Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Krap bochtje maakt de dropperkabel bij je trapas. Kijk niet gek op als je die kabel wat vaker moet vervangen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Kapitein Iglo schreef: zo 11 juli 2021, 10:34 Krap bochtje maakt de dropperkabel bij je trapas. Kijk niet gek op als je die kabel wat vaker moet vervangen.
Ik denk dat het met de ‘dropper’ die er nu opzit geen probleem gaat worden :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat was mij ook opgevallen :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Erg mooi fietsje geworden. My point of remark, de aansluiting van je remleiding op je achterste remklauw zou ik een stukje naar onderen verdraaien.
“Old, not obsolete”
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5232
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

ThijsE schreef: vr 9 juli 2021, 19:58 Wel gevaarlijk want zo een haalt je (te) snel over om weer te fietsen :wink:
Als je zo'n fiets hebt staan zou ik de pijn wegspuiten en lekker gaan :tong .
MarkMeisner schreef: za 10 juli 2021, 14:35 Slijptol was nodig om de remklauwboutjes 4mm in te korten, die waren net te lang. Het frame heeft maar 8mm schroefdraad beschikbaar. Dat is het enige nadeel van dit frame ben ik achter gekomen.
Phoe, gelukkig, Dacht dat je de chainstay korter aan het maken was :winkie: ,
Qprs schreef: vr 9 juli 2021, 17:39 Oei, ik wist niet dat die vork in deze kleur te krijgen was. Toevallig ben ik ook met een bruine kleurstelling bezig, maar zo mooi als deze Sour gaat het nooit worden :-q
Ik heb die kleur in mijn Honzo zitten, dus als je zeker wilt weten of het gaat matchen ben je altijd welkom. Is een vrij incourante kleur, dus wel eens voor een zacht prijsje te vinden.

Hij is erg mooi geworden :-q . Veel plezier en veilige km's.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Rayb81 schreef: za 10 juli 2021, 22:46 Afbeelding

Afbeelding

Verder moet je zeker zelf weten wat je doet, doe ik ook altijd :D
Thanks, but no thanks. De huidige RVS vind ik mooi zat :D
drBunhead schreef: zo 11 juli 2021, 09:37 Hele mooie build geworden, een van de weinige waar ik tan-walls goed vind passen. Vind de bidon houders juist heel goed passen binnen deze kleurstelling. Wel eens met de kritiek op de DVO stikkers, die had ik gelijk gemaakt aan de frame belettering. Maar verder heel strak.
Van de stickers kon ik enkel het donkere zilver en het bruine kiezen. Ik vind dit sjieker en minder opzichtig staan.
Foxc schreef: zo 11 juli 2021, 10:26 Smaakvolle build :-q Ben een groot voorstander van eenvoud, niet te veel kleurcombi’s en details die te veel afleiden van het geheel. Bruin met de metallic calipers en de schijven is echt een briljante combi van kleur en vorm, goed gedaan :-q
Thanks! :-q
Kapitein Iglo schreef: zo 11 juli 2021, 10:34 Krap bochtje maakt de dropperkabel bij je trapas. Kijk niet gek op als je die kabel wat vaker moet vervangen.
Klopt, die is inderdaad flink scherp. Heb gisteravond de nieuwe Fox Transfer dropper gemonteerd en werkt beter dan verwacht met deze scherpe bocht, maar ben wel benieuwd hoe lang het goed blijft gaan. Anders maar voor een AXS-versie kijken :winkie:
Marco79 schreef: zo 11 juli 2021, 11:59 Erg mooi fietsje geworden. My point of remark, de aansluiting van je remleiding op je achterste remklauw zou ik een stukje naar onderen verdraaien.
Goed punt, valt naast de fiets niet zo op maar op de foto's wel.
Jan the Man schreef: zo 11 juli 2021, 12:23
ThijsE schreef: vr 9 juli 2021, 19:58 Wel gevaarlijk want zo een haalt je (te) snel over om weer te fietsen :wink:
Als je zo'n fiets hebt staan zou ik de pijn wegspuiten en lekker gaan :tong .
MarkMeisner schreef: za 10 juli 2021, 14:35 Slijptol was nodig om de remklauwboutjes 4mm in te korten, die waren net te lang. Het frame heeft maar 8mm schroefdraad beschikbaar. Dat is het enige nadeel van dit frame ben ik achter gekomen.
Phoe, gelukkig, Dacht dat je de chainstay korter aan het maken was :winkie: ,
Qprs schreef: vr 9 juli 2021, 17:39 Oei, ik wist niet dat die vork in deze kleur te krijgen was. Toevallig ben ik ook met een bruine kleurstelling bezig, maar zo mooi als deze Sour gaat het nooit worden :-q
Ik heb die kleur in mijn Honzo zitten, dus als je zeker wilt weten of het gaat matchen ben je altijd welkom. Is een vrij incourante kleur, dus wel eens voor een zacht prijsje te vinden.

Hij is erg mooi geworden :-q . Veel plezier en veilige km's.

Ciao
Jan
Kreeg van een collega al een berichtje dat hij wel even een pikuurtje wilde zetten haha maar ik ga er niet aan beginnen. Gewoon rustigaan herstellen. Ik stap vandeweek wel even rustig op de camera in de rugzak voor wat mooie final-foto's in het bos :-q

Bedankt voor het aanbod over de vork, maar het is prima zo. Heb er al meer dan zat geld in zitten en wil hem nu zo snel mogelijk vies gaan maken. De fiets mooi opbouwen is onwijs leuk, zeker ook met alle reacties hier maar eigenlijk heeft hij maar één doel: vies worden op de trails!


Dank allen voor de toffe reacties, opbouwende kritiek en tips. Binnenkort komen de laatste foto's als ik even mee op pad ga 8)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Pompiedompiedom, hij is klaar :-q Toch maar even met m'n zoon naar het bos gereden, ik kon het niet laten. Geen gekke dingen gedaan, maar de eerste indruk is in ieder geval goed. Ik had verwacht dat hij veel korter zou aanvoelen, maar dat valt reuze mee. Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat rijden!

Meer foto's volgen, maar deze moest ik vast delen :D

Afbeelding

Voor degene die hem in hoge resolutie willen zie, die is hier te vinden: http://www.markmeisner.com/upload/Sourcrumble.jpg
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nogmaals, prachtig resultaat :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

Zeer fraai! Mooie km's gewenst.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dat vind ik het nadeel van nieuwe fietsen, te mooi om op te rijden.
“niet-natuurliefhebbers, de leegte van die levens schokt me” heel vrij naar Tim Krabbé.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Grote kans dat ik bij de eerste rit al onderuit ga en dan zit de eerste kras er gelijk op :D

Hierbij de laatste foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remleiding loopt nu een stuk mooier. De banjobout kon gedraaid worden en hierdoor een montagepunt eerder al vastgemaakt worden :-q Bedankt voor de tip!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n nieuwe wallpaper!
Afbeelding

Afbeelding

En ik had nog een extra bruine toevoeging op de terugweg :D
Afbeelding

Nu is hij toch wel klaar. Uiteraard valt er altijd nog wat te upgraden. Het zadel van 20 euro voelt nu gevoelsmatig heel goedkoop, maar zit op zich prima. Dat had ik ook met de pedalen, en 100+ euro voor pedalen was een erg goede aankoop. Toch maar eens inlezen in zadels, kijken of daar nog wat op te winnen is.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Erg mooi geworden. Veel veilige km's gewenst. En in december wel ff insturen voor de BOTY he!
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Prachtig zo, hopelijk kun je er snel op rijden en wie weet kom ik je ooit eens tegen op de Veluwezoom :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mooi geworden! Nu snel opknappen en dan het bos in. (En als je ‘m indient voor de BOTY misschien die obscene logo’s van je handlebar verwijderen :-q ).
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hahaha, die Photoshop ik tzt wel weg :D
Plaats reactie