Sour Crumble - Le Crumbe Est Vendu, Vive Le Crumble! - Pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooie platen zoals altijd! :-q

Misschien is het de foto maar je stuur lijkt hier wat ver voorover gekanteld
Afbeelding

Waardoor de upsweep wat teveel van het goede is en de polsen extra/verkeerd belast..
Je zou kunnen proberen om hem wat verder naar achteren te kantelen.

Edit: ah zover waren jullie al :bier:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MarkMeisner schreef: za 3 september 2022, 21:45
Giant-E schreef: za 3 september 2022, 21:38 Leuke route hè? En dan hebben jullie ‘t tofste stuk route via middelpunt NL terug ‘t zandgat in nog overgeslagen.
Is dat tegenover de Goudsberg? Ik dacht al een lus te hebben gemist en dat zie ik nu ook terug op de kaart. We (ik) ging ook nog ergens rechtdoor waar we ook linksaf konden, maar geen idee meer waar dat was. De route is zeker voor herhaling vatbaar :-q
Na ‘t lusje Goudsberg moet je bij een geel hek linksaf, dan rij je bovenlangs ‘t zandgat. Jullie zijn rechtdoor gegaan ‘t lange fietspad omlaag.
Verderop na een oversteek drukke N-weg had je idd linksaf gemoeten richting ‘t erg leuke Area51, die hebben jullie nu ook overgeslagen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Herman de Biker schreef: za 3 september 2022, 22:00 Mooie platen zoals altijd! :-q

Misschien is het de foto maar je stuur lijkt hier wat ver voorover gekanteld
Afbeelding

Waardoor de upsweep wat teveel van het goede is en de polsen extra/verkeerd belast..
Je zou kunnen proberen om hem wat verder naar achteren te kantelen.

Edit: ah zover waren jullie al :bier:
Gaan we doen, ook dank voor de tip!
Giant-E schreef: za 3 september 2022, 22:20
MarkMeisner schreef: za 3 september 2022, 21:45

Is dat tegenover de Goudsberg? Ik dacht al een lus te hebben gemist en dat zie ik nu ook terug op de kaart. We (ik) ging ook nog ergens rechtdoor waar we ook linksaf konden, maar geen idee meer waar dat was. De route is zeker voor herhaling vatbaar :-q
Na ‘t lusje Goudsberg moet je bij een geel hek linksaf, dan rij je bovenlangs ‘t zandgat. Jullie zijn rechtdoor gegaan ‘t lange fietspad omlaag.
Verderop na een oversteek drukke N-weg had je idd linksaf gemoeten richting ‘t erg leuke Area51, die hebben jullie nu ook overgeslagen.
Geen geel hek gezien, denk te snel voorbij gereden. Area51 was afgesloten, na de N-weg werden we rechtsaf gestuurd met omleidingsborden.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Mij begint steeds meer het gevoel te bekruipen dat ik ook een Sour Crumble moet hebben :-D

Leuk om altijd de foto's bij het verhaal te zien :-q

Hoewel je Sour Crumble geen typische fiets is voor een 'slammed stem', merk je inderdaad dat een lagere positie net iets meer druk geeft op je voorwiel. Ik ben heel benieuwd hoe je nu de meer spectaculairdere afdalingen in het buitenland gaat ervaren, je zit nu wel iets meer met je neus richting de afgrond zeg maar. Puur psychologisch natuurlijk, denk wel even wennen ?

Overigens, wat betreft je polsen, de eerst komende 4 - 5 ritten niks aan doen. Zeer waarschijnlijk is het slechts gewenning. Ik ben zelf vorig jaar met een 'slammed stem' gaan rijden (wel een pure XC fiets) en toen merkte ik wat meer spanning op mijn nek/nekspieren op het einde van mijn ritten. Echter na een aantal ritten nooit meer gemerkt.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Stunning schreef: za 3 september 2022, 23:48 Mij begint steeds meer het gevoel te bekruipen dat ik ook een Sour Crumble moet hebben :-D
Yes, I'm an influencer :winkie:
Leuk om altijd de foto's bij het verhaal te zien :-q

Hoewel je Sour Crumble geen typische fiets is voor een 'slammed stem', merk je inderdaad dat een lagere positie net iets meer druk geeft op je voorwiel. Ik ben heel benieuwd hoe je nu de meer spectaculairdere afdalingen in het buitenland gaat ervaren, je zit nu wel iets meer met je neus richting de afgrond zeg maar. Puur psychologisch natuurlijk, denk wel even wennen ?

Overigens, wat betreft je polsen, de eerst komende 4 - 5 ritten niks aan doen. Zeer waarschijnlijk is het slechts gewenning. Ik ben zelf vorig jaar met een 'slammed stem' gaan rijden (wel een pure XC fiets) en toen merkte ik wat meer spanning op mijn nek/nekspieren op het einde van mijn ritten. Echter na een aantal ritten nooit meer gemerkt.
Ben ook wel benieuwd hoe het zal zijn op de steile stukken, al heb ik bij Mickeys wel geleerd meer druk voorop te houden en deze setup zorgt daar ook meer voor. Vanmorgen weer een rondje gereden en het bochtenwerk gaat in ieder geval wel makkelijker. Nog geen langere rechte stukken gereden (MTB Route: Plaggenlus en Oerr), vandeweek maar even oppakken.

Eerst morgen beginnen met 19 dagen non-stop werken :roll: Gelukkig daarna wel de mogelijkheid om een weekje vrij te nemen, dus mooi voor Witten en/of België :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Na drie weken teveel uren werken en geen tijd maken voor fietsen een weekje vrij genomen. Precies deze week dat de herfst het land binnen waait en de helft van het gezin ziek thuis zit. Balen.

Vanmorgen was er gelukkig één uurtje droog weer voorspeld, dus dat uurtje maar even gepakt om de DVO na zijn onderhoudsbeurt wat beter af te stellen en de Teerose na wat aanpassingen te rijden. Nu kun je vanaf de Brandtoren tot aan Woodz helemaal los gaan :D

Netjes een bordje met aankondiging
Afbeelding

Twee rolbare jumps met nog wat verder ook een nieuwe grotere sprong.
Afbeelding

Vers zand (leem?) om de gaten op te vullen.
Afbeelding

Een uit de kluiten gewassen trap.
Afbeelding

Afbeelding

Elke seizoen is mooi in het bos.
Afbeelding

De Granny
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk trekt het weer een beetje bij deze week, dan kan ik nog wat vaker op stap.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmiddag ben ik met Merijn hier van het forum meegegaan naar het Reichswald. Dat smaakt naar meer :-q

https://www.pinkbike.com/video/556155/

Afbeelding

Meer beelden (foto en video) volgen dit weekend,
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MarkMeisner schreef: vr 30 september 2022, 21:53 Vanmiddag ben ik met Merijn hier van het forum meegegaan naar het Reichswald. Dat smaakt naar meer :-q

https://www.pinkbike.com/video/556155/

Afbeelding

Meer beelden (foto en video) volgen dit weekend,
Die afdaling op video is tof, ik heb hem ook al eens mogen doen toen het spekglad was. Resultaat, 2 x op mn plaat :lol:
Met droog weer gaat ie een stuk beter.

Heb je die afdaling op de foto ook gedaan, die is nog best tricky met die dikke keien, oppassen voor je derrie.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Klitse schreef: vr 30 september 2022, 23:52 [
Die afdaling op video is tof, ik heb hem ook al eens mogen doen toen het spekglad was. Resultaat, 2 x op mn plaat :lol:
Met droog weer gaat ie een stuk beter.

Heb je die afdaling op de foto ook gedaan, die is nog best tricky met die dikke keien, oppassen voor je derrie.
Die heb ik ook gereden inderdaad, erg tof mits je wat snelheid hebt :-D

Https://www.pinkbike.com/video/556222/
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gister dus met Merijn een stukje de grens over gegaan. Enduro is dichterbij huis dan verwacht, dat is fijn :) Het zijn niet van die lange lijnen zoals Witten of in België, maar het zijn mooie technische afdalingen waarbij je makkelijk terug naar boven kan fietsen (of lopen) en de run opnieuw kan rijden.

Opbouwen op de parkeerplaats.
Afbeelding

Km of 1.5/2 trappen en dan kom je bij de trails uit.
Afbeelding

Eerste trail gevonden, maar die hebben we pas op het laatst gepakt. Eerst even opwarmen.
Afbeelding

Ondertussen de banden iets zachter gezet. Ik was te lui om de Assegai/Dissector-combo te monteren en ben op stap gegaan met dubbel Wicked Will. Met wat minder lucht was dit een goede keuze!
Afbeelding

Lastig te zien, maar een steil stukje tussen de bomen door is best een mindfuck
Afbeelding

We kwamen nog Koban de local tegen en iemand uit Breda en kregen hele goede tips :-q Thanks hiervoor!
Afbeelding

Afdaling met verschillende drops en verschillende lijnkeuzes.
Afbeelding

De full-face was mee, just to be sure
Afbeelding

Afbeelding

Merijn durfde hier vorige keer in z'n eentje niet vanaf, daar hebben we mooi verandering in gebracht! Samen goed de lijnen bekijken, wandelend omhoog en naar beneden om te zien hoe we naar beneden konden.
Afbeelding

Merijn z'n Ripmo
Afbeelding

Missie geslaagd!
Afbeelding

Deze geul was heel tof! Zeker met wat snelheid.
Afbeelding

Afbeelding

Een plek, drie lijnen met deftige tafels. Meest linker was het tofst met een deftige (voor mij dan) airtime over de eerste tafel.
Afbeelding

Afbeelding

Laatste én mooiste lijn van de dag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Leuke plaatjes weer, en veel herkenbare plekken. Die tafels zijn leuk om te oefenen daar. Die linker kun je best een eind mee springen. Die rechter dan weer hoog. Middelste is wat minder. Jullie hebben de mooie plekken in elk geval wel gevonden. Scheelt ook dat je Daan tegenkwam denk ik. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Met dank aan Merijn zijn speurneustechnieken had hij al een aantal mooie plekken gevonden gelukkig, dat scheelde al :D

Ik heb ook nog wat bewegend beeld geschoten: https://youtu.be/PnVKLR9d5v4
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie reminder dat een rondje Reichswald long overdue is..... (Of uberhaupt een rondje door een bos :roll: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

MarkMeisner schreef: za 1 oktober 2022, 18:45 Met dank aan Merijn zijn speurneustechnieken had hij al een aantal mooie plekken gevonden gelukkig, dat scheelde al :D

Ik heb ook nog wat bewegend beeld geschoten: https://youtu.be/PnVKLR9d5v4
Trail hunter in training :P

Was erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar 8)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: za 1 oktober 2022, 19:01 Mooie reminder dat een rondje Reichswald long overdue is..... (Of uberhaupt een rondje door een bos :roll: )
Als het goed is heb je tijd over nu er geen vijfde Victor aan de muur moet hangen :bier:
Plaats reactie