Na begin vorig jaar het drukke westen te hebben verruild voor het mooie oosten ligt de Veluwe letterlijk én figuurlijk aan mijn voeten en moest er maar een nieuwe MTB komen. Ik had nog wel een oude Nishiki, maar de route in Spijkenisse was niet veel soeps en door veel werkuren kwam het er ook niet van om eropuit te gaan. Corona en de verhuizing zorgde ervoor dat er een goede fiets moest komen, dus een On-One Scandal was na veel rondneuzen op het internet besteld.
Een paar maanden verder was het toch tijd om de Scandal up te graden. We gingen toch niet op vakantie en mevrouw wilde graag de huiskamer verbouwen. Ik verkocht wat projectmotoren en het vakantiegeld ging niet op aan vakantie, wat een mooie boost gaf voor upgrades.
Eigenlijk bleef op het laatst alleen het frame over. Nog steeds dromend over een mooi stalen frame ging ik op zoek en vroeg ik Maverick om wat adviezen. Hij had al zoveel fietsen gehad en kent ook meer merken dan ik en hij kwam met het kleine Duitse merk Sour. De modellen frames, prijzen én levertijden stonden mij wel aan.
Na wat heen en weer gemail met Duitsland was de knoop doorgehakt en heb ik gekozen voor een Sour Crumble in de kleur Rootbeer. Nu ging het lange wachten starten. Oké, het zou maar 3-5 weken zijn, maar ik ben redelijk ongeduldig.
Afgelopen week kreeg ik dan eindelijk het mailtje dat hij onderweg was en toen begonnen het dagelijkst meerdere keren refreshen van de DHL-app. En zo geschiedde, hierbij mijn schitterende stalen Sour Crumble.
Speclist: 29-10-2022
Frame: Sour Crumble medium
Vork: DVO Diamond D1 160mm
Wielset: Erase naven, DT Swiss XM481 velgen & Sapim D-lite spaken. Handgespaakt door Jan de Man
Banden: Schwalbe Wicked Will 29x2.4 / Schwalbe Wicked Will 29x2.4 - Maxxis Assegai 29x.25 / Maxxis Dissector 29x2.4
Remset: Magura MT7 Pro HC met OAK Components hendels
Remschijven:203mm/203mm Magura Storm HC
Derailleur: SRAM GX AXS + Eagle rocker paddle
Cassette: SRAM NX 12-speed 11-50
Cranks: SRAM GX 170mm + 32 oval
Pedalen: Shimano XT PD-M8120 - DMR Vault
Stuur: Raceface Next R 35 800mm
Stuurpen: Renthal Apex 35 50mm stem
Grips: ESI Chunky
Dropper: Fox Transfer Performance Elite 175mm + Wolftooth remote
Zadel: SQLab 611 Ergowave Active

Helaas gister hard onderuit gegaan en mijn schouder flink gekneusd. Het opbouwen moet dus nog een paar dagen wachten voor ik fatsoenlijk aan de fiets kan werken. Hopelijk kan ik in de loop van volgende week een eerste testrit maken