Transition Patrol V3 - Frankrijk, Italië en Duitsland

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Spec list
Omdat deze nog nergens compleet staat, dacht ik 't even onder elkaar te zetten!

Vork: Rock Shox Lyrik Ultimate RC2.1 170mm
Demper: Fox DPX2 Elite 205x65 trunnion mount
Wielen:
Velgen: DT-Swiss Fr560
Spaken: Sapim Race 2.0-1.8-2.0
Nippels: Sapim messing
Naven: Hope Pro-4 Boost
Ventielen: Muc off oil slick
Banden:
Schwalbe Magic Mary Evolution ADDIX Soft Super Trail
Schwalbe Hans Dampf Evolution ADDIX Soft Super Gravity
Pedalen: One-Up composite flatpedals
Stuur: One-Up 35mm Carbon, 35mm rise
Bashguard: One-Up Bash Guard
Dropper: One-Up 210mm V2.1
Dropper remote: Wolf tooth (I-spec)
Zadel: Ergon SM pro
Handvatten: ESI Chunky
Remmen:
Remhendels: Shimano Zee
Remklauwen: Shimano XT BR-M8020 4-pot
Remschijf voor: Shimano SM-RT86 203mm
Remschijf achter: Shimano SM-RT86 180mm
Overbrenging:
Derailleur: Shimano XT RD-M8000 GS
Shifter: Shimano XT SL-M8000 (I-spec)
Ketting: Shimano CN-HG701-11
Cassette: Shimano Deore CS-M5100 11-51
Crank: Shimano XT Crank FC-M8100-1
BB: Shimano BB-MT800
Tandwiel: Garbaruk 30t (round)
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Vogezen 2022

De laatste tijd weinig te melden gehad hier, de Transition doet z'n werk erg goed en bevalt super. Het vergelijk met de oude Radon Slide wordt steeds lastiger, omdat 't gewoon 2 totaal verschillende fietsen zijn. De Transition verslint werkelijk alles wat je voor z'n wielen gooit, waar ik wel vrolijk van word :-q
Afgelopen week in de Vogezen geweest en wat rondjes in La Bresse, Lac Blanc en uiteraard de locale omgeving gefietst. Een klein sfeer impressie:

Afbeelding
Traverseren, dus even zonder helm (30+ graden die dag)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie plaatjes, krijg spontaan zin om te rijden :-q
Puik fietsje en je gebruikt `m goed, zo te zien 8)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hele mooie beelden! Mooi gebied ook zo te zien en flink genieten :-q
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Blijft een vet frame en een mooie build. Heb je toevallig al last gehad van bushings of lagers die zich invreten? Dat was geloof ik de achilleshiel van dit frame, misschien is dat met die versie2 opgelost?
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Michiel schreef: do 28 juli 2022, 12:32 Heb je toevallig al last gehad van bushings of lagers die zich invreten? Dat was geloof ik de achilleshiel van dit frame, misschien is dat met die versie2 opgelost?
Dit is voor 't eerst dat ik er van hoor. Zelf heb ik nog geen problemen opgemerkt gelukkig, maar binnenkort gaat 'ie even uit elkaar voor controle/onderhoud dus dan zal ik er extra op letten.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

bob. schreef: do 28 juli 2022, 12:39
Dit is voor 't eerst dat ik er van hoor. Zelf heb ik nog geen problemen opgemerkt gelukkig, maar binnenkort gaat 'ie even uit elkaar voor controle/onderhoud dus dan zal ik er extra op letten.
Ik overwoog het frame bij Bike-components te kopen en werd daarop geattendeerd door die ene zwitser die daar werkt. Zij waren toen volgens mij ook nog de verdeler binnen dld van Transition en hadden best wel wat frames teruggekregen met dit euvel. Maar meer dan dat weet ik ook niet en misschien is dat wel met die versie 2 opgelost. Dus ik zou zeggen, haal hem lekker uit elkaar en check die punten dan even op invreten. Misschien kan je zelf dan een insertje draaien ofzo. Als je een stuurpen kan maken is een insert natuurlijk niets :-D
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Michiel schreef: do 28 juli 2022, 12:51 Ik overwoog het frame bij Bike-components te kopen en werd daarop geattendeerd door die ene zwitser die daar werkt. Zij waren toen volgens mij ook nog de verdeler binnen dld van Transition en hadden best wel wat frames teruggekregen met dit euvel. Maar meer dan dat weet ik ook niet en misschien is dat wel met die versie 2 opgelost. Dus ik zou zeggen, haal hem lekker uit elkaar en check die punten dan even op invreten. Misschien kan je zelf dan een insertje draaien ofzo. Als je een stuurpen kan maken is een insert natuurlijk niets :-D
Een snelle google zoektocht levert op 't V2 frame niet zoveel op. Wel inderdaad bij 't V1 frame, met name bij de bushings van de shock. De V1 shock zat anders gemonteerd, want in 't V2 frame zit een trunnion mounted shock met kogellagers in 't frame. Ik heb 't idee dat dit issue al uit de wereld is. Desalnietemin ga ik 't even controleren :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik zal wel een mega-nerd zijn, maar ik vind zo'n CNC gefreesde stuurpen echt helemaal de bomb. Mooi werk!

(Rest van de build + pics mogen er ook best zijn ;-) )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Frankrijk, Italië en Duitsland 2022
Bijna vergeten om hier nog een update te plaatsen. Afgelopen zomer nadat ik met m'n kameraden in de Vogezen was geweest, heb ik samen met m'n vriendin een leuke trip gemaakt met een (gehuurde) camper. Begonnen in de Luxemburg, om via de Vogezen en de Jura in Italië te eindigen voor de Stelvio for life challenge. Uiteraard gaan de enduro bikes mee op zo'n trip en heeft mijn vriendin nog wat leuke fotootjes en filmpjes gemaakt. Het was haar eerste ervaring met park rijden, dus we hebben e.e.a. rustig opgebouwd. Maar aan 't einde van de vakantie stuiterde ze heerlijk mee over alle rode trails en moest ik op de blauwe trails geen foutjes maken om vervolgens iemand in m'n achterwiel te hebben hangen :winkie: Ze heeft erg veel progressie geboekt en het virus is goed overgeslagen :-q

Nog enkele fotootjes (stills uit een filmpje, niet te meest briljante kwaliteit) in Bike Park Metabief:
Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens doorgereden naar Livigno waar we ook een dagje in bike park Mottolino hebben gehobbeld:
Afbeelding

Afbeelding


En als afsluiter van de vakantie: de Stelvio for life challenge. Dit was een initiatief dat op 't werk is geboren, waarbij we met zoveel mogelijk collega's de Stelvio pas hebben beklommen. Wij hadden de enduro fietsen bij, dus dat ging daarmee gebeuren. Na de top te hebben gehaald, zijn we compleet off-road via diverse wandelpaden en singletracks terug naar Bormio afgedaald. Een enorm avontuur waar we 10uur mee bezig zijn geweest in totaal. Maar het belangrijkste; we hebben 't gedaan :-D

Hier (nagenoeg) op de top van de Stelvio. Het had de hele ochtend al geregend en was een comfortabele 3.6gr. daarboven :-{
Afbeelding

Dit op 2760mtr hoogte:
Afbeelding



Om 't bikepark seizoen goed te eindigen ben ik 13nov met m'n vriendin naar Willingen gereden. Rustig beginnen met de flow lijnen om vervolgens de nieuwe freeride eens aan te pakken. Uiteraard de Enduro lijn nog even gereden, maar omdat dit voor m'n vriendin wat te hoog gegrepen is heb ik die 1x solo gereden om vervolgens samen weer lekker op de freeride te hobbelen.

Ook hier wat stills uit een filmpje, dus niet de beste kwaliteit:
Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk fatsoenlijk afsluiten zo'n dag:
Afbeelding
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Niks mis met die stills / plaatjes :-q duidelijk genoeg om te zien dat jullie goed bezig zijn geweest :-q
Plaats reactie