Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Testrondje met het nieuwe zadel is goed verlopen. Rondje was maar 12km met mevrouw erbij, maar het was alsnog genieten met de herfstkleuren in het bos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Het is nog steeds herfst, de regen waaide einde middag over om plaats te maken voor de zon en mijn benen waren nog pap van de sportschool gister. Met kleine klimmen wilde de bovenbenen echt niet meewerken, dus heb er maar een rustig ritje van gemaakt met af en toe het zadel afstellen.

Iemand een idee hoe strak die boutjes van de zadelklem vast moeten zitten? Ik zet hem toch wel flink strak (met montagepasta) maar het zadel blijft naar achteren schuiven.

De regen is weg, de mist bleef een beetje hangen en de zon kwam door de bomen.
Afbeelding

Volgelopen Wicked Will
Afbeelding

Zonnestralen vlakbij de A50
Afbeelding

Het heeft een tijdje geduurd, maar ik heb eindelijk dit bankje gevonden. Blijkt het Altaar van Loenermark te heten :-q
Afbeelding

Heerlijk die zon op je kop na een dag achter het scherm werken
Afbeelding

Helemaal achterin, het kleine witte vlakje, is het huis Bij van Ark
Afbeelding

Blijft een plaatje deze machine
Afbeelding

Zadel naar achter geschoven, had er ook de imbussleutel voor meegenomen om verder af te stellen
Afbeelding

Schitterende herfstkleuren
Afbeelding
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

skip de pasta als je die tussen pen en zitbuis smeert. Neem carbon pasta lekker ruw.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

corex schreef: do 20 oktober 2022, 21:25 skip de pasta als je die tussen pen en zitbuis smeert. Neem carbon pasta lekker ruw.
Het zadel schuift naar achter over de zadelrails in de klem, maar die carbonpasta is een goed idee. Even het zaakje schoonmaken en carbonpasta ertussen smeren morgen :-q
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Oh ja ..het is avond. Zadel dat loskomt /schuift is meestal door slechte passing. Slijtage door verbuiging van de passing van raills in pen of bovenplaat..
Check even of de 4 gleuven van de rails vlak zijn in de lengte richting.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Op mijn Ripmo staat max 6nm voor het aandraaien van de zadelboutjes.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat maximale aanhaalkoppel zal per zadelpen verschillen denk ik. Heb volgens mij ook weleens ergens 8Nm op zien staan.
Hou er rekening mee dat sommige zadelrails niet rond maar ovaal van doorsnee zijn, en dat niet elke klemming daarmee overweg kan (wordt meestal wel in de specs aangegeven).

Als alles gewoon in orde is komt het niet snel voor dat een zadel in de klem verschuift.
Laat ik het anders zeggen, ik heb het nog nooit meegemaakt :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Fox handleiding geeft 7Nm aan, SQlab max 18. Heb hem vanmorgen vastgezet met 7Nm, morgenmiddag maar even kijken of hij nu goed blijft zitten.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Kleine update: komende week komt er een DVO Diamond D1 aan :-q Eens kijken hoe dikkere stanchionsen een nieuwer type aanvoelt. Hopelijk op tijd binnen om vrijdag gelijk in Duitsland te testen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Goed bezig :-q niks leuker dan Upgrades
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dutch schreef: zo 23 oktober 2022, 23:02 Goed bezig :-q niks leuker dan Upgrades
Precies :D

Op dit moment onderweg
DVO Diamond D1
Starnut
Statnut gereedschap
35mm seals
35mm sealgereedschap
Fox 20wt Gold olie
SRAM Butter Grease
Zwarte pins voor de DMR Vault pedalen
Twee setjes remblokken (in de winter vliegen ze er doorheen met nat weer :roll: )
... en zwarte barend plugs, ik vond de gele van ESI niet zo mooi :D
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik heb dat gekl##t met een naar achter schuivend zadel jaaaaren geleden ook gehad met m'n toenmalige atb ( zo noemden we die fietsen toen...heel lang geleden 🙃)
Ik was er toen zo klaar mee...zadel.afgesteld...lasapparaat erbij en nooit meer last van gehad 🤓
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

MarkMeisner schreef: do 20 oktober 2022, 21:29
corex schreef: do 20 oktober 2022, 21:25 skip de pasta als je die tussen pen en zitbuis smeert. Neem carbon pasta lekker ruw.
Het zadel schuift naar achter over de zadelrails in de klem, maar die carbonpasta is een goed idee. Even het zaakje schoonmaken en carbonpasta ertussen smeren morgen :-q
Ik wilde juist zeggen, ga alle contactpunten eens goed ontvetten :-D

Anders is het ook nog een mogelijkheid om de zadelrails te 'shimmen'...

En mooie (herfst)foto's weer :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

gijsje schreef: ma 24 oktober 2022, 00:19 Ik heb dat gekl##t met een naar achter schuivend zadel jaaaaren geleden ook gehad met m'n toenmalige atb ( zo noemden we die fietsen toen...heel lang geleden 🙃)
Ik was er toen zo klaar mee...zadel.afgesteld...lasapparaat erbij en nooit meer last van gehad 🤓
Haha, dat is iets teveel van het goede :winkie:

@Stunning: nooit geweten dat je zadelrails kunt shimmen. Eerst dit maar even testen, heb nog niet op de fiets kunnen zitten. Heb wel vakantie maar de dagplanning is ingedeeld door de vrouw. Eerst even een kinderkamer verven :o
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik had het zadel niet lomp vastgelast hoor, gewoon even kort "aangepikt" op de zadelbruggen zodat er een soort van "aanslagpunt" op kwam. Hierdoor kon het zadel nog wel verschoven worden behalve naar achteren 😉
Plaats reactie