Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dutch schreef: vr 26 augustus 2022, 21:23 Goed bezig Mark, en zeker knap. Bars achter de boom :-q

Waar ikzelf veel op gelet heb afgelopen jaar is je lijf voor de 1e stam al meer naar beneden brengen. Vorig jaar deed ik dit ook nog zoals in jouw video. En lager met je torso beginnen geeft meer controle. (Niet als "ik weet het allemaal beter" bedoeld.) Bij mij zat dat ellendige XC rijden er zo ingebakken.
Zo pak ik het helemaal niet op, tips zijn altijd welkom!

Mooi dat je het zegt van het bovenlichaam, ik zie het terug in de video. Door meer door de armen te gaan bang je de drop beter op. Ga ik volgende keer meenemen, dank :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Alright, hierbij het verslag van een dagje Witten met mijn maatje. In de ochtend relaxed naar Witten gereden om de eerste kleine klim te maken naar Japaner. Ik had er zin in!

*Even een korte terugblik naar vorige week. Vorige week reed ik met dezelfde maat in Vlaardingen en halverwege begon mijn achterrem aan te lopen. Eén van de zuigers liep aan en ik had er weer de pest in. Die MT7's zijn echt goede remmen, maar niet gelijk sluitende zuigers komt, zeker achter, wel vaak voor. Om de 3-4 maanden moet het zaakje wel uit elkaar om rond de zuigers goed schoon te maken om zo te zorgen dat ze weer goed gelijk naar buiten komen. Vandeweek wel weer gefixed, stuk door de tuin gereden, beetje klooien. Gebruikte, maar met meer voering geplaatst en alles werkte dikke prima. Tijd om naar Duitsland te gaan.

Terug naar vrijdag,. Omhoog klimmen voor de Japaner en na 200 meter ging het al fout. Het achterwiel stond stil, compleet geblokkeerd :roll: Tool tevoorschijn gehaald en na een korte check en wat trekwerk kreeg ik de remklauw van de schijf af. Eén van de remblokken was krom en had zich tussen de schijf en de remklauw getrokken. "Grrrrrrr, klote rem!"

Remblokken eruit, klauw terug erop en de rest van de afdaling maar langzaam met de voorrem gereden. Gelukkig gaat deze route terug naar de parkeerplaats waar ik een setje verse remblokken had liggen. Die had ik niet meegenomen omdat we nog wel een paar keer langs de auto zouden komen en de remblokken nog voldoende voering had. Volgende keer dus wel in de tas mikken. Reparatie nummer 1...

Mooi, rem weer gefixed. Weer naar boven aan de andere kant van de weg en klimmen maar. Op naar de toffe Moscow Mule om daarna via een relaxte asfaltroute naar de Helikopter Trail te rijden. (deze rijdt ik nu via de Am Arenberg, naar Appelsiepen en dan terug naar het bos via Weg zum Poethen. Is er iemand bekend met een kortere weg om bij de Helikopter Trail te komen?).

In de Helikopter zit nog wel één mindfuck, een steil stukje met een S-bocht inclusief een aantal uitgesleten geulen. Vorige keer lag ik daar in de bosjes en tegen een gids van Basta Bikes aan, nu lag ik in een uitdagend standje met mijn voet vast achter de fiets :D

Afbeelding

Terug naar boven lopen en opnieuw proberen. Andere lijn, beter kijken en toen ging het goed! Een kleine hoera in mijn hoofd en we konden weer verder. Verder dalen en klimmen bracht ons naar de zwarte Gedern DH. Ik weet niet waarom deze zwart is, maar het is een mooie afdaling terug naar de bewoonde wereld. Lekker veel stenen, korte bochtjes en halverwege een kleine sprong over een boomstam.

Ook weer afgevinkt :-q Ondertussen zaten we weer onderaan de heuvel en op het asfalt terug naar de auto. Even de bammetjes uit de kofferbak halen en mijn derailleurpad vervangen omdat ik die krom had gereden tijdens de val. Reparatie nummer 2...

Tijd om weer te klimmen. Die asfaltklim vanaf de doorgaande weg blijft leuk. Ketting op het 50-tandblad en rustig omhoog harken. Op naar de blauwe Pauls Welt. Of toch maar die zwarte Little Champery. Veel goede verhalen over gehoord, maar ja. Toch wel zwart. Ik heb heb wel wat ervaring, maar voor mijn maatje is dit de eerste keer fatsoenlijk enduro en dan kan het wel iets te veel zijn. Bij de splitsing tussen blauw en zwart toch maar de keuze gemaakt voor zwart. Lopen kan altijd!

Wat een keuze was dat! Dit is nu mijn favoriete trail. Toffe snelle stukken, wortels, stenen, bochten, steile billenknijpende afdalingen, technische delen en uitkomend op die verschrikkelijke switchback waar vorige keer mijn stuurpen dacht "Leuk dat je wiel naar rechts wilt, ik ga naar links" video.

Na de LC waren we er beiden over eens: "Deze pakken we nog eens maar dan met de grote camera!" Nog een kleine stukje richting die steile switchbacks en terug naar de auto. Maar ja, die switchbacks blijven wel een mindfuck. Dit keer sloeg mijn wiel weer om, maar dit keer was het enkel een luidruchtige burb van ontsnappend lucht uit het wiel en geen verschuivende stuurpen.

"Hmmmmm, shit. Weer niet gelukt..." Terug naar boven lopen en opnieuw proberen, maar dan met een stuk minder druk in het wiel. Rustig aanrollen, goed naar rechts de bocht door kijken, voorrem lossen in de bocht en op naar de linker bocht. Zelfde sausje: goed doorkijken, voorrem los en rollen maar.

YESSSSS! Ook gehaald, lekker bezig :D Helemaal trots en blij reden weer op het asfalt. Van blijdschap een bunnyhop over een putdeksel, highfiven met de plastic borden langs de weg, langs het hoerenhuis door naar de auto. Ik had er zin in! Ik spot verderop een putdeksel en wil die ook hoppen. Ik maak alleen de stomme fout scheef te springen, voel in de lucht dat ik scheef neer ga komen en de zachte voorband helpt ook niet mee. Schuin neerkomend zet ik mijn linkerbeen op de grond, klap gelijk door waardoor mijn grote teen dubbelklapt en de rest van de route naar de auto zat ik met een linkerbeen die vanaf de knie naar de voet niet meer mee wilde doen. Klim maar lekker met je rechterpoot!

Bij de auto kwam het gevoel weer een beetje terug en na een refil van water, een energiereep, een beetje wrijven over mijn been én het pakken van de grote camera gingen weer omhoog. Maar eerst nog even reparatie nummer drie :roll: Ergens heb ik mijn achterschijf krom gekregen en daar zat een flinke slag in. Tooltje er weer bij, schijfrichter eraf gehaald en zo ver mogelijk de schijf weer minder wokkelvrij gemaakt. Prima om door te rijden, ik bestel wel een verse als ik weer thuis blijf. Tip voor de volgende keer: naast een setje remblokken een padrichter en remschijf meenemen als reserve :lol:

Nog één keer de afdaling van Little Champery voor de mooie beelden en dan was het tijd voor een schnitzel bij Cafe Del Sol.

De beelden spreken voor zich, het was te gek! Zeker de twee schuine boomstappen pakken met de hardtail was gaaf om te doen. video. Ik merk nog wel veel spanning in de korte steile afdalingen met direct een bocht, die gaan traag en met gespannen lichaam. Ik durf nog niet genoeg te kantelen om de snelheid erin te houden en vloeiende lijnen te rijden. Maar aan de andere kant, ik heb vandaag al genoeg nieuwe dingen gedaan en geleerd, je kunt niet alles in één keer hebben.

Onderaan ging ook de switchbacks in één keer goed en toen was het klaar met de dag. 950 hoogtemeters en 26km verder stonden we moe en voldaan op de parkeerplaats. Wat een schitterende dag vandaag! Tijd voor een koud drankje en een schnitzel, die hebben we wel verdient!

TL;DR: het was een schitterende dag, dat zie in de beelden :D

Voor een video moet je hier zijn:
https://youtu.be/3F_pNgryOBo Voor de route kun je hier kijken: https://www.strava.com/activities/7703240066 :-q

Eén met de natuur!
Afbeelding

Panne op de Japaner. Hier begon het gezeur
Afbeelding

Even stoer poseren, alles voor de Gram!
Afbeelding

Fijne band!
Afbeelding

De bekende wokkel
Afbeelding

Afbeelding

Creepy huisje ergens in het bos
Afbeelding

Natuurlijke trails zijn het mooiste, zeker met wortels.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze was tof! Twee dwars én schuin liggende bomen met rolbare drops. Gas geven, recht vooruit kijken en gaan!
Afbeelding

Dit stukje was een mindfuck. Op de foto niet steil, maar met twee kleine dropjes in de afdaling extra eng.
Afbeelding

Als je dan de foto's en video terug zien dan vraag je je af waarom ik er zo moeilijk over deed.
Afbeelding

Maatje had precies hetzelfde gevoel
Afbeelding

Eén van de snellere, mooie stukken van LC
Afbeelding

Weapon of choice
Afbeelding

Klein beetje airtime
Afbeelding

Afbeelding

We sluiten het af met dit beeld. Deze komt thuis groot te hangen, dit vind de mooiste beelden. Veel omgeving en de rijder in het klein, zodat hij opgaat in de omgeving.
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig Mark :-q

Blijft genieten van jouw (foto)reportages :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ziet er uit als een mooie omgeving. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heckler40 schreef: zo 28 augustus 2022, 18:56 Goed bezig Mark :-q

Blijft genieten van jouw (foto)reportages :bier:

Enjoy!!
Dank! Zaterdag ook maar eentje doen. Als ik dan mijn nieuwe schijf nog niet binnen heb, worden we vanzelf gek van de aanlopende huidige remschijf :D
kan niet meer schreef: zo 28 augustus 2022, 21:17 Ziet er uit als een mooie omgeving. :-q
Dat is het zeker :-q
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Witten is een gave plaats om je fiets uit te laten, en echt top in beeld gebracht!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

wamske schreef: ma 29 augustus 2022, 08:52 Witten is een gave plaats om je fiets uit te laten, en echt top in beeld gebracht!
Dank! Ik vond gisteravond na wat rondneuzen nog meer trails, dus moet binnenkort maar weer eens terug voor een paar nieuwe afdalingen :-D
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Mooie omgeving en zoals gewoonlijk hele mooie platen. :-q


Zie dat witten "maar" anderhalf uur van mijn huis is. Wellicht moet ik ook maar eens een keer afdalen naar die regio. :winkie:
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

MarkMeisner schreef: ma 29 augustus 2022, 08:58
wamske schreef: ma 29 augustus 2022, 08:52 Witten is een gave plaats om je fiets uit te laten, en echt top in beeld gebracht!
Dank! Ik vond gisteravond na wat rondneuzen nog meer trails, dus moet binnenkort maar weer eens terug voor een paar nieuwe afdalingen :-D
hahaha, dat 'binnenkort daar maar weer eens heen'-gevoel had ik vanmorgen 8)
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Mooie fotos Weer Mark!

En volgens mij zie ik een volgende lets ride aankomen :P
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 314
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Gaaf in beeld gebracht weer! En een inspirerend verhaal, wil na het lezen ook zeker die kant eens op.
Kom maar op met die let's ride dus :D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik vind het prima om eens een lets ride op te zetten. Zal wel op een vrijdag zijn, dan is het rustig en zitten we geen wandelaars in de weg. Volgens mij geldt er nog steeds een gedoogbeleid en met een groep rijden doe ik dan liever op een werkdag.

De Crumble is er weer klaar voor in ieder geval, achter zit er nu een 203mm Magura schijf op en heb ESI Chunky grips gemonteerd :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja misschien wel leuk een Lets Ride naar Witten.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

4u in de auto voor wat wortels... :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

suravida schreef: di 30 augustus 2022, 19:37 4u in de auto voor wat wortels... :winkie:
5 minuten wandelen 8)

Afbeelding
Plaats reactie