dat ik op carbon stem...
Verder qua afmontage goed doordacht zoals Heckler altijd doet.

Ook gestemd op de Nocolai, op de foto's niet heel goed te zien, maar heel mooie combi van zwart met paars.
En custom annodisatie, dat kan ik zeker waarderen.

Als laaste dus op de Snowdon, echt weer vakwerk van Marius.
Hele mooie kleurencombi met die strepen, ging bijna twijfelen aan Vertigo kleurenschema :)
Qua afmontage niet heel bijzonder, maar het totaalplaatje is top.
Zelfs met alle meuk er op ;-)

En wat mijn fiets betreft , wist al dat ie kansloos was. Is een acquired taste zeg maar. Love it or hate it, dat zag je wel aan de Pinkbike reacties.
Wilde geen 13 in dozijn fiets en dat is wel gelukt dacht ik. :)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Zo anders zijn die foto's niet vind ik persoonlijk. Het kan ook zo zijn dat niet iedereen van die rare kleuren houd :D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

@Jamis:

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jamis Diablo schreef: za 25 december 2021, 11:11 Gefeliciteerd Mark :-q
Mooie fiets met hele mooie foto's.
Ook ik had een andere winnaar verwacht; de paarse Iglo, ook op gestemd.
Ik denk dat goede foto's zeker een invloed hebben op de uitslag.
En dat er vaak gestemd wordt op de eerste indruk, hoe spreekt de fiets aan qua looks.
Dat is ook logisch, de mens is visueel ingesteld.
Ik vind zelf originele keuzes, doordachte kleuren en bijzondere onderdelen het belangrijkste.

Ik heb op de Highlander gestemd, omdat dat echt een dik beest is met een mooi high pivot concept.
En van een klein Europees merk, telt ook mee. Volgens mij de eerste keer dat ik op carbon stem...
Verder qua afmontage goed doordacht zoals Heckler altijd doet.

Ook gestemd op de Nocolai, op de foto's niet heel goed te zien, maar heel mooie combi van zwart met paars.
En custom annodisatie, dat kan ik zeker waarderen.

Als laaste dus op de Snowdon, echt weer vakwerk van Marius.
Hele mooie kleurencombi met die strepen, ging bijna twijfelen aan Vertigo kleurenschema :)
Qua afmontage niet heel bijzonder, maar het totaalplaatje is top.
Zelfs met alle meuk er op ;-)

En wat mijn fiets betreft , wist al dat ie kansloos was. Is een acquired taste zeg maar. Love it or hate it, dat zag je wel aan de Pinkbike reacties.
Wilde geen 13 in dozijn fiets en dat is wel gelukt dacht ik. :)
Een deel van de meuk is er inmiddels af, maar dat is meer omdat er een andere demper met piggyback op zit, nu, waardoor ik een Fidlock bidon “moest” monteren aan de bovenbuis. Zo zie je maar, een mooie fiets hoeft het niet van de afmontage te hebben, stemmig zwart met een beetje oranje is voldoende. En 11-speed is all you need…

Leuk om ieders overwegingen te lezen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Mooie top 3, ik ben blij natuurlijk met de Nicolai op 3. In het echt komt het paars nog wat mooier naar voren als op de foto. Maar het zijn allemaal mooie fietsen. Geldt ook van de rest van de fietsen. Toch altijd leuk om te zien wat voor moois er allemaal gekocht wordt in het land in een jaar. :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het is vaak deels verrassend hoe de stemming uitpakt, zeker. De Nicolai stond bijvoorbeeld ook op mijn shortlist, maar omdat ik ook een hardtail wilde scoren viel hij net buiten de prijzen. En de Highlander deed het verrassend goed voor een bike die zonder aandacht voor de BOTY is neergezet. De build had een heel ander doel, mijn grenzen een heel stuk verleggen. Elk onderdeel zit er op om harder hoger en verder te gaan, met vertrouwen. Maar ja, dat geel natuurlijk........ 8)

Mijn criteria voor de ranking zijn wat fuzzy, maar vooral moet ik op elke bike waar ik op stem willen rijden zoals hij er staat. Concept en afmontage moeten "kloppen" en ja, een zekere flair met eigenwijze of bijzondere keuzes scoort bij mij. En voor de eerste plaats, de BOTY, moet alles echt kloppen, moet de WOW factor hebben.
Mijn eerste plaats ging overtuigend naar de AirMax van Jamis Diablo, echt WOW. Een acquired taste zegt Jeroen zelf, maar al ben ik meer van de 80's dan de 90's, voor mij helemaal top. Ook bonus punten voor de bijzondere en eigenwijze keuzes, enige bike met zilveren velgen in de lijst? En wat rijdt dat ding geweldig ook, killer. Meer dan eervolle vermelding voor de Snowdon van de kapitein en de echt fantastische paintjob en ik doe nog een heel aantal toffe builds tekort :-q
De 2e plek had ik ingeruimd voor de beste hardtail, welke wil ik het liefst een rondje op rijden in NL? Dat is toch de 11Ants dus. Wat een pracht machine en nu gelukkig ook met nieuwe geometrie. Het was best een close call, 11Ants maakt het verschil vooral ook met de schitterende en doordachte details in de constructie, en met bijzondere keuzes. En ik zie dan wel weer graag skinwalls op bikes, en vooral bij titanium :bier:
Dan bleef 1 plek over en die heb ik gegeven aan de bike die ik zelf gekocht zou kunnen hebben. Hier had als gezegd de Nicolai kunnen staan, en ook de Pole van Remco, maar de prijs gaat naar de Vertigo high pivot van Suravida. Een Vertigo on steroids, 'nough said. Er is hier ook vaak gezegd dat de high pivot een hype zou zijn, maar hoeveel van die commentatoren hebben er een over serieuze trails gestuurd? Ik ben overtuigd door de kwaliteiten van de Highlander en alleen omdat ik die al heb staan heeft Michiel nog geen bestelling van me.

Als gezegd, dat we "maar" drie bikes kunnen belonen voelt als tekort doen van veel mooie builds. Aan de andere kant dwingt het tot keuzes maken en dat heeft ook zo zijn charme.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nóg geen bestelling dus, Nol…? Kwestie van tijd lees ik 😜
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kapitein Iglo schreef: za 25 december 2021, 14:44 Nóg geen bestelling dus, Nol…? Kwestie van tijd lees ik 😜
De kapitein is weer scherp :bier:

Maar ik wat ik al eerder zei, ik ga voor de winst volgend jaar dus komt er eerst een stalen hardtail :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: za 25 december 2021, 15:51
Kapitein Iglo schreef: za 25 december 2021, 14:44 Nóg geen bestelling dus, Nol…? Kwestie van tijd lees ik 😜
De kapitein is weer scherp :bier:

Maar ik wat ik al eerder zei, ik ga voor de winst volgend jaar dus komt er eerst een stalen hardtail :winkie:

Enjoy!!
Maak ik er wel foto's van :lol:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

MarkMeisner schreef: za 25 december 2021, 16:39
Heckler40 schreef: za 25 december 2021, 15:51
De kapitein is weer scherp :bier:

Maar ik wat ik al eerder zei, ik ga voor de winst volgend jaar dus komt er eerst een stalen hardtail :winkie:

Enjoy!!
Maak ik er wel foto's van :lol:
New rule ; only smartphone pictures are excepted ..,,
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gesloten