Ik ben Robbert en woon momenteel in Zwolle.
Lengte: 186cm
bbl: 83cm (een echte johnny bravo lichaamsverhouding als het aan alle size configurators ligt )
Gewicht: 100kg maar daar wordt aan gewerkt!
Na veel uitzoek werk over welke fiets mij zou passen en wat er te krijgen was werd het wil gehalte net een stukje hoger met de bekende "er kan nog wel een klein beetje meer bij". Omdat dit mijn eerst MTB is (ik had al wel eens een route gefietst met een werk uitje of op een huur fiets maar dat was het dan ook) heb ik toch besloten om voor een wat goedkopere fiets te gaan en deze te upgraden wanneer ik daar aan toe ben.
Ik heb uiteindelijk in September de Canyon 2 besteld.
Speclist:
- Frame: Canyon Stoic 2 - Maat L 29''
- Fork:
SR Suntour XCR34 AIR 140 mm> DVO Diamond D1 140mm - Wielen:
Alexrims DP30 (30mm intern)> NEWMEN ADVANCED SL A.30 29" - Band voor:
Schwalbe Magic mary 2.40 Addix soft Super trail> Maxxis Rekon 2.40 3c maxx terra Exo - Band achter:
Schwalbe Hans Dampf 2.35 Addix soft Super trail> Maxxis Rekon 2.40 Dual Exo - Drivetrain: Shimano 1x10(Deore M6000 GS derailleur, Deore M6000 shifter, Deore M4100 11-42 cassette), KMC X10-93 10s ketting
- Crankset: Prowheel charm 170mm 30T boost
- Pedalen: Raceface Atlas flat pedal
- Remmen voor:
Shimano MT200, Shimano Tourney TX 203 mm> Magura MT5, Magura Storm HC 203 mm, Galfer standard pads - Remmen achter:
Shimano MT200, Shimano RT10 180 mm> Magura MT5, Magura Storm HC 180 mm, Galfer standard pads - zadelpen:
normale zadelpen 30.9 450 mm> PNW Loam 170 mm + Loam Lever - Zadel:
VELO VL-1589(?)WTB Volt - Stuur:
Standaard 780 mm 20 mm riser stuur> Renthal Fatbar Lite 31.8 760mm 30mm rise - Stuurpen: Standaard 40 mm stuurpen
- Grips:
Standaard grips(VELO VLG-311D2)>Ergon GE1 Evo Grips deep moss> Ergon GA3 Grips black - Spatborden: Mucky Nutz long (voor in de winter) + Mucky nutz short (In de winter)
Gelijk maar even in elkaar gezet natuurlijk!
Helaas kwam ik er achter dat de beloofde vork pomp niet in de doos zat en ik vond het ook niet heel netjes dat de sticker op de voorvork al beschadigd was tijdens transport(helemaal vanwege de transport doos die de hemel in wordt geprezen bij Canyon). Na contact met Canyon service was de demper pomp dezelfde dag nog verstuurd en kreeg ik een waarde bon voor accesoires in de canyon store. Hier heb ik een voor en achter spatboard van Muckynutz van gekozen.
Helaas waren mijn pedalen er de volgende dag pas maar ik bedacht me later dat ik nog een setje pedalen van mijn oude Eastern trail digger 24" had en kon ik dus alsnog een proef rit maken.
Ik was gelijk verliefd haha maar merkte wel dat de banden veel te lomp zouden zijn voor in Nederland. Na op het forum wat Stoic topics te hebben gelezen wist ik al dat banden wisselen veel zou doen dus na wat twijfel en wat vragen hier toch maar voor een set Maxxis Rekon 2.4 gegaan. Dit, inclusief het tubeless maken, scheelt 1.2kg aan roterend gewicht tov de schwalbe banden met innertubes! Waarschijnlijk is dit alsnog te lomp voor velen maar ik vind het tot zover prima rijden. De schwalbe banden houd ik voor de toekomst voor eventuele vakanties in het buitenland.
Ook waren de pedalen binnen gekomen. Een hele mooie set Raceface Atlas pedalen (verlaat verjaardagscadeau van de vriendin en ze waren ook nog eens in de aanbieding).
Lekker veel grip!
Eerste rondjes:
Kwam er eigenlijk direct wel achter dat het zadel te smal was voor mij en dat ik de handgrepen niet heel fijn vond. Er is een WTB volt zadel opgekomen in de juiste maat, een setje Ergon grips (denk alleen dat deze retour/in de verkoop gaan en er een andere type ergon grips op komen. Dit is toch niet helemaal de juiste maat voor mij denk ik...) en een bidon houder(kleur valt me tegen haha, die zal vast nog een keer zwart worden).
Daarnaast waren ook de voor en achter spatborden(eigenlijk een kort voorspatbord) binnen gekomen en deze maar even met de bijgeleverde velcro en wat herbruikbare tyraps gemonteerd.
Vandaag nog weer een paar rondjes gemaakt en moet zeggen dat ze goed hun werk doen. De fiets zal altijd nog vies worden maar mijn kleding zat er niet onder! In het voorjaar/ de zomer kan het achterspatbord aan de voorkant gemonteerd worden
Nu eerst maar een tijdje fietsen. Ik denk dat de eerst volgende upgrades een dropper post en eventueel een stuur met net iets meer rise worden. Daarna zullen de remmen vast een keer geupgrade worden.