Santa's

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Hi all,

Het heeft even geduurd maar na een tijdje lurken toch maar een eigen topic aanmaken.
Ik ben Lunatt, 33 jaar en fiets nu een jaar of 7. Eerst begonnen met een jaartje alleen de racefiets, waarna er een hardtail bij kwam (Cube LTD); dat ging lang goed met ongeveer 50/50 qua afwisseling.
De laatste paar jaar sloeg het evenwicht wel echt om naar MTB'en, dit jaar zelfs maar een keer of 2 op de racer gezeten en de rest op de MTB's.
Nadat de Cube het leven liet na ~4,5 jaar (scheur in de chainstay; kreeg wel een garantieframe maar die was zo op MP verkocht) was ik op zoek naar iets nieuws.
Het is uiteindelijk een Santa Cruz Tallboy (carbon S kit - GX afmontage) geworden.
*Bericht aangepast aangezien de Tallboy de verkoop in is gegaan, 27,5" bij de 5010 fietst mijn inziens stukken leuker :-D

Afgelopen juli is er een 2e fiets bij gekomen.
Santa Cruz 5010 carbon XT-reserve kit)
Afbeelding
Ook deze is stock, alleen 'eigen' stickers erop gezet, mooi maatje wielen op een medium fiets :P .
Op deze nu zo'n 800 km gefietst.
De Tallboy rolt makkelijker (ik ben 10-15% langzamer op de 5010; hoewel daar ook 10mm meer veerweg opzit en banden met veel meer grip), 5010 voelt dan weer wendbaarder en speelser; dus die afwisseling bevalt heel goed.

Nu alleen nog mijn kunnen en conditie enigszins op pijl brengen voor de mogelijkheden van de fietsen :o . Na het lezen van wat topics misschien toch maar eens oriënteren op het volgen van een clinic; maar uiteindelijk draait het toch om de fun en die is er nog lang niet af :winkie: .

Vanwege de beperkte beschikbaarheid van alles (frames en onderdelen) is de 2e weer een volledige fiets geworden. Maar het plan is toch wel om de volgende een keer zelf op te gaan bouwen (en ook weer meer over het onderhoud etc leren). Alleen wat zou dat dan moeten worden... Zoveel gave keuzes tegenwoordig :lol: .

Ik fiets met enige regelmaat rond in Dorst (en cadettenkamp / vrachelen). Andere baantjes in NL komen af en toe aan bod, zoals Loonse en Drunense duinen, Parkstad baantjes in Limburg, Utrechtse heuvelrug etc.

Mocht je me een keer tegen komen of me inhalen *Wave*.
Laatst gewijzigd door Lunatt op di 30 november 2021, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Alsof 1 niet genoeg was :o

Ik kan me voorstellen dat het lastig kiezen is ja want je wil de ene natuurlijk niet vaker dan de ander thuislaten :D
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooie renstal, wel bijzonder twee toch redelijk dicht bij elkaar liggende SC fietsen.

Laat je de 5010 nog in ruigere terreinen uit dan UHR etc?
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Dutch schreef: za 23 oktober 2021, 21:44 Mooie renstal, wel bijzonder twee toch redelijk dicht bij elkaar liggende SC fietsen.

Laat je de 5010 nog in ruigere terreinen uit dan UHR etc?
Nope, nog niet. Maar wie weet wat de komende jaren gaat brengen :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dan kun je mooi de 5010 naar Bronson ombouwen :-q
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Dutch schreef: za 23 oktober 2021, 21:51 Dan kun je mooi de 5010 naar Bronson ombouwen :-q
:o Dat klinkt wel als een top idee! 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooie fietsen :-q


En ik denk dat die 10-15% verschil in snelheid voor 99% in de banden zit. Probeer eens een setje snelle banden onder de Solo, wereld van verschil en een nog leukere fiets :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lars TB schreef: za 23 oktober 2021, 22:02 Mooie fietsen :-q


En ik denk dat die 10-15% verschil in snelheid voor 99% in de banden zit. Probeer eens een setje snelle banden onder de Solo, wereld van verschil en een nog leukere fiets :bier:
Door jou staat er straks een Santa te koop binnenkort :)
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Victor1977 schreef: zo 24 oktober 2021, 00:38
Lars TB schreef: za 23 oktober 2021, 22:02 Mooie fietsen :-q


En ik denk dat die 10-15% verschil in snelheid voor 99% in de banden zit. Probeer eens een setje snelle banden onder de Solo, wereld van verschil en een nog leukere fiets :bier:
Door jou staat er straks een Santa te koop binnenkort :)
:winkie:
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Mooie fietsen :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Victor1977 schreef: zo 24 oktober 2021, 00:38 Door jou staat er straks een Santa te koop binnenkort :)
Zoooo egoïstisch, meer dan 1 fiets... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie