Canyon Stoic 2+++ (huidige staat op pg.5)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi werk, en niet even net een stapje beter dan een XCR :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

C1Rob schreef: di 23 november 2021, 21:30 ...Wat een verschil zeg die Diamond tov de XCR34... Super blij mee!...
Inderdaad, dan heb je ook wel twee uitersten te pakken :D
Daar zit nog heel veel tussenin wat ook een duidelijke verbetering t.o.v. de XCR is. Suntour maakt ook hele aardige vorken, een Aion is bijvoorbeeld al duidelijk beter.

Voor de DVO kun je als uitgangspunt de instellingen die zij opgeven nemen, voor veel mensen zijn die al aardig goed.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

kermit schreef: do 25 november 2021, 10:56
C1Rob schreef: di 23 november 2021, 21:30 ...Wat een verschil zeg die Diamond tov de XCR34... Super blij mee!...
Inderdaad, dan heb je ook wel twee uitersten te pakken :D
Daar zit nog heel veel tussenin wat ook een duidelijke verbetering t.o.v. de XCR is. Suntour maakt ook hele aardige vorken, een Aion is bijvoorbeeld al duidelijk beter.

Voor de DVO kun je als uitgangspunt de instellingen die zij opgeven nemen, voor veel mensen zijn die al aardig goed.
Haha ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik zo snel van de 1 naar de andere uitsterste zou gaan. De diamond was een "die zou ik ooit wel eens willen hebben" maar toen hij voorbij kwam op Bikemarkt voor een schappelijke prijs kon ik het niet laten.

De aion en duralux waren ook vorken die me nog wel wat leken en begrijp dat diamond ook in de Suntour fabriek worden geassembleerd dus idd niks mis met suntour.

Moet zegen dat de DVO setup guide erg goed is en de settings inderdaad gelijk goed aanvoelen.

Ondertussen ook maar de knoop doorgehakt en de magura mt5 besteld. De eenmalige einde jaars "bonus" die gaat komen is er iig al uit nu. :roll: Of ik die direct monteer of nog even wacht tot deze schijven/blockjes opzijn weet ik nog niet. Voor magura schijven zal ik of CL > 6 gats adapters moeten regelen of de Magura centerlock schijven moeten kopen.

Veel geld in 1 keer, maar heb het nu wel goed en heb het zo uitgedacht dat mocht ik ooit een andere fiets willen deze delen allemaal gewoon mee gaan :) Daarnaast had ik eerst eigenlijk ook budget voor een stoic 3 + een beetje maar goed ivm de huidige situatie in de wereld werd het een 2 met extra upgrade budget
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Wat zijn je ervaringen van de magura mt5? Ik wil mijn mt-410 upgrade en ik vraag me af of die goed zijn.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Ik heb ze nog niet gemonteerd :oops: maar van wat ik begreep zijn er mensen die niks anders willen en mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar daar worden we niet echt wijzer van want het is, net als de meeste andere remmen, te veel een persoonlijke keuze. Deels ook waarom ik er maar gewoon voor gegaan was(naast de super prijs 😂) .

Dus mijn ervaring krijg je nog even te goed :wink: het zal iig heel wat anders zijn dan de mt200 die hier standaard opzitten...

Afbeelding

Ondertussen wel een Renthal fatbar lite stuur gemonteerd. Ik vind de zithouding nu toch een stuk fijner dus dat is geslaagd.

Nu is het alleen nog wachten op het kabel doorvoer tooltje zodat ik de Loam dropper ook echt kan monteren...

Vannochtend nog lekker een rondje staphorst gedaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooie upgrades en van die MT5's ga je wel plezier van hebben.

Grote kans dat je ze gewoon op je huidige schijven kan gebruiken. Voor kun je makkelijk monteren zonder de leidingen los te halen en dan kun je even testen of ze niet aanlopen.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

MarkMeisner schreef: zo 5 december 2021, 20:01 Mooie upgrades en van die MT5's ga je wel plezier van hebben.

Grote kans dat je ze gewoon op je huidige schijven kan gebruiken. Voor kun je makkelijk monteren zonder de leidingen los te halen en dan kun je even testen of ze niet aanlopen.
Thanks :)

Ah top! Aankomend weekend maar even proberen.

De dikte van de shimano schijven (of het feit dat ze juist niet dik zijn zoals magura schijven) geven geen problemen?
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

die remen is een fijne upgrade als het allemaal werkt

je kan gewoon met de shimano schijven blijven rijden,icm magura remmen
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

nick22 schreef: zo 5 december 2021, 21:58 die remen is een fijne upgrade als het allemaal werkt

je kan gewoon met de shimano schijven blijven rijden,icm magura remmen
:D

Fijn! Nou ik weet wat ik volgend weekend ga doen haha, toch snel maar monteren dus. :-q

Oh ennuh, ik zat net nog eens naar de rit van vandaag te kijken op strava... Ondanks dat ik niet helemaal fit was vandaag toch 34 bekertjes en ik heb die route al een paar keer gedaan :o

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

C1Rob schreef: zo 5 december 2021, 22:02
nick22 schreef: zo 5 december 2021, 21:58 die remen is een fijne upgrade als het allemaal werkt

je kan gewoon met de shimano schijven blijven rijden,icm magura remmen
:D

Fijn! Nou ik weet wat ik volgend weekend ga doen haha, toch snel maar monteren dus. :-q

Oh ennuh, ik zat net nog eens naar de rit van vandaag te kijken op strava... Ondanks dat ik niet helemaal fit was vandaag toch 34 bekertjes en ik heb die route al een paar keer gedaan :o

Afbeelding
Kijk, dat geeft gelijk een lekkere boost! :-q Heb ik ook altijd met nieuwe onderdelen die de snelheid omhoog kunnen gooien, dat je ook gelijk terugziet.

Volgens mij zijn Magura schijven net een fractie dikker, dus Shimano schijven gaan zeker passen.
C1Rob schreef: do 25 november 2021, 11:25

Veel geld in 1 keer, maar heb het nu wel goed en heb het zo uitgedacht dat mocht ik ooit een andere fiets willen deze delen allemaal gewoon mee gaan :) Daarnaast had ik eerst eigenlijk ook budget voor een stoic 3 + een beetje maar goed ivm de huidige situatie in de wereld werd het een 2 met extra upgrade budget
Gewoon deze lekker verder upgraden, dan verspreid je de kosten over een langere tijd. Dan kun je altijd later nog een ander gewenst frame kopen en zoveel mogelijk overzetten.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je toch voorlopig Staphorst rijdt, zou ik geen haast hebben. Da's niet bepaald terrein waar je een 4-piston voor nodig hebt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

MarkMeisner schreef: zo 5 december 2021, 22:17
C1Rob schreef: do 25 november 2021, 11:25

Veel geld in 1 keer, maar heb het nu wel goed en heb het zo uitgedacht dat mocht ik ooit een andere fiets willen deze delen allemaal gewoon mee gaan :) Daarnaast had ik eerst eigenlijk ook budget voor een stoic 3 + een beetje maar goed ivm de huidige situatie in de wereld werd het een 2 met extra upgrade budget
Gewoon deze lekker verder upgraden, dan verspreid je de kosten over een langere tijd. Dan kun je altijd later nog een ander gewenst frame kopen en zoveel mogelijk overzetten.
Eens hoor :) Duurt nog wel even voor ik toe ben aan wat anders denk ik ;)
cheeta schreef: zo 5 december 2021, 22:23 Als je toch voorlopig Staphorst rijdt, zou ik geen haast hebben. Da's niet bepaald terrein waar je een 4-piston voor nodig hebt...
Ook zeker eens :) Deels ook de reden dat ze er nog niet opzaten. Had mezelf al verteld dat ik deze blokjes wel eerst oprijdt. Ze waren wel echt een goede blackfriday deal die ik niet kon laten liggen anders had ik nog wel even gewacht.

Wil nog meer routes gaan rijden maar het is dat ik de ondergrond nu een beetje ken in zwolle en staphorst dus weet waar ik terecht kan met dit weer haha.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Eergister de dropper gemonteerd.

Bijna 2.5 uur bezig geweest, kreeg die mantel kabel niet goed door het frame... Maar het is gelukt!

AfbeeldingAfbeelding

Zojuist even een kort rondje gedaan, het was goed koud :lol:

Afbeelding

"een dropper is niet persee nodig in NL" kan ik goed snappen, maar met een fiets als deze op een route als die in Zwolle geeft het toch wel echt heel veel meer plezier!
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

C1Rob schreef: za 11 december 2021, 13:38 Eergister de dropper gemonteerd.

Bijna 2.5 uur bezig geweest, kreeg die mantel kabel niet goed door het frame... Maar het is gelukt!

"een dropper is niet persee nodig in NL" kan ik goed snappen, maar met een fiets als deze op een route als die in Zwolle geeft het toch wel echt heel veel meer plezier!
Het is echt een gepruts om die kabel er doorheen te krijgen! Heb je er wel gelijk een cable silencer omheen gedaan? Bij mij ging hij namelijk enorm rammelen intern dus heb ik het werk nog een keer moeten doen maar is hij nu wel stil !!

Of jij moet je er niet aan storen :P

Het maken van een bunnyhop wordt met een dropper echt veel makkelijker en je rug zal je ook dankbaar zijn dan je verder door je benen kunt zakken en niet meteen op je zadel zit!
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mrfrank schreef: ma 13 december 2021, 16:52 ... niet meteen op je zadel zit!
... of met je zak en dat je de laatste drie km naar huis fiets met de gedachten dat het klaar is met de seksuele uitspattingen voor dat weekend :cry:
Plaats reactie