Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vandaag een rondje van 40km gereden en na twee keer aanpassen in hoek en setback bleef hij netjes op zijn plek zitten. Laswerk is niet nodig haha.
So_Easy
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 6 oktober 2022, 21:29

MarkMeisner schreef: za 1 oktober 2022, 16:05 Gister dus met Merijn een stukje de grens over gegaan. Enduro is dichterbij huis dan verwacht, dat is fijn :) Het zijn niet van die lange lijnen zoals Witten of in België, maar het zijn mooie technische afdalingen waarbij je makkelijk terug naar boven kan fietsen (of lopen) en de run opnieuw kan rijden.

We kwamen nog Koban de local tegen en iemand uit Breda en kregen hele goede tips :-q Thanks hiervoor!
Afbeelding

Al lezend door je topic met mooie plaatjes kom ik mezelf ineens tegen (ik ben diegene uit (omgeving) Breda) :D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

So_Easy schreef: wo 26 oktober 2022, 21:32
Al lezend door je topic met mooie plaatjes kom ik mezelf ineens tegen (ik ben diegene uit (omgeving) Breda) :D
Hey :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Current situation: DVO Diamond in the pocket en gemonteerd. Is wel gelijk het enige schone deel van de fiets, de rest is nog vies van Herdecke vandaag :D

Afbeelding

Ergens dit weekend meer foto's :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik heb deze week een weekje vakantie om één van de kinderkamers compleet op te knappen, maar kreeg geluk van de baas thuis een dagje vrij om op pad te gaan. Ik zat te dubben tussen Winterberg, Willingen of Greenhill of toch maar ergens enduro gaan rijden net over de grens. Na een berichtje van Mjelnir met een GPX-route voor Herdecke, net iets verder dan Witten was dat een locatie om eens te bezoeken.

Ik zou alleen gaan, maar na een berichtje van Michielemans die ik eerder dit jaar ontmoete op Camping Arkeo bij Remouchamps gingen we met z'n tweeën op stap. Later kwam daar nog een maatje van Michiel bij, dus gister om half 11 zijn we gestart met de omgeving van Herdecke te bekijken. De GPX-route gaf het na de eerste afdaling al op, als je niet exact de juiste route pakt blijft hij je terugsturen naar het punt waar je bent afgeweken :roll: Die kon dus na de eerste afdaling gelijk de (digitale) prullenbak in en de telefoons met Trailforks en OSMand werden tevoorschijn gehaald. We hebben de meeste blauwe (Gmork, Rumble in the jungle, Kleffdown, Lacoste en Die Zwei Besen) en één zwarte afdaling gepakt (Wackeldackel). Toen was ik er eigenlijk we klaar mee, we waren terug bij de auto, Colin had door een val op de zwarte afdaling zijn pink gekneusd en thuis werd er een nieuwe vork geleverd dus wilde naar huis om te klussen :D

Als ik mag kiezen, dan zou ik voor Witten kiezen, maar desalniettemin is het echt een toffe omgeving. Door al het bladval waren de trails amper te zien en kreeg ik het voor elkaar om binnen 2 meter na het starten van de eerste afdaling al onderuit te gaan :winkie: (op een vlak deel nog maar liefst). Er lag denk een boomstam o.i.d. onder het bladerdek waardoor mijn voorwiel weggleed.

Ik was al om half tien op de parkeerplaats, dus eerst maar een rondje parkeerplaats en een wandelpad naar beneden pakken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prima weer trouwens (flink zweten) met 22 graden :o
Afbeelding

Spot de trail
Afbeelding

Afbeelding

Colin met zijn 120mm Kona
Afbeelding

Het beestje heeft het weer goed gedaan vandaag
Afbeelding

Toffe afdalingen ...
Afbeelding

... en mooie uitzichten
Afbeelding

Her en der uitgesleten afdalingen maakt het technisch en lastiger, het was een leerzame dag
Afbeelding

Wat een sprookje om hier doorheen te rijden
Afbeelding

En dan kom je opeens bebouwing tegen midden in het bos
Afbeelding

Got leafs?
Afbeelding

Korte steile stukjes op een blauwe trail, prima te doen.
Afbeelding

I'm a biker :D
Afbeelding

Spot de mtb'er
Afbeelding

Na weer een flinke klim stond de lange zwarte afdaling Wackeldackel op de planning. En zwart was hij zeker! Steile stukken, veel losse stenen en wortels en krappe bochten.
Afbeelding

Offcamber
Afbeelding

Nergens echt heel eng, maar je moest er wel bijblijven
Afbeelding

Dit was wel een mindfuck. Om de boom heen op een steil stuk en dan de bocht pakken terwijl je het dal in kijkt. Michiel had hem in één keer, Colin viel en kneusde zijn pink. Ik viel ook de eerste keer, maar liep gelijk weer terug omhoog om hem nog eens te rijden, nu haalde ik hem wel!
Afbeelding

Dit is dat moment dat je denk "Als het maar goed gaat!" En dat ging het dus niet :(
Afbeelding

Nu maar eens kijken waar ik de volgende keer heen wil. Greenhill, toch weer Witten om meer te oefenen of een ander gebied in het Ruhrgebied.

Eerst maar even kijken hoe de 160mm Diamond rijdt die ik gisteravond heb gemonteerd. Morgen nog heel even wat verfwerk afmaken, de garage opruimen en dan naar de Shooting Mountain om de vork te testen :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hierbij een video voor bij de lap tekst van hierboven :-q

Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Zag net een hele bekende fiets langs komen op de socials van sour 👌🏼
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

rcdol schreef: za 12 november 2022, 11:32 Zag net een hele bekende fiets langs komen op de socials van sour 👌🏼
Klopt inderdaad :D

Ondertussen trap ik nog lekker door met de Crumble, hetzij door het jaargetij met korte dagen een stuk minder dan gewenst. Ik zit meer in de sportschool op kantoor dan op de fiets wekelijks, maar de plannen voor het nieuwe jaar zijn in volle gang. Dat houdt me nu nog wel goed op de been.

Gister weer een ochtendje meegeholpen aan onderhoud aan de route. Heerlijk werk, lekker in de buitenlucht de handen uit de mouw steken en zien hoeveel mensen enthousiast zijn over het werk aan de route. Leuk ook om te zien hoe divers het publiek is: van de snelle rijders in vol lycra tot aan vriendinnengroepjes die met een gehuurde fiets genieten van de schitterende omgeving.

Het is dat ik het niet mijn werk kan maken, maar als ik de kans had had ik het zo gedaan.

Op de noordkant van de Mayor Flower is de nieuwe jumpline klaar. Een van de vrijwilligers (die wel goed kan springen :D ) deed even voor wat je daar kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder is er wat klein onderhoud gedaan aan de Teerose en switchbacks van de Granny

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen met mevrouw weer eens op pad, eens even testen hoe de vork en stuur zit tijdens de xc-rondjes en na het afstellen van de hoogte van de stuurpen ben ik daar ook wel erg tevreden over. Volgende week nog even naar Witten om daar te proberen hoe de vork zich houdt.

Het is even doorbijten voor je opgewarmd bent, maar het zonnetje en 6-7 graden is echt heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Heerlijke hardtail zo. Kleur is ook mooi zo in de herfstzon.

Welke route is dat waar je mee hielp?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Tjoentje schreef: zo 13 november 2022, 19:13 Heerlijke hardtail zo. Kleur is ook mooi zo in de herfstzon.

Welke route is dat waar je mee hielp?
Kleur komt inderdaad in de zon heel goed uit met alle bruine kleuren. Ik help mee op de route van Rheden :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wederom mooie plaatjes, en tof dat je je hebt aangesloten bij de onderhouds/aanlegploeg. Ik kan uit eigen ervaring beamen dat dat bijna net zo leuk als fietsen kan zijn.
Zijn die laatste platen trouwens met een camera of telefoon geschoten? En welke camera of telefoon?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: zo 13 november 2022, 20:26 Wederom mooie plaatjes, en tof dat je je hebt aangesloten bij de onderhouds/aanlegploeg. Ik kan uit eigen ervaring beamen dat dat bijna net zo leuk als fietsen kan zijn.
Zijn die laatste platen trouwens met een camera of telefoon geschoten? En welke camera of telefoon?
Alle foto's hierboven (en 99% in het hele topic eigenlijk) zijn gemaakt met mijn telefoon, een OnePlus 9 Pro
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Na al een tijdje met het idee te lopen (fietsen) om in één rit hier op Rheden de 1000 hoogtemeters te halen ben ik gister op pad gegaan om te zien hoe ver ik kon komen.

Door vanuit huis de groene gravelroute volgen tot aan Velp met de Granny en weer terug via de blauwe mtb-route zou ik op 70km uitkomen, maar de hoogtemeters was nog onbekend. Garmin Connect bleef steken rond de 700hm, maar na een rit twee jaar geleden kwam ik ruim over de 800, dus de 1000 was wellicht wel haalbaar. Gister was het tijd om dat te proberen!

Het weer was goed, beetje fris met een temperatuur rond het vriespunt, maar dat trek ik wel.
Afbeelding

Ergens onder de bladeren ligt de route
Afbeelding

Eén ding zat flink tegen: de voorrem resoneerde verschrikkelijk :evil: Elke keer weer een beetje bijstellen hielp niets, ze liepen nagenoeg niet aan maar daardoor begonnen ze te pas en te onpas onwijs te piepen. Een heel klein beetje remmen hielp even, maar 10 seconden later begon het weer. Na 50km had ik het heldere idee om de blokken te verwijderen, schoon te maken en met wat spuug terug te plaatsen, dat hielp gelukkig.

Afbeelding

Na 60km was het dan zover! Bij 960hm wist ik dat het niet meer zou halen naar huis toe, maar door een laatste rode lus mee te pakken (Naturetrail) waarvan ik wist dat er nog een zwik hoogtemeters te halen was is het geluk! Nog 10km te gaan en dan maar zien waar ik op eindig.
Afbeelding

Gelukt! Moe, voldaan en gare benen, maar het is gelukt.
Afbeelding

Na 50km kreeg ik opeens kramp in mijn bovenbenen tijdens een afdaling, dat was geen succes maar na een energiereep en het laatste beetje water uit de Camelbag heb ik toch gehaald! Tijd voor een nieuw doel :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig mark :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

60 - 70km icm 1.000hm zijn mijn MTB favorites :-q

Leuk dat je zo'n uitdagende route in midden NL hebt gevonden. Mooie omgeving daar, dat moet alleen maar genieten geweest zijn !
Plaats reactie