Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik heb een zwak voor alles wat er ouderwets uit ziet en zo ben ik vroeger ook op de wielrenfiets gestapt. Oude Koga's en Gazelle's sierden mijn schuur. Redelijk goedkoop, makkelijk aan te sleutelen en die slanke lijnen van de stalen ronde buizen zijn gewoon het mooiste wat er is.

Na begin vorig jaar het drukke westen te hebben verruild voor het mooie oosten ligt de Veluwe letterlijk én figuurlijk aan mijn voeten en moest er maar een nieuwe MTB komen. Ik had nog wel een oude Nishiki, maar de route in Spijkenisse was niet veel soeps en door veel werkuren kwam het er ook niet van om eropuit te gaan. Corona en de verhuizing zorgde ervoor dat er een goede fiets moest komen, dus een On-One Scandal was na veel rondneuzen op het internet besteld.

Een paar maanden verder was het toch tijd om de Scandal up te graden. We gingen toch niet op vakantie en mevrouw wilde graag de huiskamer verbouwen. Ik verkocht wat projectmotoren en het vakantiegeld ging niet op aan vakantie, wat een mooie boost gaf voor upgrades.

Eigenlijk bleef op het laatst alleen het frame over. Nog steeds dromend over een mooi stalen frame ging ik op zoek en vroeg ik Maverick om wat adviezen. Hij had al zoveel fietsen gehad en kent ook meer merken dan ik en hij kwam met het kleine Duitse merk Sour. De modellen frames, prijzen én levertijden stonden mij wel aan.

Na wat heen en weer gemail met Duitsland was de knoop doorgehakt en heb ik gekozen voor een Sour Crumble in de kleur Rootbeer. Nu ging het lange wachten starten. Oké, het zou maar 3-5 weken zijn, maar ik ben redelijk ongeduldig.

Afgelopen week kreeg ik dan eindelijk het mailtje dat hij onderweg was en toen begonnen het dagelijkst meerdere keren refreshen van de DHL-app. En zo geschiedde, hierbij mijn schitterende stalen Sour Crumble.

Speclist: 29-10-2022
Frame: Sour Crumble medium
Vork: DVO Diamond D1 160mm
Wielset: Erase naven, DT Swiss XM481 velgen & Sapim D-lite spaken. Handgespaakt door Jan de Man
Banden: Schwalbe Wicked Will 29x2.4 / Schwalbe Wicked Will 29x2.4 - Maxxis Assegai 29x.25 / Maxxis Dissector 29x2.4
Remset: Magura MT7 Pro HC met OAK Components hendels
Remschijven:203mm/203mm Magura Storm HC
Derailleur: SRAM GX AXS + Eagle rocker paddle
Cassette: SRAM NX 12-speed 11-50
Cranks: SRAM GX 170mm + 32 oval
Pedalen: Shimano XT PD-M8120 - DMR Vault
Stuur: Raceface Next R 35 800mm
Stuurpen: Renthal Apex 35 50mm stem
Grips: ESI Chunky
Dropper: Fox Transfer Performance Elite 175mm + Wolftooth remote
Zadel: SQLab 611 Ergowave Active


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas gister hard onderuit gegaan en mijn schouder flink gekneusd. Het opbouwen moet dus nog een paar dagen wachten voor ik fatsoenlijk aan de fiets kan werken. Hopelijk kan ik in de loop van volgende week een eerste testrit maken :-q
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op za 14 januari 2023, 18:10, 72 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Fraai frame en de onderdelenlijst is ook dik in orde. Veel plezier met opbouwen en welkom bij de Steel is Real club.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi hoor.

Ben benieuwd naar het eind resultaat en vooral ook hoe hij rijd.
“niet-natuurliefhebbers, de leegte van die levens schokt me” heel vrij naar Tim Krabbé.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Goede keus, leuke frames van een leuk merk. :-q Op naar de serieuze trails met zo'n fiets. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

Gaaf! Erg benieuwd naar het eindresultaat.

Nog een andere voorband in de speclist...? :wink:
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Da's een mooie zeg!

Beterschap, en daarna succes met opbouwen :)

Benieuwd naar het resultaat :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ben wel benieuwd naar de gedachte achter die ene ISCG05-tab. Ik dacht dat je altijd wel twee bevestigingspunten “nodig” had als je iets van een bash wil monteren?

Gauw opbouwen, wordt mooi!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Kapitein Iglo schreef: ma 5 juli 2021, 19:04 Ik ben wel benieuwd naar de gedachte achter die ene ISCG05-tab. Ik dacht dat je altijd wel twee bevestigingspunten “nodig” had als je iets van een bash wil monteren?
Valt de andere niet gewoon weg door de gekozen hoek van de foto's?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben - dan zit de ander net achter de downtube op de eerste foto 👌🏻
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Tab zit aan de andere kant inderdaad :-q

Bedankt allemaal! Hopelijk ergens deze week rustigaan beginnen met frameprotectie plakken en dan de onderdelen erop bouwen.
fedaia schreef: ma 5 juli 2021, 18:29 Gaaf! Erg benieuwd naar het eindresultaat.

Nog een andere voorband in de speclist...? :wink:
Die moet nog binnenkomen en met mijn schouder krijg ik die ook nog niet gemonteerd :D
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi!!!

Ik schrok even bij het lezen van "helaas gisteren hard onderuit gegaan".
Gelukkig is het frame niet beschadigd :bier:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nope, alleen ik ben beschadigd :lol: Laatste ritje met de On-One was niet zo'n hele fijne.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Prachtig frame

Mooie kleur ook, en prachtige fioto's. Ik ben heel benieuuwd naar het toaalplaatje. Sorry te horen van je crash, maar ja je oude vriendin wordt natuurlijk wel bloedlink als je haar voor een slanker nieuwer model inruilt, en dan nog gewoon denkt als vanouds voor een ritje op zondag te kunnen gaan..... :wink:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

MarkMeisner schreef: ma 5 juli 2021, 23:37 Nope, alleen ik ben beschadigd :lol: Laatste ritje met de On-One was niet zo'n hele fijne.
Ook fietsen hebben gevoel :o
En met zo’n mooi frame kan ik me voorstellen dat de On-One zich achtergesteld voelt :-D
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Heckler40 schreef: ma 5 juli 2021, 23:50 Prachtig frame

Mooie kleur ook, en prachtige fioto's. Ik ben heel benieuuwd naar het toaalplaatje. Sorry te horen van je crash, maar ja je oude vriendin wordt natuurlijk wel bloedlink als je haar voor een slanker nieuwer model inruilt, en dan nog gewoon denkt als vanouds voor een ritje op zondag te kunnen gaan..... :wink:

Enjoy!!
:winkie:

Mooi frame!
Plaats reactie