Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: di 30 augustus 2022, 19:37 4u in de auto voor wat wortels... :winkie:
I see what you did there :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: di 30 augustus 2022, 19:37 4u in de auto voor wat wortels... :winkie:
Hun liever dan ik 😁

Maar het kan nog gekker. Er zijn mensen die 2000 km rijden om ergens op een berg een frietje te eten.

Of er zijn zelfs mensen die elke dag uren in de auto zitten om naar hun werk te rijden. 🙄
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

wamske schreef: di 30 augustus 2022, 20:12
suravida schreef: di 30 augustus 2022, 19:37 4u in de auto voor wat wortels... :winkie:
5 minuten wandelen 8)

Afbeelding
Ik zie helemaal geen wortels. Zijn geschrapt namelijk.

Mwehehehehe.

Bekende plekjes Mark! Maarre, die wokkel moet je een stuk hoger pakken joh :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Kapitein Iglo schreef: wo 31 augustus 2022, 13:51
Bekende plekjes Mark! Maarre, die wokkel moet je een stuk hoger pakken joh :-q
Dat ben ik niet, ik ben die lelijke met baard :D Maar hoger pakken is tegenwoordig een stuk lastiger. Hij is laag uitgesleten en nu moet je tijdens de weg omhoog een stukje uitstekend stuk rots op. Daarmee raak je in onbalans en dat was best freaky. Mooie voor de volgende keer :-D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan is-ie uitgesleten omdat iedereen te laag rijdt :lol:

Geen idee, ik was er begin dit jaar en dat kan ik me niet herinneren, dus zal daarna wel gekomen zijn. Hardtail was goed te doen daar!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Klopt, ik was er in april/mei en toen was het niet. Dat is wel het toffe van dit gebied, alles veranderd en wordt makkelijker of juist moeilijker.

Hier zie het een beetje op de foto. Bij het rondje is het een kleine stepup geworden waardoor je van de grond komt terwijl je daarna naar rechts moet afbuigen. Zal zeker te doen zijn, maar komt intimiderend over.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Weeral een kleine update op de fiets. De 180 schijf is vervangen voor een 203 en de PNW grips die door het tegen de muur zetten van de fiets los lieten langs de randen ( of het vallen, wie zal het zeggen :lol:) vervangen voor ESI Chunky grips. Die zag ik vorige week bij Maverick en die moest ik kopen van hem, want dat dat was het beste van de wereld. Zou zomaar 20mm veerweg schelen :tong

Ook heb ik het stuur wat lager gezet voor net wat meer druk op het voorwiel en een wat meer aangevallen positie op de fiets. Eerst maar even testen voor ik ga zagen.

De grips zijn even wennen, ze zijn een stuk dikker dan de PNW's. Hierdoor moesten de hendels dichter bij het stuur om normaal een vinger om de hendels te krijgen. Ze geven wel veel grip en dempen fijn. Kleine aanpassing van de shifter was ook nodig, je merkt namelijk niet waar het einde van het stuur zit en hierdoor zat ik te makkelijk te ver naar buiten.

Afbeelding

De remschijf werkt erg goed, om één of andere reden grijpt hij net wat sneller aan dan de vorige schijf (niet gesleten uiteraard) waardoor gedoseerd op het achterwiel rijden makkelijker lijkt te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

De overstap naar de NL banden scheelt ook een hoop, 700gram aan banden en insert minder merk je wel :D De Ralph geeft wel merkbaar veel minder tractie achter, zeker met de grotere schijf slipt achter nu veel vlotter. Nu moet daar nog een Wicked Will op komen, maar dat komt nog wel.

Rondje Oerrr om het bochtenwerk te testen en verdere afstelling te controleren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Na ons gesprek had je toch al getest met het stuur lager, en hem toen toch weer terug gezet toch? Vanwaar nu toch weer deze (uitermate verstandige) aanpassing? Let met die Esi's trouwens enorm op met bijvoorbeeld de fiets op zijn kop zetten, of tegen een muurtje. Bij mij zaten er in een paar ritten dusdanig gaten in dat ik maar weer terug ben gegaan naar mijn lockons.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 31 augustus 2022, 13:42
suravida schreef: di 30 augustus 2022, 19:37 4u in de auto voor wat wortels... :winkie:
Hun liever dan ik 😁

Maar het kan nog gekker. Er zijn mensen die 2000 km rijden om ergens op een berg een frietje te eten.

Of er zijn zelfs mensen die elke dag uren in de auto zitten om naar hun werk te rijden. 🙄
Vergeet de mensen niet die de halve wereld rond vliegen om daar rustig een boek te lezen. :-{

Afbeelding
Zo moet dat :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: do 1 september 2022, 10:09 Na ons gesprek had je toch al getest met het stuur lager, en hem toen toch weer terug gezet toch? Vanwaar nu toch weer deze (uitermate verstandige) aanpassing? Let met die Esi's trouwens enorm op met bijvoorbeeld de fiets op zijn kop zetten, of tegen een muurtje. Bij mij zaten er in een paar ritten dusdanig gaten in dat ik maar weer terug ben gegaan naar mijn lockons.
Correct, na ons gesprek heb ik hem inderdaad ook lager gezet maar ik kon er in zo'n 50-60km niet aan wennen. Toen teruggezet en jouw andere advies opgevolgd met een iets langere stuurpen en het zadel naar voren. Dat reed meer dan prima, het verschil was al gelijk positief merkbaar.

Het weer laten zakken kwam eigenlijk te spraken met Maverick en Dutch zijn advies over het verder naar voren/door de armen hangen. Vandaar dat ik het nu een tweede kans geef.

Dank voor de tips over de Esi. Nu zet ik de fiets bijna nooit op z'n kop, maar dat is wel een dingetje ja.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nou dat advies van die armen kwam niet van mij in ieder geval.

Mijn mening was dat die spacertoren geen gezicht was. (waarop ik er achter kwam dat mijn fiets er ook aan leed).
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmorgen een mooi rondje Lunteren gedaan met Heckler40. Om 9 uur afgesproken met Nol en samen een mooi rondje van ruim 30km gemaakt. Gelukkig was hij een beetje ziek, dan kon ik hem bijhouden :D

Route lag er prima bij! Wel wat mulle plekken her en der wat bij het uitkomen van de bocht soms wat spannend was, maar de lol zat er goed in :-q

Je raad het nooit, maar ik heb foto's gemaakt :tong
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen dat met het stuur lager de bochten beter, harder en gecontroleerder gingen. Voelde me zekerder in de bochten, maar merkte wel op de langere rechte stukken dat mijn polsen 'pijn' gingen doen. Datgene wat ik eigenlijk vorige keer ook al had. Tijdens het bochtenwerk merk je dat niet, uiteraard doordat je continu bezig bent. En nu? Niet zeuren, doorrijden en wennen? Stuur iets hoger zetten en nogmaals proberen? Iets met het zadel doen?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Was een prima rit vanochtend, mijn eerste kennismaking met Lunteren, en in goed gezelschap :bier: . Een afwisselend rondje in een schitterende omgeving. Zo reden we nergens in de berm van een grote autoweg en verder mooi gemengd terrein. En mooie plaatjes natuurlijk 8)

Over de pijn in de polsen, als je meer druk voorop geeft krijgen je armen dus ook meer te doen. Een beetje meer belasting moet wel kunnen. Die pijn in de polsen zou ik dan in de houding en de hoeken zoeken, Dat kan al met kleine wijzigingen van de hoeken, draai de remgreoen iets, probeer een stuur met iets meer of juist minder backsweep of een Ergon grip die de houding van je pols ondersteunt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Leuke route hè? En dan hebben jullie ‘t tofste stuk route via middelpunt NL terug ‘t zandgat in nog overgeslagen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: za 3 september 2022, 21:19 Was een prima rit vanochtend, mijn eerste kennismaking met Lunteren, en in goed gezelschap :bier: . Een afwisselend rondje in een schitterende omgeving. Zo reden we nergens in de berm van een grote autoweg en verder mooi gemengd terrein. En mooie plaatjes natuurlijk 8)

Over de pijn in de polsen, als je meer druk voorop geeft krijgen je armen dus ook meer te doen. Een beetje meer belasting moet wel kunnen. Die pijn in de polsen zou ik dan in de houding en de hoeken zoeken, Dat kan al met kleine wijzigingen van de hoeken, draai de remgreoen iets, probeer een stuur met iets meer of juist minder backsweep of een Ergon grip die de houding van je pols ondersteunt.

Enjoy!!
Morgenochtend maar eens het stuur wat draaien, misschien dat dat scheelt. Even met mevrouw een uurtje de Loenermark op, dat is veelal rechtdoor dus mooi om te testen :-D
Giant-E schreef: za 3 september 2022, 21:38 Leuke route hè? En dan hebben jullie ‘t tofste stuk route via middelpunt NL terug ‘t zandgat in nog overgeslagen.
Is dat tegenover de Goudsberg? Ik dacht al een lus te hebben gemist en dat zie ik nu ook terug op de kaart. We (ik) ging ook nog ergens rechtdoor waar we ook linksaf konden, maar geen idee meer waar dat was. De route is zeker voor herhaling vatbaar :-q
Plaats reactie