Canyon Lux Trail CF7, een lekkere trail-racer! - Transalp pics pag. 4, 5; Voerstreek 8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie trails! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Gave pics!

Wat was dat voor tyrap reparatie?
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Supermooi fotoverslag ! Een dergelijk trip staat voor volgend jaar op mijn lijstje en dit soort foto’s motiveert enorm :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik bedenk me dan dat ik weer een jaar voorbij heb laten gaan. :~ Niet helemaal trouwens maar het haalt niet bij dit.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie foto's :-q

De Lux mag blijven?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Idske schreef: zo 19 september 2021, 20:49 Heel gaaf! Leuk om mn "oude" bandje in actie te zien:)

Dat je het overleeft hebt op die "achterlopende" Lux Trail ;)
@Idske, die WiWi achter (icm WiWi voor) was perfect! 1x achter moeten pluggen, verder lekkere grip voor, en ook achter tractie zat en licht lopend (die foto van dat wiel met tiewraps betrof het wiel van een maatje, met gebroken carbon velg, mbv tiewraps heeft die heelhuids Livigno kunnen bereiken).

Vooral foto's gemaakt op de lange klimmen, op de vlakkere gedeeltes, want bergaf heb ik geen geduld om stil te gaan staan om foto's te maken, dan wil ik door door door :wink: ... Maar de plaatjes geven de sfeer prima weer :-q .

En de Lux Trail mag zeker blijven, @TSTM!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

mooie platen en trails!
volgend jaar wil ik dat ook weer.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Super! Mooie beelden.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mooie fotos!!
Hoe was de trip qua techniek? Op de fotos ziet het meeste er allemaal goed rijbaar uit .
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooie ploaties. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

daniel1975 schreef: ma 20 september 2021, 08:46 Mooie fotos!!
Hoe was de trip qua techniek? Op de fotos ziet het meeste er allemaal goed rijbaar uit .
Technisch :winkie: ...
De foto's zijn allemaal gemaakt vanaf makkelijke punten. Heb geen foto's van de meer technische afdalingen en prachtige trails af/op (of ik moet nog op de Vasalink kijken, dit zijn bijna allemaal eigen foto's).

Dag 1, vanaf Ischgl via de afgelegen Heidelberghütte laatste stuk steil klimmend en soms lopend naar de Fimbapas op 2600hm was killing! Wordt meteen gevolgd door een schitterende technische lange afdaling met veel stenen en keien helemaal naar beneden, gevolgd door op/af worteltrails en hangbruggen naar Scuol.
Dag 2: einde dag steile schotterklim, gevolgd door technisch paadje met keien en wortels, steil op, steil af. Meerdere valpartijtjes. Zo technisch dat een aantal panorama variant rijders de rest van de week maar de gewone variant zijn gaan doen (die optie is er, tijdens de week switchen naar een andere niveaugroep, of switchen van gewone naar panoramavariant en andersom).
Dag 3: Vanaf St Maria naar Livigno. Naar Livigno over oude WO I danwel II paadjes naar beneden knallen, laatste stuk eindigt pas in vriendelijkere bostrails bij Livigno.
Dag 4: Livigno naar St Moritz. Via de Passo Forcola op de grens van Italië naar Zwitserland prachtige trails over de Bernina pas, daarna het traject van het wereldberoemde Berninatreintje volgend naar Pontresina, St Moritz.
Dag 5 en 6: natuurlijke trails en flowtrails rond St Moritz. Een van de hoogtepunten, de Suvrettapas op de laatste dag (dag 5 en 6 waren qua programma omgewisseld ivm het weer, voor de Suvrettapas, ver weg en echt outback, heb je beter weer/goed zicht nodig).

Zeker een technische transalp!
Wat mij betreft de meest technische, en mooiste en leukste, van de 5 die ik reed.
Velen hebben bergop wel wat moeten lopen, de kunst is zo lang mogelijk door te klimmen. Ook als het tegen de 25-30% gaat, op stenen, wortelen, op grote hoogte (ijle lucht)etc. Omgekeerd idem: velen hebben in de afdaling stukjes gelopen, ook hier vind ik het het leukst zoveel mogelijk fietsend te blijven doen. Meeste lukte wel, op een enkele 180gr switchback na die alleen te doen was als je je achterwiel kon omzetten, een techniek die ik niet beheers (zeker niet met afgrondjes naast je!).

Voor de Panoramavariant moet je gewoon een goede daler zijn en houden van lastige trails. Is dat je ding niet, ontbreekt de geschikte fiets of ontbreken voldoende skills, dan moet je de gewone 'XC-variant' doen. Fully is ideaal natiuurlijk.
En je moet nog steeds gewoon veel klimmen! Af en toe de lift betekent een korte adempauze, maar er zitten evenveel hm's in als in de gewone variant. Je krijgt er alleen meer trails en daalmeters bij. Bergop skip je de saaiere lange rechtoe rechtaan asfalt/schotterklimmen door wat extra liftgebruik.

Bergervaring is wel gewenst, handig. Aan ervaring op alleen gesoigneerde hollandse flowtrails heb je weinig. Je moet over stenen, keien, worteltapijten kunnen rijden, dropjes kunnen meesteren, op en af. Switchbacks, gemene schotterbochten, alles zit erin. Snel goede lijnen lezen en kiezen... het is en prachtig qua omgeving, en qua uitdaging en techniek.

Ik reed bv niveau Panorama Blauw: gem. 40-70km/dag, gem. 1500hm klimmen/dag (meeste 1800 hm geloof ik). En door de liften honderden hm's extra dalen erbij/dag (meeste was 2900 hm's dalen geloof ik). En dat 6 dagen achtereen. Vorige 2x keer de 'gewone' Rode varianten gereden, dan moest ik 2-3 weken bijkomen na thuiskomst. Heb nu na Panorama Blauw het gevoel lekker op vakantie te zijn geweest (minder hm's minder snel hoeven klimmen, scheelt dus enorm voor mij!)
Rood doet qua klimmen gem 2000hm/dag, uitschieters tot 2400hm.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Inspirerende plaatjes,

En 6 dagen a1500 hm, respect :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooie tocht!

Op de eerste twee foto's zie ik de trail doorlopen op de achterliggende bergen...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Heel erg vet!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog wat mooie Pics uit de Vasa dropbox:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door aurelius op vr 24 september 2021, 08:54, 4 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie